Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?
Och jag kan hålla med om att det där med registreringsskyltarna är för mkt.
Nej jag hade inte velat veta.
1. En dömd pedofil har avtjänat sitt straff. Jag står RAKT upp för att alla människor ska behandlas lika och förtjänar samma respekt. Men jag står också RAKT upp för att jag är människa, och vet om att jag inte hade behandlat en pedofil som vilken granne som helst.
Här grillar vi med grannarna och leker ute tillsammans. Jag hade inte velat göra det med en pedofil, jag hade omedvetet, men aktivt stängt ute honom/henne ur gemenskapen. Det vill jag inte göra mot någon.
Som pedofil får du alltid vård och du skrivs inte ut om du inte anses ha kontroll över dina fantasier.
2. Jag anser att alla människor har lika värde. Om man ska kunna kräva att veta om det bor en pedofil brevid en, så ska man också kunna kräva att veta om en våldtäktsman bor där. Kan man kräva att veta om en våldtäktsman bor där, så kan man kräva att veta om en brottsling(överhuvudtaget dömd) bor där.
När man avtjänat ett straff ska man ha en fri väg tillbaka. Det hade inte gjort mig rättvisa att bli dömd för handlingar som jag gjorde själv för fem år sedan. Jag är människa och föränderlig.
Tror dessutom inte att vetskapen om det skulle göra mig tryggare, utan enbart otryggare.
Självklart vill jag det!
Jag vill inte ha sånna djävlar runt mina barn! (ursäkta mitt ordval men det är det jag känner för dem)