• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • R Mutt

Man brukar kunna se skillnaden på etiketter, loggor mm. Sedan finns det vissa märken som man vet att det är vanligt med kopior på (tex RL, Lacoste, Diesel) medans det inte finns någon pirat-tillverkning alls av vissa märken (tex GAP, Bondelid, Baby Dior).

Om en säljare på Tradera eller eBay säljer en stor mängd likadana nya inplastade plagg kan man misstänka att det är piratkopior och vara extra vaksam.

Som köpare spelar det ju inte alltid roll, det kan ibland vara lika bra kvalitet på kopiorna. Säljarna däremot begår ett brott när de säljer kopiorna, och för mig som säljer äkta märkeskläder är det förståss tufft med konkurrensen om marknaden svämmar över av billiga kopior.

• MammaCaa

Jag köper också rätt mycket...och säljer även lite nu me...
    Mitt nick finns på in sida

Har hittat jättemycke fina kläder till Theodor..och kan inte sluta handla *s*

• FruCissy

Hej !
    Vad tycker ni om detta :

Vann en auktion på en esprit tröja där det står "Tröjan är i mycket fint skick."
    När den kommer hem är den lagat på bröstet.

Vad ska jag göra ? Jag har bjudit på att tröjan är i fint skick, och det står inget om att den är lagat i beskrivningen.

Funderar på att maila köparen och fråga om det, kan jag begära prisavslag eller dylikt ??

• Pockadockan

frucissy: jag sklle ha mailat och klagat.

• FruCissy

Nu har jag mailat och klagat och frågat hur vi ska lösa detta.

• Pyret82

Om jag köpt 4olika plagg fast det är samma säljare....
    Blir frakten billigare om hon skickar det som ett stort paket då ist? Kan man be om det?

• versan

Nu fåre jag ju ågren (ångest)
    Törs jag ens sälja vidare det jag äger i "märkeskläder"
    Jag har ju köpt dom i god tro av annan säljare som påstar att det är äkta.
    Hur sjutton ska man då veta om det verkligen är det???
    Jag menar du säger att det syns på lappen! -hur då???
    Jag ser ingen skillnad på lapparna förutom att tex en del lappar är svarta med texten Ralph Lauren och en del vita.
    På en del står det även under made in china under namnet???
    Så min fråga är hur syns det.
    Dom flesta skriver ju ut på Tradera vad det är för plagg tex. Disney, Pop. Baby gap. Ralph Lauren m,m och det vill ju jag också göra annars får man ju så många frågor via mailen vad det är för "Märke" och vars den kommer ifrån.
    Och det har jag inte tid med att svara.

• Pyssilullan

Pyret 82:

Om säljaren är lite erfaren så ska du inte ens behöva Be om detta. Men självklart så blir det billigare om hon sampackar alltihopa!
    Så om hon mailar var och en för sig så kan du "kräva" sampackning.

Jag blev av med massor igår! *skönt*

Nu har jag även fått bud på ett par fantastiska röda underbara kavatstövlar som är så söta till våren. Skönt för mej

Men varför bjuder ingen på ett par POP täckbyxor??
    Dom är ju i NYSKICK....

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...