• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Beatrize74

ÄNTLIGEN har jag hittat er och läst igenom hela tråden.

Är en nybliven traderafantast. Lade ut mina första auktioner och blev biten när den första vinteroverallen jag lade ut från lilltösen, gick för tjugo kronor mer än maken min köpt den för. Dessutom blev köparen jättenöjd och glad och skickade bilder på sin söta dotter när hon låg och skrattade iklädd overallen i vagnen. Sånt är skoj, sedan dess är jag fast som sagt.

..............

• Beatrize74

Jag kan också tillägga att jag haft svårt att göra av med pengar i mitt liv. När jag var liten och handlade med mina föräldrar och såg något fint och användbart så var det första de tittade på prislappen. "Vad kostar den?" "Är den värd det utifrån det priset?" "Finns den billigare någon annanstans, kanske vi ska köpa en kopia" etc.

Det gjorde att jag blev väldigt medveten och försiktig med allt jag köper. Har haft svårt att köpa saker överhuvudtaget - förrän nu.

Nu köper jag det jag vill ha eftersom jag känner att "Blir du inte nöjd Bea, så kan du alltid sälja det på Tradera och inte förlora så mycket på det alls".

Och jisses vad jag har börjat handla och jag känner mig så FRI. För första gången köper jag t.ex. märkeskläder till mig själv och familjen. Det känns konstigt, men härligt att kunna göra det utan att den där "ångesten" infinner sig.

• Beatrize74

Och ett sista inlägg för nu....

...

Gick till posten med mina paketerade och adresserade paket som vanligt. Jag lämnade in mina fem paket för att få dem vägda och frankerade på plats. Smidigt har jag tyckt, dessutom har jag på en gång fått reda på om den fraktkostnad jag angivit i mail stämmer, eller om det är för mycket eller för lite.

jag gjorde detta även i måndags. Hade med mig barnen i barnvagn och glatt lade jag fram paketen, småpratade lite med postisen bakom luckan. Allt som allt tog det tre minuter att väga och sätta frankeringsstämpeln på paketet.

"Det kostar 200 kronor. Vi har en frankeringsavgift vet du, så om du vill fortsätta skicka paket så får du köpa frimärken av oss och frankera hemma och sedan lämna in till oss"

Ni kan ju gissa vilken diskussion som följde.

Jisses....frankeringsavgift på 200 kronor för att lägga några paket på vågen??? Vad är posten till för...egentligen???

• MayaS

Va!!! DET har jag aldrig hört förr.... näää nu går det bara för långt... jag hade ringt postens kundtjänt o frågat vad detta är för något.... det kan bara inte stämma!!!

• Lejån

Nej jag håller med!! Vadå frankeringsavgift!!! Ring och klaga!!! Bums!! *grr*

• Pockadockan

vadå? tar dom alltså betalt för att väga, eller vad?

• Änglatuss

Lejån

Va?

Jag skulle aldrig sälja min lilla body vidare iaf

• Lejån

Änglatuss,
    sälj på du när den blivit för liten!

Nej men det jag blev irriterad över var ju att hon påstår att de är nya. Det är ju falsk marknadsföring. OK om hon skrivit att de var använda för man kan ju köpa saker och sedan ångra sig, men att ljuga om nåt sånt!?

Ingen som är sugna på ett par jeans i strl 62? Får inte iväg dem trots att de är helt nya och oanvända!

Ni som får sälja era saker, LÄR mig skriva så att folk vill köpa!!

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...