u77 skrev 2011-01-22 14:56:32 följande:
I mitt tycke är barn oskyldiga individer och allt ont som gör mot dem är vidrigt och det finns inget som rättfärdigar det.
Men nu va ju frågan ang pedofiler, därför skrev jag dömda pedofiler.
Visst våldtäkt mot vuxna är fel också, men en vuxen kan försvar sig betydligt bättre och säga ifrån. Något som speciellt små barn är oförmögna till att göra, och då i synnerhet till anhöriga som begår övergrepp.
Ang rattfylleri, det är ett kapitel för sig.
Allt det är DINA åsikter. Om majoriteten tycker att det är lika illa med allt det, så kommer altl det att leda till dödsstraff. Fan, jag har hört folk (svenskar, bara för att inte skapa fördomsvindar) som tycker att otrohet borde vara straffbart, gärna med något saftigt, brutalt hämndstraff. Kanske rentav dödsstraff, som i vissa länder.
Dödsstraff är liksom ett slags övergrepp på hela samhället. Det är precis som med övergrepp på barn - har man tagit steget går det inte att få det ogjort. Folk kommer att ha dödats i allas vårat namn. Du kanske diggar tanken, men det gör inte jag.
Och att vuxna kan försvara sig är kanske den lamaste ursäkt till skillnad jag hört. Så om man först super en kvinna under bordet, eller slår henne i bakhuvudet i en mörk gränd så är det värre än om hon är medveten och kämpar för sitt liv? Det är väl helt skit samma om man kan försvara sig eller inte, övergrepp är övergrepp!