• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • baby05

Om jag skickar en baby-tröja. Hur många frimärken ska man klistra
    på. Den är väldigt tunn...Någon som känner för att hjälpa mig!!

• Michanna

Pyssilullan..
    vad har du skrivit som rubrik då ??
    sitter själv och letar just efter täckbyxor men får inte upp mycket alls...

• Diwa

ibland är det biligare med sampackning och ibland inte...

så länge som det kan gå som brev är det lugnt...

Versan...står det RL på lappen så säljer man det som det???

klart det säkert finns nån kännare som kan se skillnad men hur ska man själv veta?

har man köpt det som "märke" så är det märke=)

som privatperson säljandes begagnade plagg så begår man inget brott vare sig mot traderas regler eller lagar om man säljer vidare något som visar sig vara en kopia...

däremot så har det nu på tradera tillkommit en massa säljare som är reggade honglong bangkok osv..(och där är det nog snarare regel än undantag att det är kopior de handlar med...

versace, RL, lacoste osv med priser från 1 krona!!!!

en CK plånbok i original kostar 2-3000 kronor
    vet eftersom gubben vill ha en=)

ligger såna märkeskläder ute nya under 500 - 1000 lappen är de nog kopior...

• Pyssilullan

Michanna:

Jag tycker jag skrivit en jättebra överskrift:

Jättefin POP, Polarn Täckbyxa, Active m hängslen! 86 NYSKICK

Det behövs väl inget mera?

• Ewis

Detta med pirat kopior tycker jag är lite löjligt att man inte ska få sälja eller köpa på Tradera.
    Man kan ju ganska lätt (oftast) lista ut vilka som är pirat bla. på utgångspriset och Om någon säljer flera lika så kan ju det finnas risk att dom är köpta i ex. Turkiet.

För mig spelar det mindre roll om en ex. tröja som jag tyckert är fin är äkta eller köpt i Turkiet

OCH det är ju lite upp till var och en om man vill göra Tradera till buissnies och köpa endast för att sälja på Tradera, ex. äkta märkes kläder.
    Dom som vill ha äkta köper nog äkta och vet lite om hur dom ska veta det.

Exempel så köpte jag ett par oäkta Puma tennis senakers i Turkiet till gubbens farmor, tyvärr var dom för små till henne och för stora till mig och ingen annan heller som jag känner kan ha dom.
    Skulle vara Jätte bra Om någon som vill ha dom kunde köpa dom av mig på Tradera men ICKE där får man ju inte sälja dom........
    Löjligt tycker jag!

• versan

Tack Diwa för ditt svar.
    då lägger jag ut kläderna ialla fall

• Lejån

Ewis,
    borde du inte få sälja dem om du inte marknadsför dem som Puma?

• Ewis

Nej jag lade ut Puma sneakersarna i stl 39 (oäkta) på Tradera som en av minna första auktioner och den blev avstängd av Tradera pga enligt dom att Puma kontaktat dom om att det var ett par oäkta Pumaskor.
    Jag hade inte ens nämt ordet äkta i anonsen

• R Mutt

Ewis:

Det är väl självklart att man inte får annonsera piratkopior - det är OLAGLIGT att sälja piratkopierade produkter och de företag som äger rätten till märkena skulle stämma skiten ur Tradera om de tillät det.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...