Anonym skrev 2010-12-28 22:49:06 följande:
Jag läste inte heller bara rubriken. Varför denna härskarteknik med att försöka förminska mig? Varför är du så aggresiv?
För att göra det tydligt nu då:
- Jag är FÖR äggdonation
- Jag anser att debatten är viktig
- Jag anser samtidigt att det är viktigt att debatten är saklig och att fakta förs fram och inte bara eget tyckande
- Jag anser att kvinnor som tvekar eller inte vill donera ägg ska respekteras då detta är en stor process som inte är sjävklar att man genomgår "bara sådär". '
Ta ett djupt andetag och försök förstå att jag håller med TS i sak, det är jätteviktigt att slå ett slag för äggdonation. Jag tycker dock att det är en så pass viktig fråga att när man sätter igång en sådan debatt, där TS dessutom anser att mer information ska finnas, bör man ha mer faktiskt fakta att komma med mer än ett eget "Jag är jättepeppad, ta tag i saken ni också!"
Jag kan ju inte komma med mer fakta eftersom jag inte vet mer än jag vet och det har jag dessutom fått veta här i tråden att jag inte får använda som fakta, så det enda jag kan göra, och som jag gjorde redan i trådstarten är att UPPMUNTRA de som vill eller som bara är intresserade att kolla upp mer fakta, vilket man rimligtvis gör genom att kontakta närmaste sjukhus. När man fått reda på faktan kanske man inte vill längre/ inte får / är jättetaggad, men det kan man ju inte veta förrän man talat med sjukvården (om man ens är intresserad av att ta det första steget.)
Jag har påtalat och påtalat att jag INTE tycker att de som har MINSTA tvivel bör gå igenom en sådan här process, men det verkar visst inte gå fram. Jag ville bara upplysa om att det finns, eftersom jag själv aldrig hade hört talas om det innan jag själv stod i barnlöshets-träsket och så länge jag står här gör jag ju ingen nytta så det enda jag kan göra under tiden är att uppmuntra eller upplysa andra!
God natt!/ TS