• Dorian Ertymexx

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

Mammmmma skrev 2011-01-22 03:30:37 följande:
    En person som förgripit sig, dödat, utnyttjat sexuellt är inte värd att andas samma luft som våra barn!
    Det kommer jag alltid stå fast vid! Och skulle någon rört mitt barn på ett olämpligt sätt så hade du och jag fått dela cell Emelie!! Och skulle även jag få skriva lagarna så hade det vart ett rättvist system där en dömd man/kvinna som har gjort något vidrigt mot barn få hängning som straff! Thats it!
    Varför vi tycker såhär Emelie kanske beror på att vi älskar våra barn över allt annat och tänker kliva över lik för att beskydda dom mot alla faror från andra människor!!
    Heh, du menar alltså att alla humanister och demokrater inte älskar sina barn lika mycket som du? Det var en intressant tes. Fullkomligt skrattretande, men intressant.

Jag tror mer på att du har en massa hat inom dig som du riktar mot en grupp som är OK att hata. Hade vi varit på 80-talet hade du nog slängt samma dynga om homosexuella (som på den tiden anklagades för att vara pedofiler, orden var nästan synonyma då).
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Mammmmma

Homosexuella på den tiden befarades vara en sjukdom och inte peddosar.. Men var inte det fram till 70-talet om jag inte minns fel??

• Dorian Ertymexx
    Mammmmma skrev 2011-01-22 03:39:17 följande:
    Homosexuella på den tiden befarades vara en sjukdom och inte peddosar.. Men var inte det fram till 70-talet om jag inte minns fel??
    Jag talar inte om vad officiella myndigheter ansåg, utan om vad folk på gatan trodde, eller i alla fall gav uttryck för.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Mammmmma

Vi har fria och delade åsikter lilla Dorian...

Men om du tycker det är okej att ditt/dina barn (om du äns har något/några) vistas i samma rum som en dömd peddo eller liknande så är det upp till dig... Även om peddosarna som du säger aldrig oftast rör ett barn sitter och fantiserar om dina barn skulle äckla mig något fruktansvärt... Jag själv skulle aldrig utsätta mina barn för det,, Men det är ju min åsikt och inte din :) Jag är väldigt glad över att jag inte delar din åsikt iaf :)

http://mammmmma.blogspot.com/

• EmilieC
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 03:18:19 följande:
    Aha. Så logiken är alltså att så många som möjligt ska lida maximalt tänkbart? Engla är död. Vad hon kände är irrelevant faktiskt. Hennes föräldrar lider, onekligen, men hur kommer deras liv bli bättre av att Englas mördare riskerar att bli mördad av en arg lynchmobb? Eller att han aldrig får jobb? Att han är ensam och förstörd? Och om han inte får en chans att arbeta i samhället, att försöka göra rätt för sig, hur stora är oddsen att han lyckas hålla sig på den raka vägen tror du?

Tänk själv - ett barn som gjort fel i skolan, men som inte blir förlåten, som aldrig får komma in i gänget igen, tror du att det barnet kommer att vara snäll framöver, eller tror du att det kommer bli argt och bittert och bli ännu elakare?
    Vadå logiken är alltså att så många som möjligt ska lida miximalt tänkbart?
    Deras liv kommer inte att bli bättre på något sätt, som jag skrev så vad som än händer så kommer dom aldrig mer få sin lilla stackars flicka tillbaka! Det jag menade var att Anders Eklund får skylla sig själv efter allt hemskt han gjort om han aldrig kommer få ett bra liv, han förtjänar inte ett bra liv heller!

