Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Här är en bild på vårat lilla pyre från kub/nupp i tors (v 13+ 4) såååå söt.... o så tydlig bild med armen, alla 5 fingrarna, huvud, näsa, mun o så.... mmm... är världens lyckligaste =)

Du behöver inte oroa dig för det, hon kommer börja äta det när hon är redo. =) Det är så olika det där!
Nej, jag serverade köttfärsen ihop med potatis =) Udda kombination men Edvin gillade det.
Köttfärs mixar jag inte utan bara finfördelar med en gaffel. Edvin klarar det här med bita i bra.

Stekt kött kan vara svårt för dem att hantera, har inte provat det med edvin ännu, men återkom gärna med hur det går!! Så roligt att prova sig fram med de små.
Även när de inte gillar det, Edvin ser hur söt ut som helst då så jag kan inte låta bli att skratta, haha
Man ska väl inte steka barnmaten de första året? Är inte säker men har för mig ja läst nå sånt..
Haha!!Haha, men tänk på att Edvin inte är kräsen =)
Jag finrev två små morötter, finhackade en liten gul lök.
Stekte detta i smör. Hällde i en burk krossade tomater (fast jag hade inte det hemma så jag finhackade vanliga tomater och tog vatten) Sen blandade jag i köttfärsen. Pressade i en vitlök och hällde ner lite oregano samt liiite svartpeppar. Ca 1 msk tomatpuré också..
Småputtrade tills köttfärsen var klar.
Nästa gång tar jag nog basilika och ser vad han tycker om det, personligen så gillar inte jag oregano.
Men det sägs ju att barn tycker om när maten smakar, så smaka av och se så det inte bara blir en simmig smörja =)
Vad härligt ZillyC!!!
Här är hon så skeptisk!! Provade igen idag endast potatis (mosad m. bröstmjölk och rapsolja.)
Spottade ut det efter varje tugga!!
TIPS SNÄLLA!!!
Jag älskar verkligen barnmatsburkar. Har gillat de sen jag var liten haha. Jag vet jag kanske är knäpp men med lite krydda och jag sluktar burken. Köpte hem 8 månaders, så jag hade hemma till henne senare. Men ibland när jag är hungrig och inte hinner göra mat så kastar jag själv i mig en burk haha. Och idag så vart jag hungrig och finns ingen mat hemma. Ska handla sen ikväll. Så jag tog mig en burk.. testa på Penny först... och hon sluka hela burken så jag fick ta mig en ny haha. Fan vad glad jag blev, då var de dock från 8 månader, den enda är att bitarna är lite större. Och hon gilla de super mycket. kanske tycker de andr är för trista då de är bara som gegga. Åhh vad lyclig jag blev, när jag inte behöver lura henne utan hon gapar för fulla muggar.
Ska de blir att köpa fler från 8 månader. hon älskar majskrokar och de är ju lite tugg i så, jaa. Åhh detta gjorde min dag. my baby is back :D.
Ninak: tänk på att de flesta inte vet va "he" betyder haha.. min man är från dina trakter typ o första gången ja hörde he så fatta ja inte alls haha! Han sa var ska vi he den och jag stod som etg stooort frågetecken haha! Älskar norrländska o framförallt pitbondskan :)
Förra helgen hade vi dop för Novali :) Allt gick superbra och om ni vill läsa lite mer om det så kan ni kika in på www.familjenwigsten.com