• Analoga

Halv 8 hos mig

Hittar ingen tråd för denna säsong så jag startar en ny

Här kan vi diskutera programmet; risa, rosa o kritisera el berömma! SoligSkål

• Svar på tråden Halv 8 hos mig
  • destiny391
    feministbrud skrev 2011-03-10 14:20:04 följande:
    Det var inte så mycket! Oxfilé för fyra går väl på 400 bara det om man inte köper konsums frysta som är importerad från Brasilien (och det bör man inte göra om man här med i ett sådant program).
    nej jag haller med. Resten lagger de till av sina egna pengar. Med tanke pa all mat och alkohol som gar at ar det inte sa mycket pengar..
  • Analoga
    destiny391 skrev 2011-03-10 14:08:04 följande:
    de far 950 kr att handla for. inte sa mycket tycker jag iallafall.
    Har för mig de fick 1500-2000 var. En från orten var med i höstas och det var en intervju med honom i lokaltidningen. Han nämnde iallafall en summa på minst 1000 kr
  • Analoga
    destiny391 skrev 2011-03-10 15:20:39 följande:
    nej jag haller med. Resten lagger de till av sina egna pengar. Med tanke pa all mat och alkohol som gar at ar det inte sa mycket pengar..
    Beror ju på VAD de handlar och VAR. Många handlar ju på Lidl t ex, och långt ifrån alla har så lyxig mat som det var igår. Skulle nog kunna tänka mig att det i vissa fall blir över en slant oxå.Glad
  • destiny391
    Analoga skrev 2011-03-10 15:22:17 följande:
    Har för mig de fick 1500-2000 var. En från orten var med i höstas och det var en intervju med honom i lokaltidningen. Han nämnde iallafall en summa på minst 1000 kr
    jag lyssnade pa radion dar sara var med i en intervju och hon sa 950 kr. kan ju ha varit annat i hostas.
  • feministbrud
    Analoga skrev 2011-03-10 15:24:22 följande:
    Beror ju på VAD de handlar och VAR. Många handlar ju på Lidl t ex, och långt ifrån alla har så lyxig mat som det var igår. Skulle nog kunna tänka mig att det i vissa fall blir över en slant oxå.Glad
    Men med alkohol blir det ändå svårt att komma under.
  • Analoga
    feministbrud skrev 2011-03-10 15:30:27 följande:
    Men med alkohol blir det ändå svårt att komma under.
    Kanske därför många går och handlar i lågprisbutiker då, såsom Lidl o City gross....så det ska räcka till alkoholen oxå
  • mimsan01

Hörni, ikväll blir det orientalisk mat. Tilapia, lamm och någon som heter "Kadaif" med bär och grädde. Kadaif är något som ser ut som spaghetti, men jag har inte riktigt fattat vad det består av. Någon som vet eller har smakat?

• Natashi

Tvättade han potatisen med diskmedel??? haha

• feministbrud
    Natashi skrev 2011-03-14 19:42:46 följande:
    Tvättade han potatisen med diskmedel??? haha
    Med en skitig tvättsvamp
  • Gurkan
    destiny391 skrev 2011-03-10 15:20:39 följande:
    Fast det tycker inte jag är så rättvist, att de får lägga till av egen kassa. Det betyder ju krasst att en student inte har samma chans att köpa samma råvaror som en vd. Och det här prorammet verkar det ju vara just dyra ingredienser som oxfilé, hummer, hjortfilé med mera som verkar vara det som gäller.
Svar på tråden Halv 8 hos mig