• Dorian Ertymexx

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

SjälvaJag skrev 2011-01-22 17:43:56 följande:
    Jag förstår ditt tänk och jag hoppas du förstår hur jag tänker. Det finns ingen anledning att sitta och beskydda ett omönskligt beteende. Pedofiel , nekrofiler och "djursex" (kommer ej ihåg namnet på va de kallas) är ett sjukligt betänk och i mina ögon är det fel.
    Jag kan förstå det, men jag håller inte med. Att begå övergrepp mot barn och djur (eller mot någon annan, oavsett art, kön eller ålder) är fel. Att födas med dragningar är inte fel; det är inget man rår för.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • jovisst
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 17:45:41 följande:
    "Pedofiler som begår övergrepp är det lägst stående väsen på jorden...stenas...gärna för mig!"

Från inlägg 236.
    Ja och???
    Det betyder inte att jag gillar stening som straff för otrohet och annat du tog upp.

Men när man skadar ett försvarslöst barn,genom sexövergrepp,hot eller drogar det för att få som man vill,i några fall mörda barnet efteråt....då du,finns det inget straff som är för hårt!
  • SjälvaJag
    Jag förstår ditt tänk och jag hoppas du förstår hur jag tänker. Det finns ingen anledning att sitta och beskydda ett omönskligt beteende. Pedofiel , nekrofiler och "djursex" (kommer ej ihåg namnet på va de kallas) är ett sjukligt betänk och i mina ögon är det fel.
    Jag stavar som en kratta ser jag
  • SjälvaJag
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 17:47:06 följande:
    Jag kan förstå det, men jag håller inte med. Att begå övergrepp mot barn och djur (eller mot någon annan, oavsett art, kön eller ålder) är fel. Att födas med dragningar är inte fel; det är inget man rår för.
    Du behöver inte hålla med. Självklart är det inget man kan rå för men dessa personer bör ej vistas ute i det svenska samhället. Inlåsta resten av livet är min önskan. 
  • jovisst
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 17:47:06 följande:
    Du kallar det dragning ,men om man nu vet att man skadar andra kan man väl ha den goda smaken att hoppa framför tåget då.......istället för att beröva barn deras barndom!
  • SjälvaJag
    SjälvaJag skrev 2011-01-22 17:52:15 följande:
    Du behöver inte hålla med. Självklart är det inget man kan rå för men dessa personer bör ej vistas ute i det svenska samhället. Inlåsta resten av livet är min önskan. 
    tar tillbaka det där om svenska samhället, jag menar ju självklart överallt i hela världen.
  • Plutteli

Och som vanligt i trådar som denna så är självklart offer till pedofiler sabbade för livet och kan aldrig få ett vettigt liv tydligen, men samtidigt glöms de helt bort i frågan om register av dömda pedofilet. Är det någon av registerivrarna som tänker på offret? VILL ett offer till en pedofil verkligen ha sin dom uppe för allmän åskådan? (För ja, det är ju faktiskt offrets dom också!)

Jag kan bara svara för mig själv: Jag hade INTE velat att den som utsatte mig som barn hamnade på nätet där alla kan läsa vad denne gjort mot mig! Dessutom är jag INTE förstörd för livet så sluta utgå ifrån sådant!!

• Fiyali
    Men det är ju en viss skillnad ändå.
    Jag kan förstå om du avskyr gärningen de gör, till fullo, det gör jag också kan jag lova!
    Men ett litet exempel:
    "Någon" gillar när tjejer blir förnedrade i sängen. En porrfilm får gärna vara grov och personen upplever det tändande.
    Men personen hade inte funnit det tändande om kvinnan på något sätt for illa, om hon blev tvingad eller på något annat sätt skadad. Personen skulle själv aldrig någonsin få för sig att skada en annan människa.

En pedofil kan på samma sätt ha en läggning men behöver inte därför "tända" på att någon skulle bli skadad.
    Han kan alltså tända på saker i sitt huvud och gilla de. Men vet att det skulle skada att tvinga någon till något, och för övrigt vara en god människa som heller inte har för avsikt att göra någon annan illa.
    http://beforeandafter.webblogg.se
  • Fiyali
    Plutteli skrev 2011-01-22 17:55:45 följande:
    Och som vanligt i trådar som denna så är självklart offer till pedofiler sabbade för livet och kan aldrig få ett vettigt liv tydligen, men samtidigt glöms de helt bort i frågan om register av dömda pedofilet. Är det någon av registerivrarna som tänker på offret? VILL ett offer till en pedofil verkligen ha sin dom uppe för allmän åskådan? (För ja, det är ju faktiskt offrets dom också!)

Jag kan bara svara för mig själv: Jag hade INTE velat att den som utsatte mig som barn hamnade på nätet där alla kan läsa vad denne gjort mot mig! Dessutom är jag INTE förstörd för livet så sluta utgå ifrån sådant!!
    http://beforeandafter.webblogg.se
  • jovisst
    Plutteli skrev 2011-01-22 17:55:45 följande:

Det står aldrig vem offret är eller vart det bor i dessa domar..dom har alltid beteckningen A B C D osv
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?