Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?
Känns som man förverkat sina mänskliga rättigheter efter man gjort sig skyldig till ett sexbrott.
Känns som man förverkat sina mänskliga rättigheter efter man gjort sig skyldig till ett sexbrott.
Ser absolut att misshandel är betydligt lindrigare än och våldta någon, så där har du fel.
Jag anser helt klart att efter dom är dömda, skall dom registreras och dom registren skall finnas för alla att se.
Ett enkelt sätt o undvika o hamna i ett sådan register är att inte göra ett sexbrott.
Inte så svårt.
Nej, absolut inte. Inte heller andra brottslingar- då får man gå omkring och vara rädd hela livet.
Alltså... Jag ska skydda mina barn från det onda här i världen, jag (och pappan såklart) är högst ansvarig för att inget händer med det mest värdefulla vi har. Logiken försvinner och urmodern tar över på nåt sätt för mig. Nackskott på svinen är på sin plats liksom. En pedofil har liksom inget värde alls, helst vill jag se ett dödstraff på dessa.
Men ok om jag vet att en är dömd. Men jag vet ju inget om de pedofiler som inte åkt fast och blivit dömda ännu... Var de finns, var de bor, hur de "agerar" osv... Så det är ju ingen svartvit fråga direkt... Och som jag fattade det av debatten igår är det just de som inte åkt fast/blivit dömda som är farligast...