• Zimlis

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

u77 skrev 2011-01-22 14:56:32 följande:
    Visst våldtäkt mot vuxna är fel också, men en vuxen kan försvar sig betydligt bättre och säga ifrån. Något som speciellt små barn är oförmögna till att göra, och då i synnerhet till anhöriga som begår övergrepp.
    När blir man vuxen då - är det vid 15 då som man blir byxmyndig och straffmyndig, är det då man plötsligt räknas till skaran som kan säga ifrån och försvara sej. Eller går det en magisk gräns vid 18??
    Nedsupen, drogad och våldtagen - "sa inte ifrån" "Var med på det hela" *Åtalets läggs ned"
    Charm är att få svaret ja utan att ha ställt någon bestämd fråga.
  • Dorian Ertymexx
    Lussekatten87 skrev 2011-01-22 15:06:41 följande:
    Alltid de stackars barnen som kommer i kläm eller utnyttjas till någon annans fördel. Så kommer det nog alltid att se ut tyvärr.
    Japp. Det var ju inte ovanligt att barn fick leta upp eller agera vittnen mot häxor på den "gamla goda" tiden. Idag vet vi ju hur trovärdiga dessa anklagelser var. :/
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    u77 skrev 2011-01-22 15:09:56 följande:
    vuxna är oftast inte helt oskyldiga...
    Tyvärr så tror jag det finns många kvinnor som anmäler för våldtäkt fastän de faktiskt va med på det från början.
    Men frågan va inte våldtäkt av vuxna, utan av barn.

Ok...ta bort att jag sa dödsstraff...det räcker om de skär av kuken på dömda pedofiler och hugger av dem händerna? Bättre? och på dömda kvinnliga pedofiler hugg av händer och sy igen munnen?

Tur att Sverige är demokratiskt, så vi alla får ha fria åsikter.... ?
    Så om man inte är helt oskyldig (efter vilken moral eller lag menar du att man ska jämföra?) så är det med ens mer OK att bli våldtagen, mördad, överkörd eller på annat sätt utsättas för lidande?

Ingen har sagt att du inte får ha dina åsikter, Ullis. Ingen har dock sagt att du får ha dina åsikter oemotsagda.
  • SjälvaJag
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 12:43:17 följande:
    Man är alltså en skithög för att man föds med en dragning man inte kan göra åt. Det där är lika vettigt och tolerant som att hata bögar för att de dras till samkönade.
    Att vara bög skadar förhoppningsvis inte en annan persons integritet eller förstör deras liv?
    Att tända på barn är inte normalt överhuvudtaget.
  • u77
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 15:17:34 följande:
    Ingen har sagt att du inte får ha dina åsikter, Ullis. Ingen har dock sagt att du får ha dina åsikter oemotsagda.
    Dito...Dorian...Dito...
  • jovisst
    Hannah76 skrev 2011-01-22 14:46:13 följande:
    Men ger det inte en falsk trygghet?
    Nej,hur då menar du,det betyder ju inte att jag slappnar av helt ovh hållet,men jag vet i alla fall en grop på vägen jag kan undvika!

För mig känns det tryggt att inte bo granne med Anders Eklund,men om du tycker att det är okey....så inte mig emot.
  • jovisst
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 14:57:46 följande:
    Precis. För om man accepterar dödsstraff för ett brott, är det lätt att det liksom halkar ned till fler och fler brott. Och vips så har man det som i USA eller rentav som i Iran. Logiken med att stena otrogna är ju inte annorlunda alls - "de har förstört hela familjer som aldrig kommer bli hela av detta svek, och tänk på de stackars barnen!!!" Med barnen som svepskäl kan man få igenom nästan vilka hemskheter som helst. :/
    Snacka om att flumma ut och åka ett par varv runt jorden.

Pedofiler som begår övergrepp är det lägst stående väsen på jorden...stenas...gärna för mig!
  • Desertchick
    DenNamnbitne skrev 2011-01-22 09:58:43 följande:
    Fan vilket sjukt land! Man måste ju ha rätt att sona sina brott och inte hängas ut för hela världen.
    Jag tycker det är helt ok att man kan kolla upp om det bor pedofiler i ens område. Det betyder INTE att man har rätt att gå dit och att knacka på dörren och trackassera personen i fråga.
    Och jag kan hålla med om att det där med registreringsskyltarna är för mkt.
    desertchick.blogg.se
  • Dorian Ertymexx
    SjälvaJag skrev 2011-01-22 15:18:56 följande:
    Att vara bög skadar förhoppningsvis inte en annan persons integritet eller förstör deras liv?
    Att tända på barn är inte normalt överhuvudtaget.
    Nu är du bara subjektiv. Många anser att det är fasligt skadligt att vara bög (för sin själ, för samhället, för kung och fosterland, för hedern, yadayadayada...)

Att tända på barn skadar ingen heller. Att förgripa sig på barn skadar. Precis som att homosexualitet inte skadar, däremot att våldta en annan person av samma kön skadar.
  • Dorian Ertymexx
    jovisst skrev 2011-01-22 16:18:28 följande:
    Snacka om att flumma ut och åka ett par varv runt jorden.

Pedofiler som begår övergrepp är det lägst stående väsen på jorden...stenas...gärna för mig!
    Jag kan leta upp adressen till resebyråer till Iran, om du gillar stening. Det är varmare där också, har jag hört.
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?