• Analoga

Halv 8 hos mig

Hittar ingen tråd för denna säsong så jag startar en ny

Här kan vi diskutera programmet; risa, rosa o kritisera el berömma! SoligSkål

• Svar på tråden Halv 8 hos mig
  • Analoga
    Gurkan skrev 2011-03-15 07:18:32 följande:
    Jag älskade måndagens värd. Han var så färgstark!
    Ja han var sannerligen färgstark; men hade lite besynnerligheter för sig   Skrubba potatisskalet med diskmedel och skitig svamp (!!??) , samma med citronen!  Alltså - jag hade för mig att han skalade potatisen, varför i hela friden skrubbade han skalet? Han måtte ha bacillskräck.

Maten kan säkert ha varit god; fast uppläggen såg inte särskilt aptitliga ut.

En sak till som fick mig att nästan ramla ur fåtöljen var när han brände av hårslingetoppar med ett brinnande ljus!! Aldrig i livet att jag hade tillåtit något sånt; hår är ju väldigt lättantändligt!
  • Gurkan
    Analoga skrev 2011-03-15 08:44:36 följande:
    Ja han var sannerligen färgstark; men hade lite besynnerligheter för sig   Skrubba potatisskalet med diskmedel och skitig svamp (!!??) , samma med citronen!  Alltså - jag hade för mig att han skalade potatisen, varför i hela friden skrubbade han skalet? Han måtte ha bacillskräck.

Maten kan säkert ha varit god; fast uppläggen såg inte särskilt aptitliga ut.

En sak till som fick mig att nästan ramla ur fåtöljen var när han brände av hårslingetoppar med ett brinnande ljus!! Aldrig i livet att jag hade tillåtit något sånt; hår är ju väldigt lättantändligt!
    För att itne tala om vad bränt hår luktar! Iss!

Nä hans kalade inte potatisen det var därför den ick sig ett yes-bad ;P

Älskar långkok och kött som är så mört att et trillar från benen så jag hade nog uppskattat huvudrätten!
  • Rigmor Mortis

Jag använder också diskmedel och kökssvamp på citrusfrukter om jag ska använda skalet och inte får tag på ekologiskt Det är så sjukt mycket gifter på konventionellt odlad citrus. Och diskmedlet sköljs ju av. Potatis däremot hade jag inte känt det nödvändigt med diskmedel på, bakterier dör ju vid tillagningen.

• Analoga
    Gurkan skrev 2011-03-15 08:51:42 följande:
    För att itne tala om vad bränt hår luktar! Iss!

Nä hans kalade inte potatisen det var därför den ick sig ett yes-bad ;P

Älskar långkok och kött som är så mört att et trillar från benen så jag hade nog uppskattat huvudrätten!
    Men herregud! Snacka om onödigt, man sköljer ju bara av ev jord sen kokar man ju potatisen! Usch - diskmedel på potatisen...smakar kanske av det oxå..

Nä jag har aldrig sköljt något ätbart med annat än vatten. Citroner t ex sköljer och gnuggar jag rena med vatten, sen torkar jag av dem.
  • Rigmor Mortis

Det lär inte vara mer diskmedelsrester på potatisen än på porslin som diskats med diskmedel?

• Gurkan
    Rigmor Mortis skrev 2011-03-15 09:31:50 följande:
    Det lär inte vara mer diskmedelsrester på potatisen än på porslin som diskats med diskmedel?
    Nä det tror jag inte heller och precis som du "diskar" jag citrusfrukter med diskmedel även om de är ekologiska om jag ska använda skalet vilket jag faktiskt undviker :)
  • Analoga
    Rigmor Mortis skrev 2011-03-15 09:31:50 följande:
    Det må vara, men det känns inte bra. Inte för mig iaf. Tycker det är sjukt onödigt att använda annat än vatten, men det är MIN åsikt. Andra får tycka och göra vad de vill
  • Elins mamma 2010

Fast diskmedlet borde väl tränga in mer i en potatis än i skalet på en citrusfrukt?

Men men, jag gillade gårdagens värd. Om John Lennon hade levt idag så hade han nog sett ut ungefär så

Lite ot, men vad finns det för syfte med att bränna hår?? Nån som vet?

• Galia
    Elins mamma 2010 skrev 2011-03-15 11:49:49 följande:
    Lite ot, men vad finns det för syfte med att bränna hår?? Nån som vet?
    Jag har hört att om man tvinnar håret sådär så är det de kluvna (slitna) hårtopparna som spretar ut och istället för att klippa av det slitna så brände han väl bort det
Svar på tråden Halv 8 hos mig