• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Diwa

jättebökig e den å för den har en bunke eller en smal rundel så man får balansera grejerna...

till slut kom jag på att jag kunde lägga en skiva på vågen och sen nollställa.-D problemet är bara att se vilken vikt den stannar på då

• Tin o Trolls mamma

Jag har en brevvåg.. Undrar om den visar rätt dock! Ett paket jag skickade idag vägde drygt 250 g här hemma men 220 på ICA. Kanske att jag får betala tillbaka lite på portot till köparen. Eller så skickar Posten en anmodan om att jag får betala för att jag frankerat för lågt.

Ekorren.

• Gnap

Tack för svaren! Ska till Ikea imorgon så det blir att inhandla en vanlig hushållsvåg, även om det kanske är lite bökigt att väga i den.

• Pockadockan

diwa: bomull typ... det är ganska tunt... klippte sönder en papperspåse och slog in den och det blev inte så stort iaf. ganska tunt. Men frågan är vad jag ska ta i porto för det...

• Majsan81

Jag har också en hushållsvåg. Smidigt faktiskt.

Det jag tycker är knepigt är när sakerna är paketerade och man skall kolla portot. Jag antar att jag gör som ni då en autkion är slut. Jag mailar köparen och säger då var portot och priset blir och efter att de satt in pengar så postar jag sakerna. Men det bökiga är att jag går till paketerar sakerna hemma, går till posten och checkar av att portot stämmer, tar med mig paketet hem, väntar på pengarna och går sedan tillbaka till posten för att posta paketet. Hur gör ni? Finns det något smidigare sätt? :)

• Felicia6

Majsan81, jag paketerar o väger hemma och kollar på internet vad portot blir.. Skriver totala summan till säljaren, väntar på pengarna o går sen o skickar..
    Blir det fel på postkontoret, så står jag för den extra kostnaden...

• Diwa

majsan?

det där skulle aldrig jag fixa...

nope väger eller (asg) gissar vikten...skriver det i auktionen och frankerar med det...slänger det sedan på närmaste låda

Fröken W...

hmm det är inte ett örngott?

örngott = ca 11:- (eller ofodrat prydnadskuddefodral)
    kuddvar till prydnadskudde= 22 (kraftigare )

provvägde

• Diwa

felle: du ska inte stå för den extra kostnaden utan då mailar du köparen och den får sätta in mellanskillnaden..

i såna där fall är det bättre att ta ut för mkt i frakt och sen betala tbx mellanskillnaden

• Pockadockan

diwa: haha ja örngott kanske det heter. men det är lite kraftigare tyg än ett örngott man har till kudden i sängen, hänger du med= ... detta är till en prydnadskudde.

• Diwa
    skriv 22:- väg det på posten och så mailar du köparen...wieeee...frakten blev billigare var sätter jag in pengar

funkar när man är tveksam bättre än att begära mer efteråt...
Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...