• Fiyali

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

jovisst skrev 2011-01-22 17:57:31 följande:
    Det står aldrig vem offret är eller vart det bor i dessa domar..dom har alltid beteckningen A B C D osv
    Om jag hittar en dömd man är det bara att gå dit domen föll och begära ut protokoll.
    http://beforeandafter.webblogg.se
  • SjälvaJag
    Fiyali skrev 2011-01-22 17:55:46 följande:
    Men det är ju en viss skillnad ändå.
    Jag kan förstå om du avskyr gärningen de gör, till fullo, det gör jag också kan jag lova!
    Men ett litet exempel:
    "Någon" gillar när tjejer blir förnedrade i sängen. En porrfilm får gärna vara grov och personen upplever det tändande.
    Men personen hade inte funnit det tändande om kvinnan på något sätt for illa, om hon blev tvingad eller på något annat sätt skadad. Personen skulle själv aldrig någonsin få för sig att skada en annan människa.

En pedofil kan på samma sätt ha en läggning men behöver inte därför "tända" på att någon skulle bli skadad.
    Han kan alltså tända på saker i sitt huvud och gilla de. Men vet att det skulle skada att tvinga någon till något, och för övrigt vara en god människa som heller inte har för avsikt att göra någon annan illa.
    Nej men många pedofiler får för sig att barn "flirtar" och är intresserade av dom. Dom tolkar signalerna fel och det är det som är skrämmande. Hade de kunnat behärska sitt begär och bara låtit det vara en fantasi så hade det ju inte skadat någon men eftersom det är så himla många som utsätts av övergrepp av pedofiler så kan jag tyvärr inte lita på en enda av dom.
  • jovisst
    Fiyali skrev 2011-01-22 17:58:37 följande:
    Om jag hittar en dömd man är det bara att gå dit domen föll och begära ut protokoll.
    Ja,men vem offret är är inte en offentlig handling,inte om det rör sig om minderåriga...har läst många av dom domar som finns!
  • Faile
    Det står aldrig vem offret är eller vart det bor i dessa domar..dom har alltid beteckningen A B C D osv
    Nej, men det står ju vem förövaren än och vilket förhållande denna haft till offret. Är det då dottern eller styvbarnet så vet ju alla ändå vem den utsatte är.
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Plutteli
    Tro mig, som offer hade det för mig varit jobbigt nog att bara veta att vem som helst kan läsa om vad jag varit med om även om de inte vetat att det var just mig det handlade om. Sen skulle ju säkert folk i det samhälle man bor i om man liksom jag bodde i ett litet samhälle kunnat räkna ut ändå vem som är tänkbart offer....
  • jovisst
    Plutteli skrev 2011-01-22 18:01:14 följande:
    Tro mig, som offer hade det för mig varit jobbigt nog att bara veta att vem som helst kan läsa om vad jag varit med om även om de inte vetat att det var just mig det handlade om. Sen skulle ju säkert folk i det samhälle man bor i om man liksom jag bodde i ett litet samhälle kunnat räkna ut ändå vem som är tänkbart offer....
    Ja men nu är alla domar offentliga handlingar så det är inte mycket man kan göra åt det!
  • Dorian Ertymexx
    jovisst skrev 2011-01-22 17:50:14 följande:
    Ja och???
    Det betyder inte att jag gillar stening som straff för otrohet och annat du tog upp.

Men när man skadar ett försvarslöst barn,genom sexövergrepp,hot eller drogar det för att få som man vill,i några fall mörda barnet efteråt....då du,finns det inget straff som är för hårt!
    ..tycker du ja. Där är vi inte överens. Jag tänker inte förråa samhället för alla (inklusive barnen) bara så att några blodtörstiga hativrare ska få sina kickar.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    SjälvaJag skrev 2011-01-22 17:52:15 följande:
    Du behöver inte hålla med. Självklart är det inget man kan rå för men dessa personer bör ej vistas ute i det svenska samhället. Inlåsta resten av livet är min önskan. 
    Med tanke på vad folk tycker om personer som kostar pengar, tror du verkligen att det skulle ses som OK?

Och då en stor del av övergreppen på barn inte utförs av pedofiler, utan av vanliga män och kvinnor, betyder det att ALLA ska låsas in?
  • Fiyali
    SjälvaJag skrev 2011-01-22 17:59:11 följande:
    Nej men många pedofiler får för sig att barn "flirtar" och är intresserade av dom. Dom tolkar signalerna fel och det är det som är skrämmande. Hade de kunnat behärska sitt begär och bara låtit det vara en fantasi så hade det ju inte skadat någon men eftersom det är så himla många som utsätts av övergrepp av pedofiler så kan jag tyvärr inte lita på en enda av dom.
    Nu har jag inga direkta siffror och inga källhänvisningar, så vill du ha fakta får du söka det själv :) Men det är ju betydligt oftare som en pedofil begår en förstagångsövergrepp och väldigt sällan som en pedofil med rätt vård efter övergrepp, begår fler övergrepp.
    De som aldrig begått något övergrepp finns ju inte registrerade och enligt siffror är det störst chans att dessa skulle förgripa sig på barn.
    De som blir dömda för gärningar får vård, och eftervård, som de följs upp noggrant under. Det blir ju ett sorts "sjukdomstillstånd" när ens sexual drift blir större än ens medmänsklighet, och att då få rätt vård hindrar oftast överklamp igen.
    Med andra ord är det större risk att din goa gamla farbror kommer begripa sig på ditt barn, än grannen som är dömd pedofil....
    http://beforeandafter.webblogg.se
  • Dorian Ertymexx
    jovisst skrev 2011-01-22 17:52:27 följande:
    Du kallar det dragning ,men om man nu vet att man skadar andra kan man väl ha den goda smaken att hoppa framför tåget då.......istället för att beröva barn deras barndom!
    Återigen förutsätter du att alla pedofiler förgriper sig på barn, och att bara pedofiler gör det.

Men visst, du kan ju föregå med gott exempel. Hoppa framför tåget du för att visa alla andra hur man ska göra. Jag är säker på att dina barn kommer förstå gesten. Eller inte.
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?