• Dorian Ertymexx

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

Mammmmma skrev 2011-01-22 03:46:55 följande:

Vi har fria och delade åsikter lilla Dorian...

Men om du tycker det är okej att ditt/dina barn (om du äns har något/några) vistas i samma rum som en dömd peddo eller liknande så är det upp till dig... Även om peddosarna som du säger aldrig oftast rör ett barn sitter och fantiserar om dina barn skulle äckla mig något fruktansvärt... Jag själv skulle aldrig utsätta mina barn för det,, Men det är ju min åsikt och inte din :) Jag är väldigt glad över att jag inte delar din åsikt iaf :)

mammmmma.blogspot.com/

Du behöver inte köra härskartekniker, Mammmmma. Och du överdriver något fasligt. Att låta en pedofil röra vid ens barn är inte samma sak som att låsa in dem i ett rum i en timme. Och jag sa inte ett ord om redan dömda pedofiler heller.

Problemet för dig är ju att du aldrig kan veta vem som är pedofil, eller som inte är pedofil men i alla fall benägen att förgripa sig på barn. För allt du vet kan du ha flera pedofiler nära dig. Att du inte tycker att personerna verkar äckliga, läskiga, påträngande eller på annat sätt "fel" betyder inte att de inte kan vara potentiella förövare. Återigen - de flesta barn som utsätts för övergrepp blir utsatta av familj, släkt eller nära vänner till familjen.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Stinky
    Desertchick skrev 2011-01-22 06:41:01 följande:
    Har bara läst TS nu.

Jag bor i USA och här finns det websidor där man kan söka hur många pedofiler det bor i ens område. Jag tycker det är hur bra som helst att veta det.

Vissa stater vill till och med införa speciella registreringsskyltar så att man kan se vem som är det. Är de straffade så får de leva med konsekvenserna liksom.
    Men så lever du också i ett U-land när det gäller humanism, så det är föga förvånande.
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Dorian Ertymexx
    EmilieC skrev 2011-01-22 04:31:16 följande:
    Vadå logiken är alltså att så många som möjligt ska lida miximalt tänkbart?
    Deras liv kommer inte att bli bättre på något sätt, som jag skrev så vad som än händer så kommer dom aldrig mer få sin lilla stackars flicka tillbaka! Det jag menade var att Anders Eklund får skylla sig själv efter allt hemskt han gjort om han aldrig kommer få ett bra liv, han förtjänar inte ett bra liv heller!

Hur kan du jämföra ett barn som gjort fel i skolan med Anders Eklund? Är du sjuk på något sätt.
    Jag hoppas att Anders Eklund kommer leva resten av sitt liv med att må dåligt, det förtjänar han. Förstår du inte vad han har gjort?
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 03:21:12 följande:
    Byt ut "förgripit sig på ett barn" med "kört över ett barn" och se om du känner exakt likadant för din retorik. Om inte, hycklar du.
    Vad menar du nu?Precis! Fattar inte varför det ska daltas så jävla mycket med dömda pedofiler? "Dom ska få komma ut, och leva ett liv som alla andra, det är synd om dom" blablabla, så låter det typ! Som om det är synd om dom för att dom har FÖRSTÖRT för en/flera människor!? Visst dom kanske inte rår för, men då söker man fan hjälp! Eftersom det är mot lagen att ha sex med barn, så borde dom ju fatta att det dom gör är fel, det är ju inte direkt hemligt, då söker man som sagt hjälp och gör allt i sin makt för att inte agera ut sin "dröm". Har dom inte gjort det, och förgriper sig på ett barn då behöver man spärras in för man är tydligen inte kapabel att vistas ute.
    Får se om alla "peddo kramare" här på FL säger samma sak om det skulle vara deras barn som blivit utsatt.
    Du anser dig alltså vara gudomlig i att kunna avgöra vem som förtjänar vad. Hur vet du att inte Englas föräldrar också "förtjänar" sitt lidande? Jag tror inte det, ska klargöras, men hur kan vi VETA? Och seriöst, vem förtjänar att lida? Ingen, om du frågar mig. Jag ser inte hur lidande hos en person gör något bättre för lidandet hos en annan. Tror du att Englas lidande blir mindre? Att hennes föräldrar mår bättre av att Anders blir utfryst? Som sagt - de som inte får en chans har större återfallsrisk. Det enda som händer är alltså att risken är större att Anders gör dumheter igen. Är det verkligen det du vill uppnå?

