• Mammmmma

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 01:44:57 följande:
    Jag skiter väl om så tusen pedofiler rör vid mitt barn! Deras beröring är inte smittsam eller farlig. Det är om någon förgriper sig på mitt barn som jag blir upprörd! Och det behövs inte en pedofil till det - pedofili är en läggning, en dragning, inte en brottsrubricering. Långtifrån alla pedofiler begår övergrepp, och långtifrån alla som begår övergrepp på barn är pedofiler.

Pedofil, ungman gammalman, kvinna! Va inte så jävla trångsynt och fatta begreppet istället! Ska du inte rätta mina stavfel också(meddelar då att jag skriver på en minipc i mörkret i sängen)??????
    Om det nu finns pedofiler, män/kvinnor som är attraherade av barn här inne är ju bara sjukt om dom befinner sig på FL.. Låter som om vissa försvarar det "folket".....Hmm?.....

• Mammmmma
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 01:47:18 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m56839122.html

Du menar som i det här fallet?

Bad things happens... Men där fanns ju inga bevis på att han äns skulle rört flickan!??!

Tur att jag inte är som den mamman då :) Utan vill ha bevis, hade tex. dottern/sonen sagt att den mannen gjorde konstiga saker på mig eller något liknande då först hade jag dömt inte innan...

Jag jobbade i en mataffär engång och hittade en bortsprungen liten pojke (jag hade civilkläder på mig) tog upp pojken och frågade högt så många hörde " hur ser din mamma ut, vad heter din mamma eller pappa, gick fram och frågade folk om det var deras barn... sen kommer mamman springades och gråter helt förtvivlat och tackar mig tusen ggr....

• Profeten
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 01:42:50 följande:
    Fel. Det är inte demokratiskt om så 99% av befolkningen är för det. Demokrati är mer än att alla ska få rösta om saker, det innebär också vissa grundläggande rättigheter. Om 99% röstar för att det är OK att våldta femåringar så är det inte rätt för det. Om 99% röstar för att det är OK att slå sina kvinnor blodiga på söndagar när man har tråkigt blir det inte rätt för det. I en demokrati är individens rätt till trygghet viktig. Annars har man en folkstyrd diktatur.
    Så hur vidrigt brott man än begår, så ska man kräva och bli behandlad som alla andra ?
    Mao kan man göra vad som helst, sitta sin tid, och sen kräva att man ska ses på med samma ögon som någon som inte begått ett vidrigt dåd ?

Sen att du gör en helskum liknelse är en annan sak, men visst det är retorik.

Så om 51% röstar för att pedofiler/sexbrottslingar ska registreras, kan liknas med att 99% ska få våldta barn ?

Överdriv gärna mindre, blir svårt och ta dig på allvar annars.

Att registrerar sexbrottslingar gör inte en demokrati till en folkstyrd diktatur, för det var det du menade med din överdrivna liknelse.

Du brukar argumentera betydligt bättre än så här Dorian. 
  • Mammmmma
    Profeten skrev 2011-01-22 02:16:55 följande:
    Så hur vidrigt brott man än begår, så ska man kräva och bli behandlad som alla andra ?
    Mao kan man göra vad som helst, sitta sin tid, och sen kräva att man ska ses på med samma ögon som någon som inte begått ett vidrigt dåd ?

Sen att du gör en helskum liknelse är en annan sak, men visst det är retorik.

Så om 51% röstar för att pedofiler/sexbrottslingar ska registreras, kan liknas med att 99% ska få våldta barn ?

Överdriv gärna mindre, blir svårt och ta dig på allvar annars.

Att registrerar sexbrottslingar gör inte en demokrati till en folkstyrd diktatur, för det var det du menade med din överdrivna liknelse.

Du brukar argumentera betydligt bättre än så här Dorian. 
    Om vi tittar på Ander Eklund (heter han så) som gjorde ett fruktansvärt avskyvärt brott (vilket är bevisat) att ta en liten flickas liv! Är det verkligen någon här inne som tror att när han suttit sitt straff att han kommer bli accepterad av samhället någonsin igen?? Tror ni hans vänner vill fortfarande vara vän med han då??
    Dom har förbrukat sina chanser i samhället redan!! (plus att det var väl inte det ända brott han gjorde)
    Rest in peace lilla flicka... :(

http://mammmmma.blogspot.com/
  • Profeten

Inte alls det jag syftade på dock, men han kan mycket väl smälta in någon stans och bara invänta sitt nästa illdåd, då han kan bosätta sig var som helst, och folk har ingen insyn på det.

DET är faran.

Inte alla vidriga dåd som visas upp på aftonbladet med bild på gärningsmannen.

