• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • versan

Äkta kaninpäls vill jag sätta på en kanin och och ingen annan
    Men fejkad kan jag använda på mig och dottern det är ändå gjort i polyester.

• Diwa

godkväll på er=)

har knappt ens hunnit effella för jag hivar ut på Tradden

*pust*

fick nåt flyg och har knackat kod för att göra auktionerna snajsigare men jösses vilket jobb...

tar en välbehövlig paus nu så får jag hiva ut mer imorgon eller nåt=)

• Pockadockan

michanna: okej. Jag hade redan fört över pengarna när jag frågade men jag blev bara lite nyfiken

• Felicia6

Fy vad trist det känns..
    Skickade massa paket idag, och jag hade verkligen gjort dom så tunna det bara gick.. Jo, tjena.. hon tog fram en måttstock o tydligen var inget paket under 3cm tjockt..

Hur tusan GÖR ni egentligen för att HELA TIDEN kunna undvika dom där pengarna för skrymmande? jag tyckte att jag hade packat sååå bra denna gång..

• Tant Green

Jag har skickat iväg mina första sålda saker idag, visserligen inte barnkläder (så det hör ju inte hemma i den här tråden...) utan pocketböcker. Men jag måste höra med er som är erfarna... jag skäms lite för att varje paket vägde 2,1 kg så det gick inte att skicka som brev utan som paket, dvs det kostade 125 kr istället för 77 kr. Och då undrar jag om jag kan ha använt för mycket förpackningsmaterial, jag hade lite kartongbitar runt om, sedan en plastpåse och ytterst en papperspåse med packtejp.

Vad förväntas man göra? Skulle jag ha tagit hem paketen och packat om dem? Skulle jag ha gått och vägt allting först innan jag skickade det? Det är svårt att veta som nybörjare vad de oskrivna reglerna är, och det är ju trist att få negativa omdömen direkt

• twentyone

Jag skickar ju aldrig via posten, packeterar dom själv hemma, mäter och väger själv, sen slänger jag dem bara i brevlådan. Pressar ihop paketen innan jag mäter dom, och är det fyra cm struntar jag ibland i det- Dem flesta brevinkast är större än 3 cm ändå.

• Diwa

felle då

man sätter sig på påsarna och sen knökar man ner dem i de gula lådorna=)

går det i???
    då är de INTE skrymmande=)

ICA är ett hatobjekt...de mäter med linjal (alla andra har en kartongbit med ett hål som har de rätta måtten, får de igenom paketet så är det inte skrymmande)

men på ica så skakade hon påsen tills klänningen låg i en korv längst ner sen fluffade hon till påsen och sen mätte hon

*asg* vi var rätt osams när jag vägrade låta henne ta påsen utan köpte 2 frimärken klistrade på dem och gick till lådan utanför fönstret=)=)=)

det passerade iaf postens kollar för min avs stod på och jag fick ingen räkning

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...