• Embla

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

Jag blir så skrämd när jag läser alla hatiska inlägg. Vissa människor verkar ha ett behov av hata någonting. Jag är övertygad om att om de här inne som är så hatiska hade levt för flera hundra år sedan hade de stått längst fram i folkmassan med tända facklor och ropat efter häxors blod. Eller om de inte levt för fullt så många hundra år sedan, hade de haft vita, spetsiga huvudbonader och rep i händerna som de hängt om "niggerns" hals. Eller, för inte alls länge sedan, hade de ansett att judar inte var fullvärdiga människor och hejat på när de fördes mot gaskamrarna.

Fanatism kallas det.

• Plutteli
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 18:15:48 följande:
    Ja, alltså, det där är en tes jag också drivit, men då blev folk direkt mordiska!

Det är ju så - om pedofili i sig ska vara belagt med dödsstraff, så innebär det att även barn ska avrättas. För det är inte så att man vaknar en dag som femtiofemåring och inser att, hoppsan, jag vill visst knulla knattar, utan det är något som börjar märkas redan tidigt. Och om man tror på att offer för övergrepp blir förövare, och att alla potentiella förövare ska låsas in, ja, då MÅSTE man direkt låsa in även offret, eller avrätta det.

Men jag tror inte folk tänker så långt. Tror inte de tänker alls ibland, måste jag erkänna...
    Nä, folk kommer liksom till att övergrepp på barn är hemskare än hemskt och sedan stannar tankeverksamheten där. Jag kan visst förstå känslan, jag har barn själv och jag skulle bli mordisk om någon skadade mitt barn på något sätt. Men nån måtta får det ju vara också! För OM mitt barn utsattes för övergrepp så skulle jag tex för det första inte se henne som förstörd for life, hon är fortfarande ett underbart barn och mer än bara övergreppet! Dessutom vet jag att inget straff i världen skulle göra övergreppen ogjorda så även om personen i fråga skulle avrättas så skulle det inte göra någon skillnad för just min dotter och jag hade inte kunnat finna tröst i det.
  • Livisu
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 03:36:27 följande:
    Heh, du menar alltså att alla humanister och demokrater inte älskar sina barn lika mycket som du? Det var en intressant tes. Fullkomligt skrattretande, men intressant.

Jag tror mer på att du har en massa hat inom dig som du riktar mot en grupp som är OK att hata. Hade vi varit på 80-talet hade du nog slängt samma dynga om homosexuella (som på den tiden anklagades för att vara pedofiler, orden var nästan synonyma då).
    Dorian, ge upp, hon förstår ju inte... Du kan försöka övertyga henne om vad pedofili innebär och skillnaden mellan att ha en läggning och att utöva brott och övegrepp mot barn... Hon fattar ändå inte. Hon kommer ändå besvara dig med ett nonsenssvar i stil med det hon redan gjort: "älskar du pedofiler eller??? peddosar är äckliga!", vi måste låta vissa människor fortsätta leva i sin bubbla ibland, det går liksom inte att vidga bubblan mer i vissa fall :s
  • Livisu
    MizzTez skrev 2011-01-22 17:45:34 följande:
    Självklart vill jag det!
    Jag vill inte ha sånna djävlar runt mina barn! (ursäkta mitt ordval men det är det jag känner för dem)
    Och vad ska du göra åt det? Flytta eller köra bort dem?
    Och hur ska du lösa det med de dem som begår sexövergrepp på barn som inte är dömda?
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2011-01-22 18:50:50 följande:
    Nä, folk kommer liksom till att övergrepp på barn är hemskare än hemskt och sedan stannar tankeverksamheten där. Jag kan visst förstå känslan, jag har barn själv och jag skulle bli mordisk om någon skadade mitt barn på något sätt. Men nån måtta får det ju vara också! För OM mitt barn utsattes för övergrepp så skulle jag tex för det första inte se henne som förstörd for life, hon är fortfarande ett underbart barn och mer än bara övergreppet! Dessutom vet jag att inget straff i världen skulle göra övergreppen ogjorda så även om personen i fråga skulle avrättas så skulle det inte göra någon skillnad för just min dotter och jag hade inte kunnat finna tröst i det.
    Word. Och visst förstår jag känslan. Har själv mina onda lustar att riva lungorna ur rökare som inte kan låta bli att puffa på fel platser, men inte fan skriker jag om att de ska stenas eller hängas för det (och det trots att de skadar både mig OCH eventuella barn, kanske för livet).

Om man inte kan tänka bortom ens känsloimpulser så har man missat en del väsentliga delar av att tillhöra arten Homo Sapiens Sapiens, om du frågar mig.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Fiyali

Att känna kärlek är något som kommer naturligt, likaså sexuell läggning, vilka smaker vi gillar mm. Att börja hata är något vi medvetet gör, att skada likaså.

Kärlek/känna - Ofrivilligt
    Hata/skada - Medvetet val

http://beforeandafter.webblogg.se
  • Dorian Ertymexx
    Livisu skrev 2011-01-22 18:53:55 följande:
    Dorian, ge upp, hon förstår ju inte... Du kan försöka övertyga henne om vad pedofili innebär och skillnaden mellan att ha en läggning och att utöva brott och övegrepp mot barn... Hon fattar ändå inte. Hon kommer ändå besvara dig med ett nonsenssvar i stil med det hon redan gjort: "älskar du pedofiler eller??? peddosar är äckliga!", vi måste låta vissa människor fortsätta leva i sin bubbla ibland, det går liksom inte att vidga bubblan mer i vissa fall :s
    Jag vet. Men jag tycker det är viktigt att säga emot, så att de inte tror att de har den enda sanningen. Du vet det där om onda människors handlingar och goda människors tystnad och allt det där... (jag tror inte på gott och ont, och ser mig som varken eller, men idén bakom är klart tänkvärd ändå).
  • Embla
    Plutteli skrev 2011-01-22 18:10:35 följande:
    Nä, jag har märkt det. Folk vill ju helst tro att om man utsatts för övergrepp som barn kan man aldrig bli en vettig människa, kanske ska man själv låsas in pronto eftersom myten kvarstår att den som utsatts av pedofil själv blir pedofil?
    Enligt dessa människors definition skulle jag vara ett psykiskt vrak. Det är jag inte. Nehej, men då måste jag vara pedofil? Nej, inte det heller.

Jag försvarar att alla människor har grundläggande mänskliga rättigheter, oavsett kön, hudfärg eller sexuell läggning.
  • Villimey
    Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 17:39:58 följande:
    Nej. Men inte heller är det normen att pedofiler begår övergrepp. Eller tror du det?

Fel. Personer som begår övergrepp har en sexualitet som går ut på att skada andra. Pedofiler som inte lever ut sin dragning kan ha en sexualitet som aldrig skadar någon. Alla pedofiler är ju inte renodlade pedofiler heller, en del dras till både barn och vuxna, och kan därmed leva ut sin sexualitet på ett vis.
    Vad vet du om pedofiler och hur menar du att dem skulle söka frivillig vård?
  • Dorian Ertymexx
    Villimey skrev 2011-01-22 19:19:44 följande:
    Vad vet du om pedofiler och hur menar du att dem skulle söka frivillig vård?
    Det jag läst mig till och diskuterat mig till... Inte tillräckligt. Men mer än genomsnittet verkar det som.
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?