EmilieC skrev 2011-01-22 03:04:22 följande:
Jag håller med dig om mycket som du skrivit i den här tråden ska du veta! Visst, folk får väll kalla mig vad dom vill för det - men varför ska en människa som förgriper sig på barn dömd eller inte, ha samma rätt till ett "normalt" liv när han/hon förstört för så många andra? Det är ju inte bara barnet som skadas, det är föräldrar, släktingar, vänner och säkert även på gärningsmannens sida så lider hans familj p.g.a det han/hon gjort!
Ja Englas mamma är guld värd! Hon förtjänar bara det bästa i livet, även om det inte kommer att ge henne hennes dotter tillbaka... :(
Jag tycker inte att det är rätt att ta någon annans människas liv, men alltså hade någon rört mitt barn då vet jag fan inte... Då hade jag nog suttit inne för mord! Och jag tror att innerst inne så tänker alla föräldrar så!
Absolut skillnad på brott och brott. Det Anders Eklund gjort, det är fan av det värsta slaget! Han ska ALDRIG sätta sin fot ute igen! ALDRIG! Och om han gör det, så får han fan skylla sig själv om han blir mördad, utstött från samhället, trakasserad o.s.v, dom konsekvenserna får han ta. Engla var en oskyldig liten flicka som hade hela livet framför sig, och han har förstört allt!!! Han förtjänar inte något annat än det värsta.
En person som förgripit sig, dödat, utnyttjat sexuellt är inte värd att andas samma luft som våra barn!
Det kommer jag alltid stå fast vid! Och skulle någon rört mitt barn på ett olämpligt sätt så hade du och jag fått dela cell Emelie!! Och skulle även jag få skriva lagarna så hade det vart ett rättvist system där en dömd man/kvinna som har gjort något vidrigt mot barn få hängning som straff! Thats it!
Varför vi tycker såhär Emelie kanske beror på att vi älskar våra barn över allt annat och tänker kliva över lik för att beskydda dom mot alla faror från andra människor!!