• Anonym (Jag vill!)

Varför inte donera lite ägg?!

Hej! 
    Jag tycker det finns för lite information om Ägg-donation och jag tror att alldeles för få vet att man faktiskt kan hjälpa barnlösa par att få barn! 
    Själv hade jag ingen aning om att man ens kunde donera ägg innan jag och min sambo själva tråkigt nog råkade ut för barnlösheten. Nu har jag blivit jättepeppad att donera ägg för att hjälpa andra par som har svårt att bli gravida!
    Hos oss ligger inte problemet hos mig, utan hos min sambo, så därför kan jag förhoppningsvis utan problem donera ägg efter att vi själva är färdiga med tillverkningen av våra egna barn (inga än, väntar på behandling). 
    Så nu vill jag slå ett slag för äggdonation och för att ni kvinnor där ute som kan och vill hjälpa kanske tar tag i saken och kollar upp äggdonation lite närmre!
    Vad jag förstått ska man vara fullt frisk (såklart) och ha fött minst ett eget barn själv.
    Kram på er alla där ute! 

• Svar på tråden Varför inte donera lite ägg?!
  • livet leker
    Irma01 skrev 2010-12-28 22:13:16 följande:
    Precis som en cancersjuk behöver få veta att han riskerar att dö...snacka om det uppenbara.

Jo visst, för vi mår så mycket bättre av det. Tack sparka på dem som ligger redan...Synd för dig, jag är stark, och du kommer inte åt mig. Jag tycker mest synd om dig som inte verkar kunna visa empati.
    Synd för mig? Att jag inte kommer åt dig?? Är du paranoid eller? Varför tror du att jag vill såra dig bara för att jag säger SÅNT ÄR LIVET

Ja likaså för en döende att han ska dö, det är så, så jävla uppenbart! Precis som en som inte KAN få barn, varför skulle det vara fult att inse det? Nää man ska blunda för sanningen och låtsas, är det bättre ?
  • Irma01
    MrBlueSky skrev 2010-12-28 22:17:38 följande:
    Jag måste ju vara STENDUM som inte ser den stora skillnaden mellan "det finns en mening med att du inte kan få barn" och "jag har personligen övertygelsen att det finns en mening med att det är som det är". Glad

Förklara gärna hur man kan hävda det sistnämnda utan att mena det förstnämnda.
    Då är vi många som är stendumma härinne Flört
  • Irma01
    Anonym (J) skrev 2010-12-28 22:20:01 följande:
    Gör inte desamma själv då
    Var någonstans har jag ljugit? Visa mig tack...

och varför vågar du inte stå för vem du är??? Moget verkligen...
  • Jennie med ie
    MrBlueSky skrev 2010-12-28 22:17:38 följande:
    Jag måste ju vara STENDUM som inte ser den stora skillnaden mellan "det finns en mening med att du inte kan få barn" och "jag har personligen övertygelsen att det finns en mening med att det är som det är". Glad

Förklara gärna hur man kan hävda det sistnämnda utan att mena det förstnämnda.
    Det handlade främst om _sammanhanget_ . Ser du inte skillnaden mellan att till en enskild individ som startat en tråd under t ex Svårt att få barn-rubriken om hur ledsen hon är över sin barnlöshet skriva "det finns en mening med att du inte kan få barn" och att i en allmän tråd, under en allmän rubrik, rörandes att donera ägg eller ej, skriva att man inte vill donera p g a sin övertygelse att det finns en mening med att det är som det är... ja då kan jag inte hjälpa dig tyvärr.
  • Fru U
    livet leker skrev 2010-12-28 22:09:05 följande:
    Eller så är det just det dom behöver få höra och kanske inse
    Så för att shit happens så ska man inte få barn. Moget, väldigt moget.

Cancer, operationer, sjukdomar som ger sammanväxningar och stoppar möjligheten för ägg att ta sig fram... Allt det där ska man alltså se som skäl till att man inte borde ha barn...

Yeah right.

Om du har någon form av självrespekt lämnar du tråden du ändå inte har att göra i. En tråd i KR som handlar om att prata om att man kan donera ägg, och inget annat!
    har ont i handen o skriver därför som en kråka - mobilsurf på fl suger
  • Irma01
    livet leker skrev 2010-12-28 22:22:21 följande:
    Synd för mig? Att jag inte kommer åt dig?? Är du paranoid eller? Varför tror du att jag vill såra dig bara för att jag säger SÅNT ÄR LIVET

Ja likaså för en döende att han ska dö, det är så, så jävla uppenbart! Precis som en som inte KAN få barn, varför skulle det vara fult att inse det? Nää man ska blunda för sanningen och låtsas, är det bättre ?
    Upplysning nr 1: Alla cancersjuka är inte döende....Hoppas att inga av dina nära och kära får det någon gång, du verka inte vara den som muntrar upp en direkt...

Önskar dig en underbart liv i din empatilösa värld.

Mvh,
  • villsågärna38
    WildaMathilda skrev 2010-12-28 22:20:22 följande:
    Stor KRAM till dig och alla andra i ÄD-familjen, donatorer som mottagare! Solig

Och ett stort TACK till trådstartaren vars goda syfte syns överst i den här tråden. Härligt!
    Detsamma Kram
  • livet leker
    villsågärna38 skrev 2010-12-28 22:11:28 följande:
    Så det är din kommentar i känsliga rummet till en tjej som pga cancer inte kan få barn?
    Vem har cancer här...?
  • Jennie med ie
    Jennie med ie skrev 2010-12-28 22:24:17 följande:
    Det handlade främst om _sammanhanget_ . Ser du inte skillnaden mellan att till en enskild individ som startat en tråd under t ex Svårt att få barn-rubriken om hur ledsen hon är över sin barnlöshet skriva "det finns en mening med att du inte kan få barn" och att i en allmän tråd, under en allmän rubrik, rörandes att donera ägg eller ej, skriva att man inte vill donera p g a sin övertygelse att det finns en mening med att det är som det är... ja då kan jag inte hjälpa dig tyvärr.
    Eller kanske ett försök. Om jag jämför med adoption, som också kommit upp i tråden. Startar jag t ex en tråd om min sorg över att en påbörjad efterlängtad adoption gått om intet och Stina då skriver till mig "det finns en mening med att du inte får barn!" så skulle det vara både ohyfsat och personligen kränkande. Vilket det inte vore om det istället varit en allmän tråd med frågeställningen "Varför inte adoptera några barn?" och Stina skrivit att hon inte vill adoptera eftersom hennes övertygelse är att adoption är fel. Jag hade inte hållt med henne, men inte ansett mig personligen kränkt och inte anset att hon var elak och ohyfsat och borde hållt käft.
Svar på tråden Varför inte donera lite ägg?!