• lillamye

Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?

ursch detta hände inte långt bort från mig ca 1.5mil :/

• jovisst
    Plutteli skrev 2011-01-22 19:53:54 följande:
    Det är ju iof skillnad på sexuella övergrepp och mord, men du kanske inte visste det?
    Jag har utsatts för sexuella övergrepp av en pedofil under 8 års tid (från att jag var 4 år tills jag var 12 år), dessutom har jag utsatts av flera sexuella övergrepp även efter det bla när jag var 17, 19 och 21 år gammal. Jag är inte en totalt förstörd varelse för det, utan en fullt fungerande människa med make och barn. Hade jag varit mördad hade jag dock varit varken förstörd eller fungerande utan bara död. Inget jag själv hade lidit av men min familj hade ju varit allt annat än glada. Dock hade de ju knappast fått mig tillbaka eller varit gladare för att den som tog mitt liv också var död.
    Jag blir inte mindre våldtagen för att min(a) utnyttjare dör, det som har hänt har hänt och sorgen kan man bearbeta på annat sätt än genom att önska ond bråd död och tortyr över gärningsmannen!
    Nej men dom som utnyttjade dig hade inte fått en suck att göra om det!
    Vad Englas mamma hade velat göra med AE gick att läsa på hennes blogg.

Det handlar om att förhindra att dom gör om det,inte att du ska vara gladare!
  • jovisst
    Sixth of june skrev 2011-01-22 19:42:27 följande:
    Tänder man på barn så är man sjuk, alltså en sjukdom.
    Helt rätt!

Om man dessutom utnyttjar dom så är man helt vriden och vi kan inte ha såna avarter i samhället,vi måste skydda våra barn!
  • jovisst
    Fiyali skrev 2011-01-22 19:44:52 följande:
    Så nu är alla pedofiler mördare också?
    Det värsta för hennes mamma är att ha förlorat sitt barn. Jag tror hon mycket hellre hade haft sin dotter kvar i livet och hjälpt henne läka genom åren, än förlorat henne till en mördare.
    Och jag tror inte heller att ett dödstraff på honom skulle ha gett Englas mamma någon glädje nej.
    Ja nu fick ju inte hon välja,precis som Hörby Helenas föräldrar inte heller fick välja!

Men AE kommer snart att knalla ut i solskenet igen och leta upp nya offer och då vill jag veta vart han bor!
  • Fiyali
    jovisst skrev 2011-01-22 20:04:09 följande:
    Nej men dom som utnyttjade dig hade inte fått en suck att göra om det!
    Vad Englas mamma hade velat göra med AE gick att läsa på hennes blogg.

Det handlar om att förhindra att dom gör om det,inte att du ska vara gladare!
    Att vilja göra något är friskt. Att göra något är sjukt.

Man kan förhindra någon att göra något på andra sätt än genom att döda de.
    Jag blir utsatt för en massa orättvisor, precis som alla andra, men jag kan inte ta på mig rätten att döda folk till höger och vänster för det.
    Att däremot Prata, kan göra att man kommer någonstans.
    http://beforeandafter.webblogg.se
  • Fiyali
    jovisst skrev 2011-01-22 20:06:26 följande:
    Ja nu fick ju inte hon välja,precis som Hörby Helenas föräldrar inte heller fick välja!

Men AE kommer snart att knalla ut i solskenet igen och leta upp nya offer och då vill jag veta vart han bor!
    Han kommer inte knalla någonstans förrän han anses frisk. Och när han gör det har han efterkontraktsvård.
    Det är betydligt större risk att din granne utnyttjar dina barn än att AE skulle göra det. Men du kan inte veta om din granne är pedofil om han inte är dömd.
    Du får helt enkelt skydda dina barn efter din förmåga och därefter får man hålla tummarna för de.
  • jovisst
    Fiyali skrev 2011-01-22 20:08:34 följande:
    Att vilja göra något är friskt. Att göra något är sjukt.

Man kan förhindra någon att göra något på andra sätt än genom att döda de.
    Jag blir utsatt för en massa orättvisor, precis som alla andra, men jag kan inte ta på mig rätten att döda folk till höger och vänster för det.
    Att däremot Prata, kan göra att man kommer någonstans.
    Hur förhindrar du det då....??
  • Fiyali
    jovisst skrev 2011-01-22 20:12:16 följande:
    Hur förhindrar du det då....??
    Genom behandling.
    En gärningsman(för jag antar att vi talar om pedofiler som dessutom är kapabla att skada andra), behöver tala, prata och ventilera. Han behöver lära om. Man kan inte styra över någons tankar, men man kan lära sig att själv kontrollera sina handlingar. Dvs en gärningsman kan lära sig att något är fel, och lära sig kontrollera sig för att inte begå felet.
  • jovisst
    Fiyali skrev 2011-01-22 20:15:16 följande:
    Genom behandling.
    En gärningsman(för jag antar att vi talar om pedofiler som dessutom är kapabla att skada andra), behöver tala, prata och ventilera. Han behöver lära om. Man kan inte styra över någons tankar, men man kan lära sig att själv kontrollera sina handlingar. Dvs en gärningsman kan lära sig att något är fel, och lära sig kontrollera sig för att inte begå felet.
    http://www.bra.se/extra/pod/?module_instance=12&action=pod_show&id=479

Nu hjälper inte behandling särskilt ofta,så hur förhindrar man det då tycker du?
  • Bling1975

Jag tror att det kan leda till en falsk trygghet om man inte hade någon eller en överdriven otrygghet om man hade en, båda är farligt enligt mig. Så det är nog ingen bra idé även om jag kan förstå önskan och tanken bakom.

Stitch längtar efter Lilo
Svar på tråden Vill du veta om det bor en pedofil nära dig?