-
Okej så det är inte speciellt underbyggt att du tror att det finns många pedofiler som aldrig närmar sig barn?Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 19:22:57 följande:Det jag läst mig till och diskuterat mig till... Inte tillräckligt. Men mer än genomsnittet verkar det som.
-
Jag svarade nej, av väldigt enkla anledningar..
- Om jag visste vem pedofilen var så skulle jag vara rädd att behandla denne annorlunda vilket jag tycker är fel, ÄVEN om personen i fråga gjort hemska saker. Personen har ju ändå tagit sitt straff.
- Jag låter inte min son springa ute själv osv, utan jag har hela tiden koll på honom. Det skulle inte spela någon roll om det bodde någon pedofil i närheten, jag skyddar redan min son så mycket det går från allt hemskt.. -
Nej vi är inte överens alls och jag får inga kickar för att pedofiler får svidande straff.....!Dorian Ertymexx skrev 2011-01-22 18:03:47 följande:..tycker du ja. Där är vi inte överens. Jag tänker inte förråa samhället för alla (inklusive barnen) bara så att några blodtörstiga hativrare ska få sina kickar.
-
Säg det till Englas mamma!Plutteli skrev 2011-01-22 18:50:50 följande:Nä, folk kommer liksom till att övergrepp på barn är hemskare än hemskt och sedan stannar tankeverksamheten där. Jag kan visst förstå känslan, jag har barn själv och jag skulle bli mordisk om någon skadade mitt barn på något sätt. Men nån måtta får det ju vara också! För OM mitt barn utsattes för övergrepp så skulle jag tex för det första inte se henne som förstörd for life, hon är fortfarande ett underbart barn och mer än bara övergreppet! Dessutom vet jag att inget straff i världen skulle göra övergreppen ogjorda så även om personen i fråga skulle avrättas så skulle det inte göra någon skillnad för just min dotter och jag hade inte kunnat finna tröst i det.
-
Enligt det jag har förstått finns det ingen bra terapi eller annan bot för pedofili så återfallsnivån är väldigt hög bland pedofiler kanske till och med ingen slutar sina övergrepp? Jag läste en intervju med den man som suttit längst i rättspsykiatrisk vård i Sverige trots att han nu suttit i ett par deciennier och närmar sig 80 är han fortfarande besatt av tanken på barn och frågade ut journalisten hur gamla hans barn var.
-
Tänder man på barn så är man sjuk, alltså en sjukdom.snorkan skrev 2011-01-21 15:07:01 följande:fast pedofili är väl ingen sjukdom, det är väl en sexuell läggning....eller har jag fel?
-
Så nu är alla pedofiler mördare också?jovisst skrev 2011-01-22 19:36:41 följande:Säg det till Englas mamma!
Det värsta för hennes mamma är att ha förlorat sitt barn. Jag tror hon mycket hellre hade haft sin dotter kvar i livet och hjälpt henne läka genom åren, än förlorat henne till en mördare.
Och jag tror inte heller att ett dödstraff på honom skulle ha gett Englas mamma någon glädje nej. -
Samma här, jag borde vara antingen eller men är det inte... märkligt det där..Embla skrev 2011-01-22 19:00:58 följande:Enligt dessa människors definition skulle jag vara ett psykiskt vrak. Det är jag inte. Nehej, men då måste jag vara pedofil? Nej, inte det heller.
Jag försvarar att alla människor har grundläggande mänskliga rättigheter, oavsett kön, hudfärg eller sexuell läggning. -
Av samma anledning som ts så skulle jag vilja veta om en pedofil bodde nära mig.
Som förälder vill man självklart alltid skydda sina barn. -
Det är ju iof skillnad på sexuella övergrepp och mord, men du kanske inte visste det?jovisst skrev 2011-01-22 19:36:41 följande:Säg det till Englas mamma!
Jag har utsatts för sexuella övergrepp av en pedofil under 8 års tid (från att jag var 4 år tills jag var 12 år), dessutom har jag utsatts av flera sexuella övergrepp även efter det bla när jag var 17, 19 och 21 år gammal. Jag är inte en totalt förstörd varelse för det, utan en fullt fungerande människa med make och barn. Hade jag varit mördad hade jag dock varit varken förstörd eller fungerande utan bara död. Inget jag själv hade lidit av men min familj hade ju varit allt annat än glada. Dock hade de ju knappast fått mig tillbaka eller varit gladare för att den som tog mitt liv också var död.
Jag blir inte mindre våldtagen för att min(a) utnyttjare dör, det som har hänt har hänt och sorgen kan man bearbeta på annat sätt än genom att önska ond bråd död och tortyr över gärningsmannen!