• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Diwa

Böcker...

hmm jag hade nog helt sonika stoppat dem med i en av mina påsar

och skiljer det gram så hade jag frankerat som brev iaf....

är det större böcker typ inbundna så får man nog rådgöra med säljaren...

finns nåt som heter rabattfrimärken??? då blir det billigare

bussgods är ett tips så fort man passerar brevstadiet för posten tar hutlöst betalt....

• Kadorran

Hej hej Har precis köpt ett par POP hänglsejeans till min son

• Tin o Trolls mamma

Diwa: På mitt ICA använder de den där kartongbiten och gör mig sur istället. Vem fasen har så litet brevinkast anyway?

Ekorren.

• Pockadockan

är det någon som vet hur mycket frakten kan bli för två t-shirtar och en långärmad tröja i storlek 68?

diwa: hur gör du när du packar i påsar? slår du in bara i påse eller tar du något papper runt sen?

• Tant Green

Diwa, det var 11 st pocketböcker som skulle packas platt för att hålla sig inom maximimåtten. För att få dem att hålla ihop när de låg bredvid varandra behövdes kartongbitar runt om. Eventuellt var det just kartongbitarna som gjorde att det blev 150 gram för tungt för att kunna skickas som brev. Men utan kartong hade det inte gått att packa platt så då hade det blivit paket ändå... Och det var för stort (38 cm) för att få ner i brevlådan, så jag kunde inte frankera och posta själv.

Så, det var mitt försvarstal om jag får klagomål I fortsättningen ska jag bara sälja kläder!!!

Är det förresten någon stockholmare här som skickat bussgods? Stämmer det att det bara är vid Centralen man kan lämna in det?

• Felicia6

Diwa, jag ska tammef*n göra det jag med.. för jag tycker att jag plattar till som det bara går..
    Som en sparkdräkt igår tex.. jag vek den på längden, så att ena byxbenet låg på andra osv hela vägen.. ÄNDÅ gick det som skrymmande? Dom blev typ lååååånga, men jag tyckte ändå att dom var platta som dom skulle
    O hon mätte ju med en måttstock som sagt..

Trist då jag allt som allt fick punga ut med över 50kr extra.. Jag vill ju inte be om 11kr extra från köparna precis, så jag förlorade ju lite på det där.

• Diwa
    som vanligt när jag är inne så är alla andra ute

ekorren: lämnar aldrig in på post eller butik
    Går in och provväger ibland köper märken och lägger på lådan utanför
    går det i lådan är det inte skrymmande=)

Fröken W: jag har specialpåsar av samma typ som LaRedoute, josefssons osv har (tål massa stryk och har ordentligt klister)
    Har dock aldrig skickat böcker(Bara kläder, vagnar och bilstolar )

gissar på 22 en våg är att rekommendera, underlättar så mkt så det inte är klokt. Inga mer trista diskussioner om frakt/vikt för det vet jag redan när jag hivar ut)

Sudd: då är jag med
    Ibland tjänar man på att dela upp i flera paket, men som sagt allt som landar på paket hos posten skickar jag med bussgods, för prisskillnaden är enorm...5 kilo kläder i sopsäck kostade 95:- med bussgods...stora grizzlyvagnen gick på 140 och den var tymplig...dessutom är bussgods mer rädd om sakerna än posten är...

Felle: men å andra sidan så är det så man lär sig jag märker stor skillnad mellan nu och då...
    har våg, underfrankerar aldrig utom om det skiljer 5-20 gram, skriver ut så mkt som möjligt i beskrivningen (trots att det kanske innebär att man blir utan bud) osv...

det funkar....kolla min auktion..rosa set till tjej
    hmm...ibland undrar man varför de inte tar nåt av de nya istället för att slåss om begagnat som det tom står i beskrivningen att linnet har fläckar???
    dålig säljare är jag å för jag har dåligt samvete för den av dem som "vinner" så jag känner att jag nog måste bjuda på frakten...för de är inte värd så där mkt
    har dock lovat Giz och mor att inte göra det...för så där gjorde alla när man var rookie

lät sig dras med i en budgivning trots att det blev för dyrt alltså
  • Felicia6

Diwa, jag har våg så jag väger hemma både innan pakteterat och efter
    men just skrymmande kan jag ju inte fixa.. lr jo, du har ju löst det åt mig nu, jag ska trycka i det i lådan

• cia70

Jag väger oxå hemma på hushållsvågen och stoppar själv ner det i lådan.

• Diwa
    jupp...sen har man två alternativ...antingen skriver man sin adress på paketet(skulle paketet bli kontrollerat så får man då en räkning för att man underfrankerat, har dock itne hänt mig)
    eller så gör man som de allra flesta skriver nicket som avsändare eller inget alls

än så länge är posten skyldig att lämna ut paketen iaf...och egentligen borde reglerna ändras så mottagaren betalar eventuell mellanskillnad för det är ju köparna som gnäller om man vill fullfrankera
Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...