• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • LadyMarmalade

Jag köpte mina från en tillverkare...

men då måste man köpa typ 2-3000 stycken

kanske inte riktigt vad du tänkt dig?

• päron

Är det ofta ni köpt saker som står jättefint skick och sen kommer det hem jättedassigt och noppigt?

• Leeloo

Näe det har nog aldrig hänt. Det brukar va i det skick som säljaren berättar i auktionen. Om du inte är nöjd så maila om det eller ring och berätta att du inte är nöjd, varan var inte i det skick som sas.

• päron

blev lite besviken faktiskt men det kanskr är så ibland??? får se om det händer fler gånger orkar inte tjafsa....

• Leeloo

Näe inte ska man bli besviken, är det noppigt ska det stå det, annars får man ta kontakt så att det reder ut sig. Du kanske kan få lite av pengarna tillbaka eller få allt och skicka tillbaka kläderna. Inte vet jag, men rätt ska va rätt.

• päron

jag vet..... kanske är jag som är kräsen...det jag säljer är i fint skick, annars skulle jag aldrig sälja det.... insåg att man har olika krav på vad jättefint är....

• Leeloo

Ja så kan det ju va, att den personen tycker att det är i jättefint skick för att ha lekts i på dagis i flera omgångar tex. Det borde ha varit söndertrasat men inte då. Det är bara lite noppigt.
    Så visst har man nog olika uppfattningar på vad jättefint är.

• Lejån

Päron, jag har varit med om samma sak. Uppenbarligen är "nyskick" en tolkningsfråga. Orkade inte heller tjafsa om det utan sket i det hela. Kanske dumt för då "lär" man sig ju inte att vara ärlig heller...

Det mesta jag köpt har varit jättefint, bara två gånger som det blivit fel och det är den gången när det stod nyskick och varan kommer totalt urtvättad och det hänger lösa trådar från byxorna... Sedan nu i dagarna när jag inte ens fått leveransen.

• Leeloo

JAg har köpt en grej på tradera och hon skulle skicka det denna vecka, för en stund sen fick jag ett mail där hon berättade att hennes barn (4 månader) blivit jättesjuk och låg på sjukhus så hon undrade om hon kunde skicka paketet när barnet blivit bättre. Och självklart kan hon det, men jag hade blivit lite irriterad om hon inte ens mailat och sagt det. Då vet man ju inte varför det dröjer.Men nu när jag vet varför det tar lång tid så är det ju hur lugnt som helst. Jag kommer lämna jättebra omdöme på henne som tar sig tiden att maila om varför saken blir sen trots barnets sjukdom.

• Lejån

Leeloo, såna säljare gillas!! Så länge man får en orsak till saker och ting så är det ju OK.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...