• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Cornellia
    vanligmänniska skrev 2011-03-15 17:09:42 följande:
    Jag har bara en liten fundering.. tycker att de flesta börjar få sådana fina magar att jag undrar när min skall slå till och verkligen börja puta. Än så länge syns den mest på morgonen med fylld blåsa, på dagen är jag fortfarande mest svullen. Men min fundering var det.. är det fler än jag som liksom inte har fått en "jämn" bula från ända nere och upp utan mer som en bula mitt vid/under naveln?
    Jag hade tänkt att magen skulle växa jämt men min nederdel av magen verkar ta lite mer tid på sig! Någon mer?
    Jag har inte fått någon mage alls, kan fortfarande ha min vanliga jeans utan problem.
  • 83Lovika

Jag hade mer dille på olika maträtter i början - kunde äta en viss fruktyoughurt ena dagen o tycka att det var jättegott för att nästa stund känna avsmak för samma youghurt.
    Åt mkt kräm, youhurt osv i början. Och blev man sugen var man tvungen att ha det bums! Blev rätt dyrt då ;)
    Nu tycker jag att det har lugnat ner sig lite för mig - iallafall för stunden (ska man väl tillägga) Skrattande

• Eveliina11

Jag kommer att bli tvungen att avbryta min graviditet till veckan, då fostretsurinblåsa fortfarande inte tömt sig och fostervattnet snart tar slut. Och sen var det massor med cystor på navelsträngen, och det var en väldigt dålig prognos på det med, men önskar er andra lycka till

• Jennypenny83
    Eveliina11 skrev 2011-03-15 18:06:57 följande:
    Jag kommer att bli tvungen att avbryta min graviditet till veckan, då fostretsurinblåsa fortfarande inte tömt sig och fostervattnet snart tar slut. Och sen var det massor med cystor på navelsträngen, och det var en väldigt dålig prognos på det med, men önskar er andra lycka till
    Åhh vad tråkigt att höra, beklagar verkligen. Hoppas du har bra stöd i nära och kära och att ni får ett nytt fint plus när ni känner er redo igen.
  • lovenotyou
    Åhh, gud det måste kännas hemskt. jag beklagar verkligen!
    Hoppas precis som jennypennt83 att ni får ett fint plus när ni e redo för ett nytt försök.1

* kramar om *
  • rubin

Eveliina11: usch vad tråkigt

På tal om cravings så vill jag gärna ha saker med saltsmak, helst saltlakrits.
    Känns som jag hellre vill ha det än choklad, vilket jag igentligen är stor konsument av.
    Såg på en unge i minuten igår men lyckades somna precis när ungarna kom ut, typiskt. 

• mumia
    Beklagar!!

Cravings? NIx nix nix - bara tvärtom! har tidigare haft stort beroende av cola light och all form av choklad och nu klarar jag inte av någon form av sötsaker över huvudtaget. Allt som smakar sött får mig att må illa skittråkit! jag saknar min cola
    Jolina är helt underbar!
  • sandqvist

Jag har inte cravings efter samma sak hela tiden, men däremot kan jag få cravings efter en viss maträtt och då måste jag ha den just den dagen och då kan jag inte äta ngt annat ;)

• Cornellia
    mumia skrev 2011-03-15 20:57:15 följande:
    Beklagar!!

Cravings? NIx nix nix - bara tvärtom! har tidigare haft stort beroende av cola light och all form av choklad och nu klarar jag inte av någon form av sötsaker över huvudtaget. Allt som smakar sött får mig att må illa skittråkit! jag saknar min cola
    Jag har oxå varit totalt beroende av cola light, men slutade dricka det i samband med plusset. Nu smakar det inte ens gott. Problemet är att jag nu har svårt att få i mig vätska, mår illa av saft, vatten, juice. Det enda som funkar är mjölk, men jag kan inte dricka så mycket jag behöver.
  • Flisan79
    Cornellia skrev 2011-03-15 21:18:28 följande:
    Jag har oxå varit totalt beroende av cola light, men slutade dricka det i samband med plusset. Nu smakar det inte ens gott. Problemet är att jag nu har svårt att få i mig vätska, mår illa av saft, vatten, juice. Det enda som funkar är mjölk, men jag kan inte dricka så mycket jag behöver.
    Jag hade äntligen hittat pepsi max som substitut för vanlig cola, gillar inte cola light eller cola zero alls. Nu smakar den lika illa som colas lightprodukter. Inte drickbart. Vanlig cola funkar men bara till mat ibland. Har ju min juice och kan dricka 7up light om det kniper.

Det är lustigt hur konstigt smaklökarna reagerar
Svar på tråden BF september 2011