Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?
Här kan du se om det bor en pedofil nära dig och läsa deras domar!
Här kan du se om det bor en pedofil nära dig och läsa deras domar!
Vi har fria och delade åsikter lilla Dorian...
Men om du tycker det är okej att ditt/dina barn (om du äns har något/några) vistas i samma rum som en dömd peddo eller liknande så är det upp till dig... Även om peddosarna som du säger aldrig oftast rör ett barn sitter och fantiserar om dina barn skulle äckla mig något fruktansvärt... Jag själv skulle aldrig utsätta mina barn för det,, Men det är ju min åsikt och inte din :) Jag är väldigt glad över att jag inte delar din åsikt iaf :)
Jag vill inte veta.
Först tänkte jag "ja, det skulle ju kanske vara bra". Sen så kände jag att varför ska jag gå runt och vara paranoid för att det finns pedofiler ute i samhället? Ska jag gå och vara rädd för allt och alla, och försöka skydda mitt barn till 100%, kan jag ju lika gärna sluta leva. Nä, det är inte riktigt min grej.
Den dagen man kan belägga att det fungerar i avskräckande/preventivt syfte så kan det vara rimligt att införa ett sådant system, tills dess fyller det ingen annan funktion än att samtidigt ge en falsk trygghet och en falsk fara.
Den falska tryggheten kommer från att man tror att man har koll och därför kan skydda sina barn bättre när det i själva verket inte är givet även om man känner till några dömda sexbrottslingar i området.
Den falska faran kommer från att man "ser pedofiler i varje hörn".
Nej, det skulle jag inte vilja vet. På vilket sätt skulle det göra mig gladare?
Jag menar, vad är det som säger att pedofiler ger sig på barn i just det område där de bor? Det vore väl smartare att försöka närma sig ett barn någonstans där det inte är så stor risk att de blir igenkända.
Nej det vill jag inte veta... Vad gör det för skillnad?