• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Samla

Jag tänkte lägga ut lite POP kläder, stl 68-74, men vet inte om jag ska lägga ut plagget ett och ett eller som paket. Det kommer vara två tröjor, ett par mjukbyxor/långkalsonger, en body, en pyjamas och ett par snickarbyxor. Använt skick. Vad tror ni är bäst, hade varit rätt skönt att bara behöva skicka till en person? Vilket utgångspris kan man sätta tro?

• Kadorran

samla...Är det till pojk el flicka?

• R Mutt

Samla: Du tjänar oftast mer på att lägga ut plaggen var för sig, men du har rätt i att det blir mindre jobb átt göra ett paket av det.

My05: Det låter mycket tycker jag, ifall det inte var ett väldigt tungt material och skrymmande.

Många överfrankerar tyvärr, de verkar inte orka väga utan höftar bara till med något. Jag har som policy att alltid ta ut lägsta möjliga porto och det brukar bli 11 kr för små plagg och 22 för stora, 33 för ytterplagg (tex en overall strl 90 som jag skickade nyss).
    Det väger faktiskt inte mer än så.

Köpte själv nyss en creme 15 ml i plasttub som säljaren tog 22 i porto för!!! Det kan väl minsta barnunge räkna ut att 15 ml inte väger över 100 gram (skulle möjligen vara om det var 15ml BLY då i så fall). Trött blir man.

• Pockadockan

Jag har i mina auktioner skrivit vad jag tror att portot kommer att gå på och det är som Rmutt sa. Skulle det vara så att det skulle bli billigare frakt än vad jag skriver kommer jag göra som diwa sa häromdan. Att man mailar köparen och frågar efter deras kontonummer och sen sätter in den summan som "blev över"

• R Mutt

FrökenW: skaffa en hushållsvåg så är problemet löst. De går att hitta för under en hundring och man har ju nytta av den till andra saker också.

• Tjej 83

de är säkert bra saker ni kan köpa på tradera. men jag har bara fått för mej att jag aldri ska köpa begagnade kläder. kan inte gå in i en secondhand affär och kolla kläder. eller på tradera eller annat på nätet.

men jag har kollat lite på era länkar vad det är ni köpt och det har ju vart fina kläder.
    inget emot köpare...

• Pyssilullan

Puff Puff! Nu har jag lagt ut lite flickkläder i strl 80 - 86
    KALASFINA!

Gud va kul sånt här är!!
    MEN jag mååååste sluta handla ALLT jag ser

• R Mutt

Stackars den Tjej 83, vad mycket du missar

• R Mutt

Ja gud.. man hittar ju otroligt fina plagg som man aldrig kanske skulle få tag på annars, och så otroligt mycket pengar man spar!. Eftersom jag "jobbar" med detta som extraknäck så ser jag hela tiden exempel på vilka kanoooonfynd det finns.

Jag köper bara in sådant som är i fint skick eller nyskick och i princip bara märkeskläder (pga att de har bättre andrahandsvärde) och det handlar inte om att betala "halva priset" för grejjerna utan snarare en tiondel!

Den enda "haken" för min del är att jag är rädd att betraktas som "snobb" eftersom min son i princip uteslutande har märkeskläder från topp till tå och ingen kan ju se att det inte är köpt nytt utan fyndat för någr tior på loppis.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...