• Analoga

Halv 8 hos mig

Hittar ingen tråd för denna säsong så jag startar en ny

Här kan vi diskutera programmet; risa, rosa o kritisera el berömma! SoligSkål

• Svar på tråden Halv 8 hos mig
  • Elins mamma 2010
    Analoga skrev 2011-03-09 21:07:57 följande:
    Tycker tvärtom; det var lite mer annorlunda mot vad många bjuder på. Kanske inte huvudingredienserna men tillbehören iaf. Såg gott ut med örtagårdssåsen och oststängerna till förrätten t ex...  efterrätten verkade också god med det lite syrliga i glassen....menyn tilltalade mig rakt igenom.

Hon lär ju vinna, inte fasen tror jag killen i morgon slår 26 poäng!

Men jädran vad impad jag är över att hon gått ner 50 kg!!!! Undrar hur hon klarat det?

Var det någon som sade att hon finns här på Familjeliv? Vad heter hon i så fall?
    Jättesnyggt upplagt var det också. Verkade supergott, jag blir hungrig bara jag tänker på det, haha
  • Gul13

Ooooo gårdagens meny gjorde mig lyrisk. Ja det är absolut vinnaren!

Medeltid Magnus middag var ju ... en kul grej men nä, gud vad jag hade blivit besviken.

• lillapuss

Ja gårdagens var ju toppenfint, men det känns lite som säkra kort. Men även säkra kort smakar ljuvligt Skrattande

• Anova

Jag tycker att Saras meny var lite tråkig.. Jag älskar hummer, och oxfilé är inte dumt det heller, men det är säkra kort.. Och hur ofta bjuder man på hummer? Det känns mer som en rätt som man äter för att fira riktigt ordentligt typ nyår. (min första tanke, hummer och oxfilé är för mig nyårsafton)

Är själv nog lite kär i "MedeltidsMagnus"! Jag gillade hans kreativa tänkande då det gällde att komponera ihop en meny som representerar en själv. Det tycker jag ger pluspoäng. Där var det väl kanske inte maten i sig som var det viktigaste, utan helheten och själva medeltidskonceptet.
    Dessutom tycker jag att han verkar så mysig som person..

Jag har alltid undrat.. Får de sponsring av TV4 eller sponsorer då de handlar? Eller har de helt fria händer att betala hur mycket som helst för den mat de serverar? Svensk hummer är ju inte särskillt billigt exempelvis.

• Rigmor Mortis
    Anova skrev 2011-03-10 09:13:40 följande:
    Det tyckte jag också ända tills han kommenterade citationstecknen i gårdagens meny.

Blir nog svårt för Elvis att slå Sara (och varför har människan två uppstoppade råttor i garderoben?! )
  • Gurkan
    Rigmor Mortis skrev 2011-03-10 09:26:49 följande:
    Det tyckte jag också ända tills han kommenterade citationstecknen i gårdagens meny.

Blir nog svårt för Elvis att slå Sara (och varför har människan två uppstoppade råttor i garderoben?! )
    Haha jag tyckte det var en rolig detalj, typiskt grafisk formgivare att analysera ;P
    Alla har vi våra yrkesskador. Som Elvis och hans två uppstoppade råttor!
  • Anova
    Rigmor Mortis skrev 2011-03-10 09:26:49 följande:
    Fast jag är nog lika dan själv, då det gäller mina yrkesområden och intressen.. Det är väl ett tecken på hängivelse åt sitt yrke?
  • Rigmor Mortis

Jodå, jag skulle också reagera på märkligheter, fast jag hade hållit det för mig själv för att inte framstå som helt odräglig

• Analoga
    Anova skrev 2011-03-10 09:13:40 följande:
    Jag tycker att Saras meny var lite tråkig.. Jag älskar hummer, och oxfilé är inte dumt det heller, men det är säkra kort.. Och hur ofta bjuder man på hummer? Det känns mer som en rätt som man äter för att fira riktigt ordentligt typ nyår. (min första tanke, hummer och oxfilé är för mig nyårsafton)

Är själv nog lite kär i "MedeltidsMagnus"! Jag gillade hans kreativa tänkande då det gällde att komponera ihop en meny som representerar en själv. Det tycker jag ger pluspoäng. Där var det väl kanske inte maten i sig som var det viktigaste, utan helheten och själva medeltidskonceptet.

Jag har alltid undrat.. Får de sponsring av TV4 eller sponsorer då de handlar? Eller har de helt fria händer att betala hur mycket som helst för den mat de serverar? Svensk hummer är ju inte särskillt billigt exempelvis.
    De får en summa pengar av TV4 att handla maten för; en ganska generös summa har jag för mig.

Man ser ju att de går i olika affärer; Lidl, Citygross, Ica m m ...kan nog hända att affärerna ifråga lägger till en slant också om deras logga syns i TV.
Svar på tråden Halv 8 hos mig