• Cornellia

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

Nej, ser ingen anledning till det. Vad 17 skulle jag göra med den informationen?

• Novemberstjärnan

Jag går efter mottot: Det man inte vet någonting om, har man inte ont utav.

Pedofiler finns överallt. På bussen. På stranden. I affären. Jag kan möta dem när jag går på gatan. 
    Vad blir jag lyckligare av att veta om dessa personer jag möter dagligen eventuellt är dömda pedofiler?

En dömd pedofil har dessutom sonat sitt straff, han eller hon ska därefter leva som en fri kvinna/man.
    Jag ska inte döma andra för brott dem redan sonat.

Nej, jag vill inte veta. För jag behöver inte veta.

Om man vet, vad ska man då göra? Flytta? Ta omvägar förbi denna persons hus? Eller?

• u77
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 13:37:17 följande:
    Nej, jag menar att du är rädd för och hatar pedofiler. Och som du kanske hört brukar man säga att homofober är bögar i hemlighet. Kan det vara samma för dig kanske? Att du hatar och är rädd för pedofiler av helt andra skäl än du vill göra gällande?

Och du, ett litet tips - att angripa person snarare än sak är INTE tillåtet på FL Jag tänker inte anmäla dig för personangrepp, eftersom jag tycker det är onödigt, men andra kanske inte är så förlåtande. Så lugna ned dig och diskutera sakfrågan, inte min person.
    Pedofob= en person som fruktar barn...that´s it.

Ang att angripa personer så har du isf angripet mig också, enl ovanstående.

Jag anser att pedofiler är avskum och förtjänar inte att leva...punkt slut.

Du är nog rätt ensam att tycka som du tycker om dessa svin. Hoppas jag innerligt.
  • Embla
    Novemberstjärnan skrev 2011-01-22 13:47:10 följande:
    Om man vet, vad ska man då göra? Flytta? Ta omvägar förbi denna persons hus? Eller?
    Enligt vissa här ska man allra minst frysa ut personen. Gärna peka ut denne som pedofil, trakassera, håna, hata. Helst misshandla denne och sedan hänga honom/henne i ett träd. Inte behandla personen som en människa i alla fall.
  • Dorian Ertymexx
    u77 skrev 2011-01-22 13:50:11 följande:
    Pedofob= en person som fruktar barn...that´s it.

Ang att angripa personer så har du isf angripet mig också, enl ovanstående.

Jag anser att pedofiler är avskum och förtjänar inte att leva...punkt slut.

Du är nog rätt ensam att tycka som du tycker om dessa svin. Hoppas jag innerligt.
    Aha. Så Homofob = en person som är rädd för likadana.

Du kanske inte ska ge dig in på semantik med mig, Ullis.

Du får anse precis vad du vill. Men när du förespråkar att de ska dödas för att de är födda som de är är du ute på VÄLDIGT hal is. Vore jag en elak person skulle jag nästan önska att ditt barn visade sig vara pedofil, så att du fick fundera litet mer över vad det är du pysslar med. Men jag önskar ingen något sådant.

Tycka vad? Att folk som föds med en social defekt inte ska dödas för det? Ja OJ vad hemsk jag är!
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • anayia

Nej den informationen klarar jag mig battre utan

• Pemmel
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 13:22:07 följande:
    Beteende? Det ÄR en läggning! Eller en parafili, om man vill vara mer exakt! Och jo, det är något man föds med! Tror du att någon FRIVILLIGT väljer att bli kär i eller attraheras av små barn? Att bli jagad, hatad och avskydd av alla? Man föds till pedofil precis lika mycket som man föds till homosexuell. Så för allt du vet kan ditt barn vara pedofil. Om man lär sig att hitta genen för det (om det nu är genetiskt), och de hittar genen hos ditt barn, vad ska du göra då? Ska du avliva barnet då? Vid vilken ålder? Genast? När det blir könsmoget? När det fyller arton?

Var inte så djävla hemmablind! Det anses normalt att vara homosexuell NU ja, men på åttiotalet skrev folk precis lika hatiskt och hetskt mot dem! Man trodde dessutom att bögar var pedofiler!

Och du låter som du är en pedofob. Och du vet vad man säger om homofober va...
    Att du orkar. Beundransvärt. Min inställning att det är en läggning även att attraheras av barn har jag sedan länge slutat tala om. Det är liksom ingen idé om man inte genast vill bli kallad pedofil själv.
    http://nyarsmamman.blogspot.com
  • Dorian Ertymexx
    Pemmel skrev 2011-01-22 13:56:41 följande:
    Att du orkar. Beundransvärt. Min inställning att det är en läggning även att attraheras av barn har jag sedan länge slutat tala om. Det är liksom ingen idé om man inte genast vill bli kallad pedofil själv.
    Jag vet. Men jag är litet socialt suicidal, antar jag... :P

Alltså, jag vet liksom hur det går om man låter ett samhälle styras av hat, panik, hysteri och rädsla. Jag vägrar låta det hända. Vårt samhälle ska gå framåt, bli mer civiliserat, inte backa in i mörkare tider. Men ibland är det jäkligt tungt, det ska sägas...
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Chrile
    u77 skrev 2011-01-22 13:10:15 följande:
    Ja pedofili är sjukligt beetende som inte går att bota samt att man INTE kan likna det vid en dragning som att vara homosexuell,  det låter som att du relaterar det till.

Tror inte man FÖDS till att vara PEDOFIL.
    Därimot föds man till att vara homo, bi eller hetro. DET är därimot normalt.

Låter som du är pedofil? När du resonerar som du gör.
    Homosexuell är inget normal bara något Stockholmsskit som har blivit poulärt att vara! Det är nästan lika sjukligt som pedofiler!
    Vi borde haft folkomröstning om det!
  • Profeten

Doroian, folkvald dikatur ? (oxymoron), skillnad på läggning o läggning, pedofiler (som gör sig skyldiga till sexualbrott) utnyttjar som sagt barn, det är illa.

Pedofiler som är oskyldiga för ett brott skall självklart behandlas därefter (som oskyldiga)

Sen varför ta alla löjligt överdrivna liknelser ?
    Rädd att du får mindre uppmärksamhet då eller vad handlar det om ?

Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?