• Dorian Ertymexx

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

Desertchick skrev 2011-01-22 16:37:57 följande:
    Jag tycker det är helt ok att man kan kolla upp om det bor pedofiler i ens område. Det betyder INTE att man har rätt att gå dit och att knacka på dörren och trackassera personen i fråga.
    Och jag kan hålla med om att det där med registreringsskyltarna är för mkt.
    Om det vore så enkelt så... men med tanke på att en kvinna praktiskt taget stenats i Sverige bara för att hon var annorlunda, så vad skulle inte folk göra mot en känd förövare? I "bästa" fall får denne utstå trakasserier, i värsta fall bränner de ned hans hem, och riskerar många andras liv och väl på kuppen. Folk är tyvärr precis så hatiska, korkade och kortsynta.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Villimey
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 16:45:45 följande:
    Nu är du bara subjektiv. Många anser att det är fasligt skadligt att vara bög (för sin själ, för samhället, för kung och fosterland, för hedern, yadayadayada...)

Att tända på barn skadar ingen heller. Att förgripa sig på barn skadar. Precis som att homosexualitet inte skadar, däremot att våldta en annan person av samma kön skadar.
    Så att homosexuella män och kvinnor våldtar är alltså normen enligt dig? 

Pedofilers sexliv går alltid ut på att dem skadar andra människor svårt och det kan man inte säga allmänt om homosexualitet\heterosexualitet. Enda sättet att hindra pedofiler från att förgripa sig oavsett om dem gör det att titta på barnporr eller själv begår övergrepp verkar vara att hålla dem i förvar.
  • Fiyali

Nej jag hade inte velat veta.
    1. En dömd pedofil har avtjänat sitt straff. Jag står RAKT upp för att alla människor ska behandlas lika och förtjänar samma respekt. Men jag står också RAKT upp för att jag är människa, och vet om att jag inte hade behandlat en pedofil som vilken granne som helst.
    Här grillar vi med grannarna och leker ute tillsammans. Jag hade inte velat göra det med en pedofil, jag hade omedvetet, men aktivt stängt ute honom/henne ur gemenskapen. Det vill jag inte göra mot någon.
    Som pedofil får du alltid vård och du skrivs inte ut om du inte anses ha kontroll över dina fantasier.
    2. Jag anser att alla människor har lika värde. Om man ska kunna kräva att veta om det bor en pedofil brevid en, så ska man också kunna kräva att veta om en våldtäktsman bor där. Kan man kräva att veta om en våldtäktsman bor där, så kan man kräva att veta om en brottsling(överhuvudtaget dömd) bor där.

När man avtjänat ett straff ska man ha en fri väg tillbaka. Det hade inte gjort mig rättvisa att bli dömd för handlingar som jag gjorde själv för fem år sedan. Jag är människa och föränderlig.
    Tror dessutom inte att vetskapen om det skulle göra mig tryggare, utan enbart otryggare.

http://beforeandafter.webblogg.se
  • jovisst
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 16:48:39 följande:
    Om det vore så enkelt så... men med tanke på att en kvinna praktiskt taget stenats i Sverige bara för att hon var annorlunda, så vad skulle inte folk göra mot en känd förövare? I "bästa" fall får denne utstå trakasserier, i värsta fall bränner de ned hans hem, och riskerar många andras liv och väl på kuppen. Folk är tyvärr precis så hatiska, korkade och kortsynta.
    Vet inte varför du ömmar så för pedofiler och annat skräp.....???

Men det låter säkert annorlunda den dagen det är dina barn som kommer i vägen för en sk botad pedofil!!

Eller den dagen det är din syster som stenas i Sverige,tror inte du tycker att den förövaren skulle bli en kanogranne!
  • jovisst
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 16:46:49 följande:
    Jag kan leta upp adressen till resebyråer till Iran, om du gillar stening. Det är varmare där också, har jag hört.
    Jag gillar inte stening,vad fick du det ifrån???
    Men vad det beträffar pedofiler så skulle jag gärna slänga den förtsta stenen.
  • Dorian Ertymexx
    Villimey skrev 2011-01-22 16:53:31 följande:
    Så att homosexuella män och kvinnor våldtar är alltså normen enligt dig? 

Pedofilers sexliv går alltid ut på att dem skadar andra människor svårt och det kan man inte säga allmänt om homosexualitet\heterosexualitet. Enda sättet att hindra pedofiler från att förgripa sig oavsett om dem gör det att titta på barnporr eller själv begår övergrepp verkar vara att hålla dem i förvar.
    Nej. Men inte heller är det normen att pedofiler begår övergrepp. Eller tror du det?

Fel. Personer som begår övergrepp har en sexualitet som går ut på att skada andra. Pedofiler som inte lever ut sin dragning kan ha en sexualitet som aldrig skadar någon. Alla pedofiler är ju inte renodlade pedofiler heller, en del dras till både barn och vuxna, och kan därmed leva ut sin sexualitet på ett vis.
  • SjälvaJag
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 16:45:45 följande:
    Nu är du bara subjektiv. Många anser att det är fasligt skadligt att vara bög (för sin själ, för samhället, för kung och fosterland, för hedern, yadayadayada...)

Att tända på barn skadar ingen heller. Att förgripa sig på barn skadar. Precis som att homosexualitet inte skadar, däremot att våldta en annan person av samma kön skadar.
    Jag förstår ditt tänk och jag hoppas du förstår hur jag tänker. Det finns ingen anledning att sitta och beskydda ett omönskligt beteende. Pedofiel , nekrofiler och "djursex" (kommer ej ihåg namnet på va de kallas) är ett sjukligt betänk och i mina ögon är det fel.
  • Dorian Ertymexx
    jovisst skrev 2011-01-22 17:34:28 följande:
    Vet inte varför du ömmar så för pedofiler och annat skräp.....???

Men det låter säkert annorlunda den dagen det är dina barn som kommer i vägen för en sk botad pedofil!!

Eller den dagen det är din syster som stenas i Sverige,tror inte du tycker att den förövaren skulle bli en kanogranne!
    Jag ömmar för ALLA människor, och alla levande väsen (ahem, mygg och fästingar undantaget, om jag ska erkänna mig en smula hycklande :P). Jag ser inte pedofiler som skräp, utan som människor som fötts med en dragning som de inte valt. Ska de kallas skräp för det? För att de fötts på ett sätt de inte hade ett val om själva? Hur är det bättre än att kalla någon skräp för att denne är svart, kvinna, jude eller bög?

Om någon skadade mitt barn skulle jag säkerligen vilja slita personen i stycken, ingen tvekan om saken. Det betyder inte att det är RÄTT. Precis som att jag gärna skulle vilja slita både rökare och djurmisshandlare i stycken. Men jag förespråkar inte det, eftersom jag vet att mina känslor är bedrägliga. Ingen skulle må bättre av att de slets i stycken, och samhälleti stort skulle bara bli hemskare, råare och grymmare - vilket även drabbar barnen!
  • MizzTez

Självklart vill jag det!
    Jag vill inte ha sånna djävlar runt mina barn! (ursäkta mitt ordval men det är det jag känner för dem)

• Dorian Ertymexx
    jovisst skrev 2011-01-22 17:36:03 följande:
    Jag gillar inte stening,vad fick du det ifrån???
    Men vad det beträffar pedofiler så skulle jag gärna slänga den förtsta stenen.
    "Pedofiler som begår övergrepp är det lägst stående väsen på jorden...stenas...gärna för mig!"

Från inlägg 236.
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?