• EmilieC
    Mammmmma skrev 2011-01-22 02:24:46 följande:
    Om vi tittar på Ander Eklund (heter han så) som gjorde ett fruktansvärt avskyvärt brott (vilket är bevisat) att ta en liten flickas liv! Är det verkligen någon här inne som tror att när han suttit sitt straff att han kommer bli accepterad av samhället någonsin igen?? Tror ni hans vänner vill fortfarande vara vän med han då??
    Dom har förbrukat sina chanser i samhället redan!! (plus att det var väl inte det ända brott han gjorde)
    Rest in peace lilla flicka... :(

mammmmma.blogspot.com/
    Usch! Anders och andra som gjort sånna saker har verkligen förbrukat sin rätt, eller vad man ska säga.
    Dom som tycker att han förtjänar ett bra liv efter det där, dom kan verkligen inte sätta sig in i hur lilla Engla måste ha kännt, hur hennes föräldrar, nära och kära mår idag. Han har inte bara tagit ett liv utan många genom det han gjorde. Varför ska han få ett bra liv när han "tagit" så många liv för andra? Det är respektlöst mot Engla och hennes familj om man tycker att han har rätt till ett bra liv. Han har inte gjort något för att förtjäna ett bra liv och att folk ska visa med mänsklighet mot honom - han ska sitta inne livstid och ALDRIG mer få sätta sin fot ute, spelar ingen roll hur mycket han ångrar sig eller nått, han får leva med konsekvenserna för det han gjort!
  • Mammmmma
    EmilieC skrev 2011-01-22 02:37:56 följande:
    Usch! Anders och andra som gjort sånna saker har verkligen förbrukat sin rätt, eller vad man ska säga.
    Dom som tycker att han förtjänar ett bra liv efter det där, dom kan verkligen inte sätta sig in i hur lilla Engla måste ha kännt, hur hennes föräldrar, nära och kära mår idag. Han har inte bara tagit ett liv utan många genom det han gjorde. Varför ska han få ett bra liv när han "tagit" så många liv för andra? Det är respektlöst mot Engla och hennes familj om man tycker att han har rätt till ett bra liv. Han har inte gjort något för att förtjäna ett bra liv och att folk ska visa med mänsklighet mot honom - han ska sitta inne livstid och ALDRIG mer få sätta sin fot ute, spelar ingen roll hur mycket han ångrar sig eller nått, han får leva med konsekvenserna för det han gjort!
    En vettig människa här som förstår hur jag menar!!!
    Han ska lämnas utan vatten och bröd...! Englas mamma är stark som orkar leva  vidare! Jag beundrar henne stort. hade något hänt min lilla gosse hade jag aldrig klarat av det! Så stark är jag inte...

Alla människor som har gjort sådana hemska brott förtjänar inte en plats här på våran jord!
    En snattare på ICA 16 år gammal kanske lär sig av sitt misstag men dom har inte heller utsatt någon annan människas liv för fara.... Skillnad på brott och brott...
  • EmilieC
    Mammmmma skrev 2011-01-22 02:48:46 följande:
    En vettig människa här som förstår hur jag menar!!!
    Han ska lämnas utan vatten och bröd...! Englas mamma är stark som orkar leva  vidare! Jag beundrar henne stort. hade något hänt min lilla gosse hade jag aldrig klarat av det! Så stark är jag inte...

Alla människor som har gjort sådana hemska brott förtjänar inte en plats här på våran jord!
    En snattare på ICA 16 år gammal kanske lär sig av sitt misstag men dom har inte heller utsatt någon annan människas liv för fara.... Skillnad på brott och brott...
    Jag håller med dig om mycket som du skrivit i den här tråden ska du veta! Visst, folk får väll kalla mig vad dom vill för det - men varför ska en människa som förgriper sig på barn dömd eller inte, ha samma rätt till ett "normalt" liv när han/hon förstört för så många andra? Det är ju inte bara barnet som skadas, det är föräldrar, släktingar, vänner och säkert även på gärningsmannens sida så lider hans familj p.g.a det han/hon gjort!

Ja Englas mamma är guld värd! Hon förtjänar bara det bästa i livet, även om det inte kommer att ge henne hennes dotter tillbaka... :(
    Jag tycker inte att det är rätt att ta någon annans människas liv, men alltså hade någon rört mitt barn då vet jag fan inte... Då hade jag nog suttit inne för mord! Och jag tror att innerst inne så tänker alla föräldrar så!

Absolut skillnad på brott och brott. Det Anders Eklund gjort, det är fan av det värsta slaget! Han ska ALDRIG sätta sin fot ute igen! ALDRIG! Och om han gör det, så får han fan skylla sig själv om han blir mördad, utstött från samhället, trakasserad o.s.v, dom konsekvenserna får han ta. Engla var en oskyldig liten flicka som hade hela livet framför sig, och han har förstört allt!!! Han förtjänar inte något annat än det värsta.
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?