Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 18:15:48 följande:
Ja, alltså, det där är en tes jag också drivit, men då blev folk direkt mordiska!
Det är ju så - om pedofili i sig ska vara belagt med dödsstraff, så innebär det att även barn ska avrättas. För det är inte så att man vaknar en dag som femtiofemåring och inser att, hoppsan, jag vill visst knulla knattar, utan det är något som börjar märkas redan tidigt. Och om man tror på att offer för övergrepp blir förövare, och att alla potentiella förövare ska låsas in, ja, då MÅSTE man direkt låsa in även offret, eller avrätta det.
Men jag tror inte folk tänker så långt. Tror inte de tänker alls ibland, måste jag erkänna...
Nä, folk kommer liksom till att övergrepp på barn är hemskare än hemskt och sedan stannar tankeverksamheten där. Jag kan visst förstå känslan, jag har barn själv och jag skulle bli mordisk om någon skadade mitt barn på något sätt. Men nån måtta får det ju vara också! För OM mitt barn utsattes för övergrepp så skulle jag tex för det första inte se henne som förstörd for life, hon är fortfarande ett underbart barn och mer än bara övergreppet! Dessutom vet jag att inget straff i världen skulle göra övergreppen ogjorda så även om personen i fråga skulle avrättas så skulle det inte göra någon skillnad för just min dotter och jag hade inte kunnat finna tröst i det.