• jovisst

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

jovisst skrev 2011-01-22 01:08:47 följande:

Här kan du se om det bor en pedofil nära dig och läsa deras domar!

www.kriminellt.com/

Missa inte denna sidan,ni som vill veta!
  • CallGirl
    Mammmmma skrev 2011-01-22 03:46:55 följande:

Vi har fria och delade åsikter lilla Dorian...

Men om du tycker det är okej att ditt/dina barn (om du äns har något/några) vistas i samma rum som en dömd peddo eller liknande så är det upp till dig... Även om peddosarna som du säger aldrig oftast rör ett barn sitter och fantiserar om dina barn skulle äckla mig något fruktansvärt... Jag själv skulle aldrig utsätta mina barn för det,, Men det är ju min åsikt och inte din :) Jag är väldigt glad över att jag inte delar din åsikt iaf :)

mammmmma.blogspot.com/

Mao är du totalt isolerad inomhus? För du kan inte läsa någon annans tankar. Du vet inte om personer på Ica fantiserar om ditt barn etc.
  • Stinky

Först tänkte jag "ja, det skulle ju kanske vara bra". Sen så kände jag att varför ska jag gå runt och vara paranoid för att det finns pedofiler ute i samhället? Ska jag gå och vara rädd för allt och alla, och försöka skydda mitt barn till 100%, kan jag ju lika gärna sluta leva. Nä, det är inte riktigt min grej.

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Den dagen man kan belägga att det fungerar i avskräckande/preventivt syfte så kan det vara rimligt att införa ett sådant system, tills dess fyller det ingen annan funktion än att samtidigt ge en falsk trygghet och en falsk fara.

Den falska tryggheten kommer från att man tror att man har koll och därför kan skydda sina barn bättre när det i själva verket inte är givet även om man känner till några dömda sexbrottslingar i området.

Den falska faran kommer från att man "ser pedofiler i varje hörn".

I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • Mara

Nej, det skulle jag inte vilja vet. På vilket sätt skulle det göra mig gladare?

• Mara

Jag menar, vad är det som säger att pedofiler ger sig på barn i just det område där de bor? Det vore väl smartare att försöka närma sig ett barn någonstans där det inte är så stor risk att de blir igenkända.

• Embla
    Mammmmma skrev 2011-01-22 01:39:35 följande:
    Alla gör sina val! Tänk så hade ett äckligt jävla peddo rört dina barn Embla???? Tror nog inte du hade haft samma åsikt som du har nu då... En så människa hoppas jag verlkligen försvnner från jorden självmant! TÄnk ett peddo som förstör ett litet barns kropp och själ för livet!! MIN åsikt är att dom förtjänar att ruttn i en fängelse håla utan mat och vatten!! Ett peddosvin jagade mig och min son ett par gånger på det förra stället vi bodde på! MITT PÅ LJUSA DAGEN!!! Till slut åkte han fast men innan dess hann vi flytta!! Fel Fel Fel!!! Rör någon mitt barn tar jag lagen i egna händer! Thats it! Vad hade DU gjort??????????????????????
    Peddos förtjänar inte leva på samma gata så våra familjer och jag lovar att jag inte är ensam om den åsikten även om ingen våga tala så rakt ut. Vi lever i Sverige där är åsikter fria att ha! Så här har ni MIN åsikt!!

mammmmma.blogspot.com/
    Jag har mer erfarenhet att pedofiler än jag hade velat ha. Jag blev själv utsatt för en sådan när jag var liten och det har satt djupa spår.

Om någon hade förgripit sig på något av mina barn är det möjligt att jag hade tagit lagen i egna händer. Det gör det däremot inte rätt för det.

Har ni sett filmen Juryn? Den utspelar sig i den amerikanska södern och handlar om en liten svart flicka som blir våldtagen av ett par vita ynglingar som sedan lämnar henne i tron att hon var död. Flickans pappa inser att ynglingarna förmodligen kommer att frias, tar lagen i egna händer och skjuter dem. En av karaktärerna, en jurist, säger något till pappans försvaradvokat som är mycket intressant. Jag citerar ur minnet: "Det här är ett intressant fall. Om du förlorar har rättvisan segrat. Om du vinner har rättvisan segrat."
  • Embla
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 01:42:50 följande:
    Fel. Det är inte demokratiskt om så 99% av befolkningen är för det. Demokrati är mer än att alla ska få rösta om saker, det innebär också vissa grundläggande rättigheter. Om 99% röstar för att det är OK att våldta femåringar så är det inte rätt för det. Om 99% röstar för att det är OK att slå sina kvinnor blodiga på söndagar när man har tråkigt blir det inte rätt för det. I en demokrati är individens rätt till trygghet viktig. Annars har man en folkstyrd diktatur.
  • logg81

Nej det vill jag inte veta... Vad gör det för skillnad?

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?