• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Pockadockan

R Mutt: Ja, jag får göra det Har dom sånt på rusta?

• Samla

Kadorran: pojke

Ja jag får också investera i en våg, jobbigt ju att springa på posten hela tiden.

Tjej83; det finns ju mycket nytt också, jag har tex sålt kläder som jag fått i present till barnen som de inte hunnit använda pga tex fel stl (svärmor expert på).

R Mutt: 22 kr i frakt för en liten tub, det var att ta i och lite till!

• Diwa

gomiddag=)
    Ewis har svarat i gruppen

FrökenW...fast jag väger såklart när auktionen är över(i de fall jag är tveksam...så den frakt jag skriver i vinnarmailet är den summa som jag frankerar med)

är stolt över mig själv=)

sålde ett klädpaket(och enligt postens sida fick jag inte skicka det som brev)

men men när jag suttit på det och använt lite kartonbitar(som visserligen vägde typ 100 gram men håller kläderna på plats) så gick det iaf som paket*ler*

så istället för 120 gick det nu på 77 skrymmande)

• moppet

Jag är ny på den här tråden och även ny på Tradera. Verkar ju finnas mycket fint där. Men jag undrar hur du R Mutt kan säga att det är en tiondel av priset? Särskilt märkeskläderna tycker jag folk bjuder hutlöst mycket på!!! Typ 50 spänn för en gammal urtvättad POP body med fläckar när man kan få en ny body av bra märke för nästan samma pris! Eller har jag missat något i hur man letar på Tradera. Jag tar gärna emot alla tips för att hitta fynden! :-]

• Kadorran

Samla: Då ska jag hålla dunder koll precis den str jag behöver till min son...Har du lagt in det??? hehe

• R Mutt

moppet:

De riktiga fynden finns inte på Tradera,. Tradera är en "lyxloppis" kan man säga - ett ställe för dem som är beredda att betala lite mer för att kunna sitta hemma i lugn ocnh ro och betrakta varje plagg för sig i en fräsch miljö, för att sedan få dem hem direkt i brevlådan.

Jag betalar MAX en tiondel av nypriset på märkeskläderna när jag köper in dem på loppis, men på Tradera betingar de ett högre värde. Det är ju det min affärsidé bygger på.

Vill man hitta de riktiga fynden måste man vara beredd att tillbringa timmar rotandes i kartonger på nån sunkig loppis varje lördag. Men många varken kan eller vill göra det. Det är där Tradera kommer in i bilden

• Diwa

sen är det en sport=)

har fyndat massor åt barnen där...

sporten är att vinna med lägsta möjliga marginal och (självklart så nära utgångsbudet som möjligt)

på tradera finns numera lika mkt nytt osm begagnat och det går att göra riktigt fina fynd där...

dessutom adrenalinkick när man sitter i sista sekunden och bevakar auktionerna

på loppis är det liksom ingen konkurrens=)

Däremot så har jag inte förstått märkeshysterin som råder...tycker inte att pop, RL osv är nåt att skryta om...mina kidz har häftigare kläder än så(och de är ensamma om dem

sånt är mkt roligare och billigare än att jaga stora märken..

en begagnad Pop tröja går i princip för bara ett par kronor under nypriset???

nope sånt fattar jag inte..men roligt är det att kolla budgivningarna=)

• moppet

Aha! Då fattar jag, jag läste kanske inlägget lite slarvigt. Fattade inte riktigt det där med extraknäcket. Ja, jag har hört att man kan fynda rejält på loppisar. Har dock inte varit på en enda sådan själv. Jag tror det är lite olika i olika städer, vissa städer har ju en etablerad loppiskultur där folk säljer fina saker och andra har bara loppisar med skit som folk redan försökt sälja på loppis i tio år utan framgång...

Hur får man reda på när det är loppis och hur vet man om den är bra, kan man veta det i förväg?? Jag bor i Linköping ska jag kanske tillägga.

• R Mutt

moppet:

Linköping borde vara stort nog för att ha någon regelbunden "bordsloppis" (sådan där privatpersoner hyr bord). Det finns någon tråd om bra second hand ställen här på FL där du kan få tips. Bytardagar för barngrejjer (som ordnas av öppna förskolan, kyrkan etc) brukar vara bra också.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...