Hur kan du jämföra ett barn som gjort fel i skolan med Anders Eklund? Är du sjuk på något sätt.
    Jag hoppas att Anders Eklund kommer leva resten av sitt liv med att må dåligt, det förtjänar han. Förstår du inte vad han har gjort?
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 03:21:12 följande:
    Byt ut "förgripit sig på ett barn" med "kört över ett barn" och se om du känner exakt likadant för din retorik. Om inte, hycklar du.
    Vad menar du nu?
    Mammmmma skrev 2011-01-22 03:30:37 följande:
    En person som förgripit sig, dödat, utnyttjat sexuellt är inte värd att andas samma luft som våra barn!
    Det kommer jag alltid stå fast vid! Och skulle någon rört mitt barn på ett olämpligt sätt så hade du och jag fått dela cell Emelie!! Och skulle även jag få skriva lagarna så hade det vart ett rättvist system där en dömd man/kvinna som har gjort något vidrigt mot barn få hängning som straff! Thats it!
    Varför vi tycker såhär Emelie kanske beror på att vi älskar våra barn över allt annat och tänker kliva över lik för att beskydda dom mot alla faror från andra människor!!
    Precis! Fattar inte varför det ska daltas så jävla mycket med dömda pedofiler? "Dom ska få komma ut, och leva ett liv som alla andra, det är synd om dom" blablabla, så låter det typ! Som om det är synd om dom för att dom har FÖRSTÖRT för en/flera människor!? Visst dom kanske inte rår för, men då söker man fan hjälp! Eftersom det är mot lagen att ha sex med barn, så borde dom ju fatta att det dom gör är fel, det är ju inte direkt hemligt, då söker man som sagt hjälp och gör allt i sin makt för att inte agera ut sin "dröm". Har dom inte gjort det, och förgriper sig på ett barn då behöver man spärras in för man är tydligen inte kapabel att vistas ute.
    Får se om alla "peddo kramare" här på FL säger samma sak om det skulle vara deras barn som blivit utsatt.
  • Profeten
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 03:14:16 följande:
    Vad är det du inte förstår? Du hävdade att demokrati är om majoriteten bestämmer i allt, och jag säger att så inte är fallet. Men visst, jag kan ju göra en "mindre extrem" jämförelse då - om 51% röstar för att sänka gränsen för lagligt sex till tio, betyder det att det är ett korrekt demokratiskt beslut? Är det det du menar?
    Hur du feltolkar det jag skriver får du själv stå för.

Men din barnsliga och ytterst omogna retorik får du hålla på med själv.

• Chrile

Varför vill vi inte veta när alla sorters brotslingar bor i närheten av oss.
    Vi kanske ska märka dom i pannan så vi ser vad dom har blivit dömda för!

• Desertchick

Har bara läst TS nu.

Jag bor i USA och här finns det websidor där man kan söka hur många pedofiler det bor i ens område. Jag tycker det är hur bra som helst att veta det.

Vissa stater vill till och med införa speciella registreringsskyltar så att man kan se vem som är det. Är de straffade så får de leva med konsekvenserna liksom.

desertchick.blogg.se
  • SjälvaJag
    lykantrophona skrev 2011-01-21 19:52:18 följande:
    Okej.

Det finns pedofiler som är medvetna om att barn inte vill ha sexuell kontakt med dem. Dessa pedofiler brukar inte förgripa sig på barn. Det finns en skillnad på läggning och handling. Och tydligen finns det psykiatriska metoder som minskar återfallsrisken hos de som blivit dömda för sexbrott mot barn (detta fanns i en länk tidigare i tråden).

btw:

"(...)men i fallet med sexualbrott mot barn så är det statistiskt felaktigt att anta att personen är en pedofil då majoriteten av alla övergrepp mot barn inte är begångna av pedofiler utan av heterosexuella män. En sammanställning av över 5800 sexualförbrytare som begått brott gentemot barn så visade endast en minoritet, stark sexuell attraktion till barn (Seto, 2004). Detta kan tillsynes trotsa normal logik men skälet bakom är att de flesta som begår sexualbrott mot barn är s.k. situationsförövare där barnet får agera som substitut för en könsmogen kvinna och där förövarens huvudsakliga attraktion är till kvinnor."
    pedofil.se/forskning/pedofiler.html
    Oavsett om de förgriper sig eller ej så hade jag inte velat ha en sån skithög i mina barns närhet. Lika lite som jag vill ha en mördare runt mina barn. De kanske aldrig dödar igen, men varför vilja chansa?
  • DenNamnbitne
    Desertchick skrev 2011-01-22 06:41:01 följande:
    Har bara läst TS nu.

Jag bor i USA och här finns det websidor där man kan söka hur många pedofiler det bor i ens område. Jag tycker det är hur bra som helst att veta det.

Vissa stater vill till och med införa speciella registreringsskyltar så att man kan se vem som är det. Är de straffade så får de leva med konsekvenserna liksom.
    Fan vilket sjukt land! Man måste ju ha rätt att sona sina brott och inte hängas ut för hela världen.
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?