• Analoga

Halv 8 hos mig

Hittar ingen tråd för denna säsong så jag startar en ny

Här kan vi diskutera programmet; risa, rosa o kritisera el berömma! SoligSkål

• Svar på tråden Halv 8 hos mig
  • Analoga
    Galia skrev 2011-03-15 15:15:05 följande:
    Jag har hört att om man tvinnar håret sådär så är det de kluvna (slitna) hårtopparna som spretar ut och istället för att klippa av det slitna så brände han väl bort det
    Jo men det är fan så mkt säkrare att klippa av det
  • Jess69

Lite OT nu...men tjejen igår...Emilia (?), är det nån som har koll på vad hon hade för tapet i köket?
    En brun/beige fondvägg med små blomkvistar på....tyckte den var jättefin...satt mer och kollade på
    den när dom åt än på maten...

• Analoga

Ååååh vad jag blir irriterad på Pernillas (den äldre damen) sätt att prata! Kan man låta mer fiiiiiiiisförnääääm än hon??

Apropå maten - såg ju kanongott ut alltihopa - men för små portioner!

• Rigmor Mortis
    Analoga skrev 2011-03-16 19:56:42 följande:
    Ååååh vad jag blir irriterad på Pernillas (den äldre damen) sätt att prata! Kan man låta mer fiiiiiiiisförnääääm än hon??

Hon har nämnt att hon är från Göteborg och ibland tycker jag mig höra det Men för det mesta låter hon väldigt fiiiiiiiiin när hon pratar (och jag sätter en slant på att hon gått hos talpedagog för att slipa bort dialekten)
  • mer grubbel
    Hahaha! Jag blir också irriterad!
  • Analoga
    Rigmor Mortis skrev 2011-03-16 20:05:03 följande:
    Hon har nämnt att hon är från Göteborg och ibland tycker jag mig höra det Men för det mesta låter hon väldigt fiiiiiiiiin när hon pratar (och jag sätter en slant på att hon gått hos talpedagog för att slipa bort dialekten)
    Göteborg?? Låter ju som den snobbigaste varianten av stockholmska! Förvånad
  • Rigmor Mortis
    Analoga skrev 2011-03-16 21:05:37 följande:
    Göteborg?? Låter ju som den snobbigaste varianten av stockholmska! Förvånad
    Jag har för mig att hon dissade Bens frysta fisk i första avsnittet och nämnde att hon är från Göteborg och därför van vid färsk fisk. Kan minnas fel dock. Och ja, visst låter det supersnobbigt - i ett försök att dölja sitt ursprung går hon till helt galen överdrift
  • mimsan01

Maten såg galet god ut, men det var ju ingenting på tallriken!? Obestämd

Skönt att det inte bara är jag som störde mig på henne! Tänkte ta upp det här i tråden, men sen tänkte jag att jag inte ska vara så gnällig!! Skönt att någon annan hann före!!!
  • Gurkan
    mimsan01 skrev 2011-03-17 08:42:03 följande:
    Maten såg galet god ut, men det var ju ingenting på tallriken!? Obestämd

Skönt att det inte bara är jag som störde mig på henne! Tänkte ta upp det här i tråden, men sen tänkte jag att jag inte ska vara så gnällig!! Skönt att någon annan hann före!!!
    Det var inte bara jag som reagerade på hur lite det var på tallrikarna!
    Vad la han sina 950 kr på? Vinerna?

Några tunna rödbetsskivor och en skiva getost till förrätt och en(!) potatis och några skivor kött till huvudrätt som dessutom serverades kall om man fick tro en av deltagarna. Vilket jag gör för han kan inte haft det länge i ugnen när han värmde för då hade ju köttet inte varit så rött.
    Olivolja i all ära men nej jag köpte inte att ha det på efterrätten! Saltet däremot!

"Det här är perfekt stekt" jasså? Kanske för dig men skivan du visade på var en som en av dina gäster lämnat kvar
  • Gurkan
    Jess69 skrev 2011-03-16 19:23:37 följande:
    Lite OT nu...men tjejen igår...Emilia (?), är det nån som har koll på vad hon hade för tapet i köket?
    En brun/beige fondvägg med små blomkvistar på....tyckte den var jättefin...satt mer och kollade på
    den när dom åt än på maten...
    Ingen aning jag satt och störde mig på att hela hennes hem såg ut som ett visningsrum och inte ett hem. Det var för perfekt.
Svar på tråden Halv 8 hos mig