• Hannah76

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

jovisst skrev 2011-01-22 14:31:46 följande:
    Jag vill veta om det bor någon i närheten som är dömd för övergrepp på barn
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 14:20:08 följande:
    Man kanske är naiv om man tror att det hjälper. Vi tar det en gång till - de som oftast förgriper sig på barn är någon inom familjen, släkten, eller en vän till dessa. Inte främlingar.
    Ofta men inte alltid och många som börjat med övergrepp på ett barn inom familjen fortsätter med andra barn.

Jag vill veta om min dotters tränare i handbollen är en döms sexförbrytare!

Det är bara i förskole och skolverksamheten man kräver utdrag ur brottsregistret innan man anställer.

Dessutom kan det vara min dotters kompis Pappa,bror eller vem som hels,då kan jag i alla fall se till att hon inte går dit!

Men alla gör som dom vill!
    Men hur skyddar det att vet om 1 dömd pedofil, när det lär gå 100 "odömda" på varje dömd?

Det är inte olagligt att vara pedofil.
  • Dorian Ertymexx
    u77 skrev 2011-01-22 14:27:41 följande:
    Du är en sån som gillar att provocera.
    Kul för dig, men ofta så slutar man lyssna ganska omgående på såndana som du.
    Synd eg för du har säkert många sunda värderingar också som är värda att lyssna på.  Men som hamnar i dimman när du maler på. Lev väl.
    Aha. Så om man försvarar mänskliga rättigheter gillar man att provocera, emedan en som förespråkar hängning och dödsdomar över oskyldiga är helt oprovokativ. Check.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Lussekatten87 skrev 2011-01-22 14:29:23 följande:
    Nej,det är det jag menar,de kan vara dömda eller icke dömda. men som du skriver är de icke dömda mer farliga på det sättet att ingen vet  om att de "finns" förrns det nu händer något,vad som helst.
    Vidare att en familjemedlem eller vän till familjen är den vanligaste sexförbrytaren är ju inget konstigt när personen då får möjlighet att komma nära offret lätt.
    Ah, jag kan ha missförstått då. Händer ibland. :)

Kanske. Jag vet inte om jag tror att alla som förgriper sig på barn är så kallt beräknande. Men det är klart att det påverkar, tillgänglighet. :/
  • u77
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 14:38:22 följande:
    Aha. Så om man försvarar mänskliga rättigheter gillar man att provocera, emedan en som förespråkar hängning och dödsdomar över oskyldiga är helt oprovokativ. Check.
    nope, inte dödsdomar över oskyldiga...dock dömda pedofiler.
  • Dorian Ertymexx
    Embla skrev 2011-01-22 14:31:44 följande:
    Jag är ett offer för en pedofil. Jag ser inte mitt liv som förstört för alltid. Det är klart att det ibland är tufft, men övervägande tid har jag det bra. Personen som utsatte mig för detta åkte aldrig fast, vad jag vet. Jag hatar honom inte, önskar inte livet ur honom. Jag tror inte att hämnd gör någon människa lyckligare eller hjälper denna att berbeta ett trauma. Hämdlystnad, hat och oförsonlighet slår personen som hyser dessa känslor värre än den personen känslorna är riktade mot. Så ser jag det.
    Finns liksom skäl till att många visa förespråkat förlåtelse snarare än brutal hämnd...

Men starkt ändå, tycker jag.
  • Dorian Ertymexx
    jovisst skrev 2011-01-22 14:31:46 följande:
    Jag vill veta om det bor någon i närheten som är dömd för övergrepp på barn
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 14:20:08 följande:
    Man kanske är naiv om man tror att det hjälper. Vi tar det en gång till - de som oftast förgriper sig på barn är någon inom familjen, släkten, eller en vän till dessa. Inte främlingar.
    Ofta men inte alltid och många som börjat med övergrepp på ett barn inom familjen fortsätter med andra barn.

Jag vill veta om min dotters tränare i handbollen är en döms sexförbrytare!

Det är bara i förskole och skolverksamheten man kräver utdrag ur brottsregistret innan man anställer.

Dessutom kan det vara min dotters kompis Pappa,bror eller vem som hels,då kan jag i alla fall se till att hon inte går dit!

Men alla gör som dom vill!
    Du kan med gott samvete sluta oroa dig. Personer dömda för övergrepp på barn får inte jobba med barn. Fan, minsta misstanke om övergrepp (eller en pedofil läggning) kan få en person sparkad från barnomsorgen eller skolvärlden. Problemet är ju förstås att en potentiell förövare inte behöver vara känd sedan tidigare. Om du samtidigt stirrar dig blind på en känd skyldig person så underlättar du samtidigt för den icke-dömde som är beredd att begå övergrepp. På det viset är det faktiskt en fördel att INTE veta vilka som är redan dömda, för det betyder att man inte slappnar av helt mot någon. Eller så tänker jag i alla fall.
  • Hannah76
    u77 skrev 2011-01-22 14:40:15 följande:
    nope, inte dödsdomar över oskyldiga...dock dömda pedofiler.
    Om din partner/bror/pappa blir oskyldigt dömd för övergrepp på barn - då är du den första att sätta upp dem på lista och skicka mobben på dem?
  • jovisst
    Hannah76 skrev 2011-01-22 14:37:59 följande:
    Men hur skyddar det att vet om 1 dömd pedofil, när det lär gå 100 "odömda" på varje dömd?

Det är inte olagligt att vara pedofil.
    Jag kan undvika den dömda pedofilen.

En dömd pedofil har begått olagliga handlingar och åkt dit för det,vill inte att mitt barn är nära en sådan.....??
  • Dorian Ertymexx
    Lussekatten87 skrev 2011-01-22 14:34:03 följande:
    Japp. Fast måste bara bli lite OT, hade nämligen en sådan svettig gammal snuskgubbe i vårt kvarter som liten,han stämde bra in på denna bild om hur en pedofil "skall" se ut och vara. Lockade barnen med godis och bilder på hästar..så nog finns det några gamla orginal därute
    Tja, det finns ju ingen motsättning mot att man kan vara pedofil och/eller potentiell förövare OCH gammal snuskgubbe, för all del. Men han kan också ha varit en som bara gillar barn förstås. Det är ju jäkligt svårt att veta innan det är försent liksom. :/
  • Hannah76
    jovisst skrev 2011-01-22 14:44:50 följande:
    Jag kan undvika den dömda pedofilen.

En dömd pedofil har begått olagliga handlingar och åkt dit för det,vill inte att mitt barn är nära en sådan.....??
    Men ger det inte en falsk trygghet?
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?