Jag menar att sexuella övergrepp (och mord) på barn inte är mer smärtsamt för en förälder än om barnet dör i trafikolycka, eller av sjukdom. Ska vi hänga ut folk som kört på barn också? Bespotta dem? Hänga dem, om en av våra meddebattörer får bestämma?

Vem daltar? De ska ha straff och rehabilitering. Det har ingen ifrågasatt (så långt jag läst i tråden i alla fall). Det är när det börjar likna drakoniska hämndaktioner och ett förråande av samhället som jag vänder mig emot.
  • Red Velvet
    Stinky skrev 2011-01-22 12:23:07 följande:
    Men så lever du också i ett U-land när det gäller humanism, så det är föga förvånande.

Nej jag skulle aldrig vilja veta. Gå runt med ångest varje dag och behöva oroa mig? Nej tack! Får lita på att jag skyddar mina (ev framtida) barn så gott jag kan oavsett om jag tror att det finns pedofiler i närheten eller inte.
  • Dorian Ertymexx
    Profeten skrev 2011-01-22 04:45:50 följande:
    Hur du feltolkar det jag skriver får du själv stå för.

Men din barnsliga och ytterst omogna retorik får du hålla på med själv.

Right, retoriska grepp som metafor och liknelser är barnsliga. Check.
  • Dorian Ertymexx
    SjälvaJag skrev 2011-01-22 09:04:08 följande:
    Oavsett om de förgriper sig eller ej så hade jag inte velat ha en sån skithög i mina barns närhet. Lika lite som jag vill ha en mördare runt mina barn. De kanske aldrig dödar igen, men varför vilja chansa?
    Man är alltså en skithög för att man föds med en dragning man inte kan göra åt. Det där är lika vettigt och tolerant som att hata bögar för att de dras till samkönade.
  • Embla

Poängen med att någon suttit av ett straff är ju att saken sedan ska vara utagerad. Brottet är sonat. Om samhället sedan fortsätter att straffa personen för brottet försvinner hela poängen med tidsbestämda straff. Om man inte ger den dömde en ny chans, kan man lika gärna låsa in alla brottslingar på livstid eller införa dödsstraff.

Det är inte upp till privatpersoner att döma andra. Då försvinner rättssäkerheten totalt.

Att tycka att man ska iaktta mänskliga rättigheter är inte att dalta med människor. Även personer som har begått ett brott är människor och har grundläggande mänskliga rättigheter. Ett samhälle som inte tillämpar detta, är odemokratiskt, rättslöst och rått.

• Dorian Ertymexx
    Embla skrev 2011-01-22 12:48:56 följande:
    Poängen med att någon suttit av ett straff är ju att saken sedan ska vara utagerad. Brottet är sonat. Om samhället sedan fortsätter att straffa personen för brottet försvinner hela poängen med tidsbestämda straff. Om man inte ger den dömde en ny chans, kan man lika gärna låsa in alla brottslingar på livstid eller införa dödsstraff.

Det är inte upp till privatpersoner att döma andra. Då försvinner rättssäkerheten totalt.

Att tycka att man ska iaktta mänskliga rättigheter är inte att dalta med människor. Även personer som har begått ett brott är människor och har grundläggande mänskliga rättigheter. Ett samhälle som inte tillämpar detta, är odemokratiskt, rättslöst och rått.
    Tokword. Demokrati är, som sagt, mer än att majoriteten bestämmer. Hade det varit så enkelt hade västmakterna gjort fel som ingrep mot hitlertyskland. Nazisterna vart ju framröstade lagligt, och majoriteten trodde ju på att judarna, kommunisterna, romerna och alla andra "avvikare" var dåliga för samhället.
  • u77

En pedofil är alltid en pedofil, inget man kan bota.

Så ja jag skulle vilja veta om de bor i mitt närområde, för precis som Ts skrev, jag vill kunna skydda mina barn.

Ang pedofiler, så anser jag att det borde vara dödsstaff på dem!

Bort med avskummen från jordens yta tack! Skrikandes

• Dorian Ertymexx
    u77 skrev 2011-01-22 12:59:02 följande:
    En pedofil är alltid en pedofil, inget man kan bota.

Så ja jag skulle vilja veta om de bor i mitt närområde, för precis som Ts skrev, jag vill kunna skydda mina barn.

Ang pedofiler, så anser jag att det borde vara dödsstaff på dem!

Bort med avskummen från jordens yta tack! Skrikandes
    Så rart. Så om ditt barn visar sig vara pedofil (för det är något man föds till, inget man väljer), så vill du alltså att denne ska avrättas. Bara för att det (via dig och din partner) råkat få en dragning du inte accepterar. Så sött.
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?