• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • R Mutt

baby05: 11 kr (2 frimärken) bör räcka om det är en baby t-shirt eller body. Känns det somom den väger mindre än en chokladkaka? Då är det 11 kr som gäller.

• Kadorran

hejsan svejsan

Nu har jag precis betalat mina vinnande auktioner..ska bli skoj när kläderna kommer heheh.....

Budar som tusan på POP kläder till sonen....

• sleeping sun

Har också lagt in mitt tradera nick i pressentationen.

• Ewis

Ja visst det är olagligt att sälja piratkopior Men jag tycker ändå att det är löjligt.
    Marknaden på kopior är så otroligt stor så jag tror (vet inte) inte att det gör varken till eller från om dom säljs på Tradera.
    Visst kan man ju tycka att det är många som gör "peningar" på att sälja från ex. Thailand eller importerar Men jag tycker att det får var och en avgöra om dom vill köpa.
    För min del tycker jag att det var tråkigt/löjligt då det handlade om ett par skor som blivit felköpta och tråkigt att dom bara ska ligga i garderoben.
    Ja ja jag tycker att det är upp till var och en även om det är olagligt

• R Mutt

versan: så länge du själv inte vet om det är en kopia gör du inget fel. Om Tradera eller någon annan känner till att det är en kopia och uppmärksammar dig på det så får du ta bort den. Men straffbart är det inte.

Det stora problemet med märkeskopior på Tradera är de som köper in stora lager hongkongkopior och vräker ut på Tradera.

Jag säljer ibland utländska märken som Ralph Lauren, Diesel, Lacoste etc och då är det inte kul att behöva konkurrera med billiga kopior som marknadsförs som äkta.

• R Mutt

Jag vet inte om jag fick fram min poäng riktigt: TRADERA är ett registrerat företag som måste följa svensk lag. Det är dessutom ett företag som drivs med vinstintresse och det är väl inte löjligt att de inte vill bli stämda av utländska företag som håller hårt koll på rätten till sina märken?

Eftersom de har ansvar för den verksamhet som bedrivs är det inte "upp till var och en" att bestämma vad som ska tillåtas.

För mig som både köper och säljer på Tradera är det viktigt att Tradera får finnas kvar och då är det inte ett dugg löjligt att de agerar seriöst och följer gällande lagstiftning.

• FruCissy

Nu har jag fått svar från hon som sålde esprit tröjan som var lagat. Hon sa att hon inte visste om det ! Fast sömen är tydlig mitt på bröstet, konstigt. Sömen är inte proffesionelt gjort så hur hon har missat det kan inte jag forstå.

Jag mailade att om hon bjöd på frakten var det ok. Det är jo en kompensation i alle fall.
    Och ingen orimlig kompensation eller ?

• Skittles 77

En till Tarderafrälst...nybörjare dock! Har bestämt mig för att inte handla för mer än jag säljer...ska se hur länge det funkar

• Lejån

FruCissy,
    rimligt tycker jag!! Jag skulle faktiskt skämmas om jag sålde nåt som var lagat och påstå att jag inte sett det. Alltid nojjig att folk inte ska gilla det jag säljer.

• Ewis

Hua nu har jag skrivit till hon som jag köpt en hel del av denna gången och i minna ögon är allt i väldigt begagnat skick med fläckar på hm

Fy vad jobbigt det är att klaga tycker jag, man vill inte vara gnäll kärring men jag tycker faktiskt att kläderna är i dåligt skick.
    Får se om hon behagar att svara....

Vad är en rimmlig överenskommelse???

R Mutt;
    Jo då jag fattar din poäng och fattar oxå att Tradera måste följa regler men jag tycker att det är dumma regler om jag säger så
    Det är en så stor kopia marknad och det är ju även så att dom stora märkena själva gör kopior........ (har jag hört från en säker källa )

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...