• EmilieC

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

Profeten skrev 2011-01-22 01:01:53 följande:
    Accepteras det och 51% av befolkningen är för, är det demokratiskt.

Vi bör utgå ifrån att rättsystemet har rätt, eller ska vi avskaffa det, för att någon kan bli oskyldigt dömd?

Tror du verkligen att en registrering inte kommer att hjälpa mer än det stjälper ?
    Varför dalta med sexbrotslingar, dom har gjort sitt val, nu får dom leva efter det.

Handlingar får chockerande nog konsekvenser, kan man inte leva med dom, gör inte handlingen.

Håller med!
  • Embla
    Mammmmma skrev 2011-01-22 00:56:58 följande:
    Ytterst få människor jag har sett och träffat har fallit tillbaka till brottslighet kort efter dom har muckat..
    Ens åsikter byggs på vad man själv vart med om, men dom som lever på sina rosa moln har också svårare att inse verkligheten! En man misshandlade mig i många år, var i rättegång, fick sitt straff! Och vad gör han några månader senare?? Jo han misshandlar sin nästa fru många gånger. En gång känt makten, vill fortsätta känna den makten....

mammmmma.blogspot.com/
    Jag antar att du menar att ytterst få människor inte faller tillbaka i brottslighet? Det är kanske sant, jag har inte sett någon statistik.

Oavsett om det är sant eller inte, verkar du i alla fall hysa åsikten att även människor som har tagit sitt straff, som ångrar sig eller tom är oskyldigt dömda, inte har samma rättigheter som du. Att de gärna ska utpekas, utfrysas från samhället. Detta synsätt är inte förenligt med demokrati och mänskliga rättigheter.
  • Embla

Vi bör utgå ifrån att rättsystemet har rätt, eller ska vi avskaffa det, för att någon kan bli oskyldigt dömd?

Tror du verkligen att en registrering inte kommer att hjälpa mer än det stjälper ?
    Varför dalta med sexbrotslingar, dom har gjort sitt val, nu får dom leva efter det.

Handlingar får chockerande nog konsekvenser, kan man inte leva med dom, gör inte handlingen.

Det kliar i fingrarna på mig att fortsätta debatten, men det är lite för OT. Starta gärna en ny tråd, jag skriver inte mer om detta in den här.
  • rasajj

Ja, det vill jag veta. Och tack och lov sa har jag ocksa ratt att fa veta det!!

I would know if I was insane, the voices would tell me.
  • Mammmmma

Alla gör sina val! Tänk så hade ett äckligt jävla peddo rört dina barn Embla???? Tror nog inte du hade haft samma åsikt som du har nu då... En så människa hoppas jag verlkligen försvnner från jorden självmant! TÄnk ett peddo som förstör ett litet barns kropp och själ för livet!! MIN åsikt är att dom förtjänar att ruttn i en fängelse håla utan mat och vatten!! Ett peddosvin jagade mig och min son ett par gånger på det förra stället vi bodde på! MITT PÅ LJUSA DAGEN!!! Till slut åkte han fast men innan dess hann vi flytta!! Fel Fel Fel!!! Rör någon mitt barn tar jag lagen i egna händer! Thats it! Vad hade DU gjort??????????????????????
    Peddos förtjänar inte leva på samma gata så våra familjer och jag lovar att jag inte är ensam om den åsikten även om ingen våga tala så rakt ut. Vi lever i Sverige där är åsikter fria att ha! Så här har ni MIN åsikt!!

http://mammmmma.blogspot.com/

• Mammmmma

Har blivit för mycket daltande med peddos, våldtäcksmän osv! Man väljer vilket liv man vill leva! Jag väljer ett liv utan kriminallitet....Som en bra förebild för min son och andra människor!! Sen om ni vill skydda brottslingar så är det upp till er.. fine... :)

http://mammmmma.blogspot.com/

• Dorian Ertymexx

Fel. Det är inte demokratiskt om så 99% av befolkningen är för det. Demokrati är mer än att alla ska få rösta om saker, det innebär också vissa grundläggande rättigheter. Om 99% röstar för att det är OK att våldta femåringar så är det inte rätt för det. Om 99% röstar för att det är OK att slå sina kvinnor blodiga på söndagar när man har tråkigt blir det inte rätt för det. I en demokrati är individens rätt till trygghet viktig. Annars har man en folkstyrd diktatur.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Mammmmma skrev 2011-01-22 01:39:35 följande:
    Alla gör sina val! Tänk så hade ett äckligt jävla peddo rört dina barn Embla???? Tror nog inte du hade haft samma åsikt som du har nu då... En så människa hoppas jag verlkligen försvnner från jorden självmant! TÄnk ett peddo som förstör ett litet barns kropp och själ för livet!! MIN åsikt är att dom förtjänar att ruttn i en fängelse håla utan mat och vatten!! Ett peddosvin jagade mig och min son ett par gånger på det förra stället vi bodde på! MITT PÅ LJUSA DAGEN!!! Till slut åkte han fast men innan dess hann vi flytta!! Fel Fel Fel!!! Rör någon mitt barn tar jag lagen i egna händer! Thats it! Vad hade DU gjort??????????????????????
    Peddos förtjänar inte leva på samma gata så våra familjer och jag lovar att jag inte är ensam om den åsikten även om ingen våga tala så rakt ut. Vi lever i Sverige där är åsikter fria att ha! Så här har ni MIN åsikt!!

mammmmma.blogspot.com/
    Jag skiter väl om så tusen pedofiler rör vid mitt barn! Deras beröring är inte smittsam eller farlig. Det är om någon förgriper sig på mitt barn som jag blir upprörd! Och det behövs inte en pedofil till det - pedofili är en läggning, en dragning, inte en brottsrubricering. Långtifrån alla pedofiler begår övergrepp, och långtifrån alla som begår övergrepp på barn är pedofiler.
  • Dorian Ertymexx
    Mammmmma skrev 2011-01-22 01:42:10 följande:
    Har blivit för mycket daltande med peddos, våldtäcksmän osv! Man väljer vilket liv man vill leva! Jag väljer ett liv utan kriminallitet....Som en bra förebild för min son och andra människor!! Sen om ni vill skydda brottslingar så är det upp till er.. fine... :)

mammmmma.blogspot.com/
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m56839122.html

Du menar som i det här fallet?
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?