• Pemmel

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

Nej, det ingen information som jag känner att jag skulle kunna göra någonting konstruktivt med. Mina barn ska ändå inte umgås med främlingar hur som helst.

http://nyarsmamman.blogspot.com
  • u77
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 13:01:13 följande:
    Så rart. Så om ditt barn visar sig vara pedofil (för det är något man föds till, inget man väljer), så vill du alltså att denne ska avrättas. Bara för att det (via dig och din partner) råkat få en dragning du inte accepterar. Så sött.
    Ja pedofili är sjukligt beetende som inte går att bota samt att man INTE kan likna det vid en dragning som att vara homosexuell,  det låter som att du relaterar det till.

Tror inte man FÖDS till att vara PEDOFIL.
    Därimot föds man till att vara homo, bi eller hetro. DET är därimot normalt.

Låter som du är pedofil? När du resonerar som du gör.
  • Embla

Mina känslor säger mig, att en person som våldtagit ett barn har förbrukat sin rätt att leva. Men mina känslor ska inte diktera hur andra människor ska behandlas. Det ska mitt förnuft göra.

• Dorian Ertymexx
    u77 skrev 2011-01-22 13:10:15 följande:
    Ja pedofili är sjukligt beetende som inte går att bota samt att man INTE kan likna det vid en dragning som att vara homosexuell,  det låter som att du relaterar det till.

Beteende? Det ÄR en läggning! Eller en parafili, om man vill vara mer exakt! Och jo, det är något man föds med! Tror du att någon FRIVILLIGT väljer att bli kär i eller attraheras av små barn? Att bli jagad, hatad och avskydd av alla? Man föds till pedofil precis lika mycket som man föds till homosexuell. Så för allt du vet kan ditt barn vara pedofil. Om man lär sig att hitta genen för det (om det nu är genetiskt), och de hittar genen hos ditt barn, vad ska du göra då? Ska du avliva barnet då? Vid vilken ålder? Genast? När det blir könsmoget? När det fyller arton?

Var inte så djävla hemmablind! Det anses normalt att vara homosexuell NU ja, men på åttiotalet skrev folk precis lika hatiskt och hetskt mot dem! Man trodde dessutom att bögar var pedofiler!

Och du låter som du är en pedofob. Och du vet vad man säger om homofober va...
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Embla skrev 2011-01-22 13:13:04 följande:
    Mina känslor säger mig, att en person som våldtagit ett barn har förbrukat sin rätt att leva. Men mina känslor ska inte diktera hur andra människor ska behandlas. Det ska mitt förnuft göra.
    Exakt. Mina känslor dikterar att rökare borde få lungorna utslitna. Tur att jag inte resonerar som vissa då, och tycker att mina känslor ska diktera lag och rätt i landet.
  • Embla
    u77 skrev 2011-01-22 13:10:15 följande:

Ur Wikipedia  http://en.wikipedia.org/wiki/Pedofile:
    Pedophilia can be described as a disorder of sexual preference, phenomenologically similar to heterosexual or homosexual orientation because it emerges prior or during puberty, and because it is stable over time.[52] These observations, however, do not exclude pedophilia from the group of mental disorders because pedophilic acts cause harm, and pedophiles can sometimes be helped by mental health professionals to refrain from acting on their impulses.[53]
  • Petrah

Ja jag skulle vilja veta det för att kunna skydda mina barn och andra. jag känner en hel del som blivit utsatta av pedofiler och de har fått hela sina liv förstörda och tom tagit livet av sig. du lever med detta heeeeeeeela livet och dt går inte att förtränga. Så jag tänker inte försvara ett sånt AS för att de ska leva ut sina sexbehov. jag har vart på föreläsningar om detta och det var det värsta jag vart med om. de visade filmer och intervjuvade pedofilerna mm det var inget roligt alls. Jag var rasande!!!!!!

