• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Felicia6

Michanna, jag tänkte bjuda på en t-shirt du skulle sälja, men jag hann inte med det.. och nu har du den inte uppe på tradera heller, och den blev inte bjuden på heller såg jag i efterskott..
    Har du kvar den?

• Diwa

det som är fånigt på Tradera är att de stänger enstaka auktioner(privatpersoner som säljer en vara under ex puma som de köpt och det står puma på)

men de låter andra fullkomligt överrösa Tradera med uppenbara kopior...

har ett nick som garanterat är kopior men stänger de???
    nope...

förmodligen för att de drar in mkt pengar till tradden...

ett företag har nu 1000 negativa omdömen och är kvar???

• Ewis

Diwa;
    Precis!!!
    Fattade inte först varför jag fick min auktion avstäng när det fann sånna som sålde 50-100 pumaskor samtidigt medans jag sålde 1 par.....
    Mycket mycket kopior finns det på Tradera och som sagt kontsigt att dom säljarna får leva vidare som tom berättar när man frågar att det är kopior från Thailand.
    Några skriver tom i sinna info. att skorna/ varorna ska levereras från Thailand så det är lång leverans tid.

Diwa: Du som är lite haj på detta vad ska man ha för dela när man inte är nöjd med 5 plagg man köpt???

• Diwa

Ewis...

1. vad står i beskrivningen?
    *****Är felen beskrivna och säljaren markerat begagnat och fläckar osv så får man ta *****smällen...sånt e livet...vi har olika syn på begagnat och det går inte att ändra på...

*****Har objektet fel som inte stod med i beskrivningen? är det sönder eller på andra *****vis skadat på sätt som inte stod...klaga och be om att antingen få returnera varan *****eller få annan kompensation

är man bara allmänt missnöjd för att man haft för höga förväntningar???

svårt att råda...

• Ewis

Diwa:
    Fläckar på nästan alla kläder som inte nämns + att det står ny skick och mycket fint skick..

Jag har skrivit till säljaren men inte fått svar än tyvärr

• FruCissy

Ewis : låter nästan som den jag köpte av ? Vad var nicket ? Började det på s ?

• jessapessa

Hallå!
    NU har jag hittat den här tråden!
    Jag har lagt upp några auktioner på min dotters kläder nu, storlek 62/68 mest.. ska lägga upp massa bebiskläder o lite större också (så fort jag får orken att fota kläderna )
    Bubblan heter jag där
    Säljer allt jäkligt billigt där...!

• Ewis

Hej nu har jag fått svar av säljaren på Tradera.
    Så här skrev hon ;

Du får skicka tillbaks grejerna så sätter jag in pengar till dej.
    MVH XXXXX

Hm ja synd att hon inte kunde skriva lite mera och ev. en liten ursäkt....
    Jag vill gärna behålla ett plagg men det är väl allt eller inget!?

Jag vill oxå få betalt för frakten som blir när jag skickar tillbaka kläderna, jag betalade 51 kr i frakt till henne och tyvärr missade jag att kolla hur mycket porto som satt på paketet.

Känns som hon är en säljare man inte kommer till lösaningar med tyvärr ja ja så kan det vara.
    Min första nit

• Ewis

Sorry glömde!

Fru Cissy;
    Jepp börjar på S, har skrivit i din GB

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...