• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Felicia6

Kanske är därför oxå som det händer så ofta som så många här inne klagar på då ni säger att folk inte kan packa ordentligt så det blir skrymmande

Att dom faktiskt är så "ordentliga" att dom litar på posten och går dit o dom då klagar på nån millimeter fel typ..

Jag hoppas verkligen ingen klagar på mitt packande, för jag gjorde mitt bästa för att få det så platt osm möjligt

• Diwa

hahahaha tänkte köpa mer frimärken och vägde mellan att skicka ungarna(då vt man aldrig vad man får ) eller beställa via postens sida

kolla vad de tar för ett häfte:
    Produkter Antal à-pris Belopp
    Mitt hjärta 55,00 55,00 Ta bort
    Summa: 55,00
    Frakt: 20,00
    Expeditionsavgift: 20,00
    Summa exkl. moms: 76,00
    Moms: 19,00
    Att betala: 95,00 SEK

hallååååå...40 spänn för vaddå??? det kostar typ 5,50 att skicka ett häfte frimärken
  • Felicia6

hahaha, jag kollade oxå in det häromdagen.. tyckte det verkade va en helt okej tjänst.. till jag såg frakten o exp.avgiften

• Diwa

felle...

ta inte åt dig...

på tradera får man lov att skaffa sig tjock hud...för jösses vilken elak kritik man kan få där...

jag vägrar underfrankera(utom i gränsfall men då avgör jag)
    och det är INTE populärt...men vaddå inte jag som satt postens regler...

ett tips är att "provpacka" innan man lägger ut för att få lite hum...

Det värsta jag vet är när folk bjuder på flera auktioner och sen fattar de inte att det kan vara hårt att få ihop 4 plagg och uppåt att inte bli skrymmande...

men som sagt...kritik för porto ja det får man oavsett...

• Felicia6

Faktiskt har jag aldrig fått nån som gnällt till mig
    Däremot har man ju sett hur vissa har skrivit i denna tråd om hur "puckade" folk måste vara som inte kan packa ordentligt osv.. trist tycker jag..

• Diwa

jupp..

värsta hittills jag råkat ut för är en tjej som köpte en säck babykläder av mig(efter skrutt)

på min hemsida fanns reklam för mitt företag...

men i auktionen stod det tydligt att den gällde begagnade plagg efter michi som då var 2 år och firman var nystartad...

en hel säck blev det som hon betalade typ 175:- för...

och herrejösses, fick hatbrev, telefonsamtal med hot om att ruinera mig och svärta ner min firma...skulle passa mig eftersom jag hade firma för det var sååå lätt att förstöra det osv...

allt för att det inte var kläder från firman i säcken hon trodde hon skulle få nya plagg eller lätt begagnade plagg från en butik som startade några veckor före auktionen?????
    slutade med att jag tog tillbaka varorna och sålde för det 3-dubbla

3 veckors terror sen bandade jag ett samtal, och hade alla mail kvar och talade om för henne att jag övervägde åtal för hot sen blev det tyst...

jaja har stängt av några stycken från tradera som inte fattat reglerna...och fler blir det nog...

• FruCissy

diwa : har du länk till din auktion rosa set ??

• Spegel

Alltså vilka fulingar vissa människor gör på tradera... de köper kläder på rea och sedan säljer dem de till normalpris...

• Diwa

=) får inte länka jue

är det du som bjuder????

jaja är det en effellare så bjuder jag på frakten på det setet

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...