Wild, Raw and Beautiful
  • u77
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 13:22:07 följande:
    Beteende? Det ÄR en läggning! Eller en parafili, om man vill vara mer exakt! Och jo, det är något man föds med! Tror du att någon FRIVILLIGT väljer att bli kär i eller attraheras av små barn? Att bli jagad, hatad och avskydd av alla? Man föds till pedofil precis lika mycket som man föds till homosexuell. Så för allt du vet kan ditt barn vara pedofil. Om man lär sig att hitta genen för det (om det nu är genetiskt), och de hittar genen hos ditt barn, vad ska du göra då? Ska du avliva barnet då? Vid vilken ålder? Genast? När det blir könsmoget? När det fyller arton?

Var inte så djävla hemmablind! Det anses normalt att vara homosexuell NU ja, men på åttiotalet skrev folk precis lika hatiskt och hetskt mot dem! Man trodde dessutom att bögar var pedofiler!

Och du låter som du är en pedofob. Och du vet vad man säger om homofober va...
    ehh va? menar du att jag fruktar barn? knappast. Tror isf att du är en pedofob?

Du svarade trots allt inte på min fråga.... du verkar va en sjuk jävel...kostigt att du inta har blivit avstängd?
  • Dorian Ertymexx
    u77 skrev 2011-01-22 13:30:04 följande:
    ehh va? menar du att jag fruktar barn? knappast. Tror isf att du är en pedofob?

Du svarade trots allt inte på min fråga.... du verkar va en sjuk jävel...kostigt att du inta har blivit avstängd?
    Nej, jag menar att du är rädd för och hatar pedofiler. Och som du kanske hört brukar man säga att homofober är bögar i hemlighet. Kan det vara samma för dig kanske? Att du hatar och är rädd för pedofiler av helt andra skäl än du vill göra gällande?

Varför ska jag svara? Det är dels fullkomligt irrelevant, och dels är frågan en typisk "guilt by association", du vill skrämma mig till tystnad med hotet om att jag ska kallas för pedofil och bli hatad av alla. Litet som det var för folk som inte hatade homosexuella förr i tiden.

Jahaja. Så om jag är för alla människors lika rättigheter, för att humant samhälle och för förståelse och kunskap snarare än blint, hysteriskt hatande så är JAG en sjuk jävel? Intressant tänk, Ullis.

Jag har inte blivit avstängd trots att jag diskuterat i många olika frågor, inklusive pedofilfrågor, i många många år här på FL. Vet du varför? För att jag vet hur att bete mig som folk. För att jag oftast är sansad. För att jag värnar om ALLAS rätt. Hade jag varit en "sjuk jävel" hade nog moderatorerna eller andra märkt det för länge sedan.

Och du, ett litet tips - att angripa person snarare än sak är INTE tillåtet på FL Jag tänker inte anmäla dig för personangrepp, eftersom jag tycker det är onödigt, men andra kanske inte är så förlåtande. Så lugna ned dig och diskutera sakfrågan, inte min person.
  • Dorian Ertymexx
    Petrah skrev 2011-01-22 13:28:46 följande:
    Ja jag skulle vilja veta det för att kunna skydda mina barn och andra. jag känner en hel del som blivit utsatta av pedofiler och de har fått hela sina liv förstörda och tom tagit livet av sig. du lever med detta heeeeeeeela livet och dt går inte att förtränga. Så jag tänker inte försvara ett sånt AS för att de ska leva ut sina sexbehov. jag har vart på föreläsningar om detta och det var det värsta jag vart med om. de visade filmer och intervjuvade pedofilerna mm det var inget roligt alls. Jag var rasande!!!!!!
    Problemet är förstås att det inte skyddar någon någonstans. Det är bara ett fantastiskt distraktionsmoment för de verkliga hoten. Som nästan tjatats sönder nu, så är de flesta som utsätts för övergrepp inte offer för främlingar, utan för familj, släkt och nära vänner till dessa. De är dem du ska vara försiktig med, inte "fula gubbar".
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?