• Analoga

Halv 8 hos mig

Hittar ingen tråd för denna säsong så jag startar en ny

Här kan vi diskutera programmet; risa, rosa o kritisera el berömma! SoligSkål

• Svar på tråden Halv 8 hos mig
  • Analoga
    Mia386 skrev 2011-01-13 10:24:49 följande:
    ja fy för den människan! Hon verkar ganska högfärdig med, hoppas verkligen hon hamnar på sista plats så hon får veta lite hut! "då är jag väl plätt-drottningen..." garh! orka en sådan människa! Fast "rappen" var ganska rolig ^^ 

Den där förrätten ska jag verkligen testa någon gång... om jag kan få tag på rådjurskött såklart, får skicka ut min morfar på rådjurs jakt.. ^^ är så länge sedan man åt det nu så jag nästan har glömt hur det smakar.. Drömmer 

Men plättarna tycker jag inte var så mycket till efterrätt. Hade velat se något mer avancerat och lite häftigare.  
    Ja jag tycker plättar känns lite mäktigt som efterrätt. Är väl snarare en förrätt i min värld Drömmer
  • Mia386
    Analoga skrev 2011-01-13 10:27:51 följande:
    Ja jag tycker plättar känns lite mäktigt som efterrätt. Är väl snarare en förrätt i min värld Drömmer
    För mig var det fläskpannkaka det hon gjorde, fast i plättform.. och det är en huvudrätt för mig ^^ och lingonen gjorde det ännu mer till huvudrätt ^^  Något hon hade kunnat göra annars är ju lingon kaka, är super gott, men vill bara ha mer av den ^^ iaf den som min mamma gör  
  • Elins mamma 2010

flera av gästerna var ju inte helt nöjda med efterrätten (hon brände ju flera plättar tex) men ändå fick hon jättehögt betyg. De var generösa med poängen

• Analoga
    Elins mamma 2010 skrev 2011-01-13 10:39:03 följande:
    flera av gästerna var ju inte helt nöjda med efterrätten (hon brände ju flera plättar tex) men ändå fick hon jättehögt betyg. De var generösa med poängen
    Ja det var väl enda klagomålet, att de var lite brända i kanterna. MEn smaken var tydligen god ändå =
  • Elins mamma 2010

vad tyckte ni om veckans sista avsnitt? Jag missade allt innan reklamen, glömde han altså blanda i saffran i glassen?

• SofiaO
    Elins mamma 2010 skrev 2011-01-13 21:52:22 följande:
    vad tyckte ni om veckans sista avsnitt? Jag missade allt innan reklamen, glömde han altså blanda i saffran i glassen?
    Ja, jag tror det *hehe*
    Men han räddade det snyggt och strödde saffranet över glassen istället.
  • Mia386

ja hav var lite virrig ^^ och maten tyckte jag var lite vardags mat ^^

• Jess69

Vår tv-box fick något slags frispel, så det jag hade inspelat igår kl 19.30 var Rapport!!!!! Suck.

Vem vann? 2:a? 3:a? 4:a? (gissar här att det blev Djursholms-damen..? )

• Empiiis

Jaaa vem vann? missade det helt.

Fick lite rysningar av djursholmstanten. Om hon någonsin bjuder mig på middag hoppas jag iallafall att hon har glasögon när hon plockar i trägården Tungan ute

• Jess69
    Empiiis skrev 2011-01-14 16:58:43 följande:
    Jaaa vem vann? missade det helt.

Fick lite rysningar av djursholmstanten. Om hon någonsin bjuder mig på middag hoppas jag iallafall att hon har glasögon när hon plockar i trägården Tungan ute
    Ja, eller åtminstone sköljer kryddorna/salladen först....
Svar på tråden Halv 8 hos mig