• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • HappyMum

Mammatill2; ja du betalar en liten epng för annonsen plus provision när varan blir såld. du kan läsa dig till allt på deras sida. det finns bra info där, samt vanliga frågor o svar. men om du vill komma igång snabbt med att sälja något så klicka på sälj (efter att du loggat in) och följ instruktionerna där o fyll i alla tomma redaer. efteråt får du upp summan för annonsen INNAN du registrear den så du väljer själv om du vill fortsätta eller inte.

LYCKA TILL!

• Millenium

Jag är som du fast för tradera älskar att kolla in där och köpa saker till vår son.

• Leeloo

Happymum> 55 kr för 3 (barn?)tröjor tycker jag låter lite väl mycket. Om hon inte går med på det kan du ju väga paketet själv på posten när du fått det och ta reda på om hon har tagit ut rätt fraktkostnad och meddela henne om det är fel. Så skulle jag ha gjort. Du kan ju alltid lämna ett sämre omdöme om ni inte kommer överens.

• Mimer

Halloj, jag ansluter mig också till listan! *miaced* heter jag på tradera...
    Jag säljer mest för tillfället eftersom dottern har kläder nu...vänta bara tills hon växt ur dom så man kan handla nytt hehe...

Jag säljer både barnkläder, vuxenkläder, smink, tyger, smycken o lite annat smått och gott!
    Som tur är har jag väl haft tur och råkat ut för bra köpare o säljare hittils, fast det är ibland skumt många som "flyttar" eller "glömmer" bort ens mail tycker jag...hrm! Men det brukar lösa sig efter ett par påminnelser. jag har aldrig hittils behövt lämna negativt omdöme.

• LadyMarmalade

hoj ansluter jag me då

har inte vart in på tradera på nästan ett år eller nåt? jaja ett halvår då

lessnade faktiskt pga alla tröttsamma diskussioner med köpare
    ingen vill betala faktisk fraktkostnad, ingen vill betala emballage, ingen vill betala för vare sig nya eller begagnade grejer utan vill ha nyskick fast de betalar typ ingenting

själv shoppar jag numera på blocket

men har så himla mkt att jag måste nog hiva ut på tradera iaf

är det fel att ta porto enligt vikten? eller ska man porta för lågt på system?
    måste man verkligen skicka i gamla konsumkassar(fast de kostar minsann 1,50 de med är det värsta jag vet att komma till posten här med en inslagen konsumpåse...känner ju alla där

jag köpte in påsar man kan skicka i men de kostar faktiskt 4 kronor styck...även om det i princip går i hur mkt som helst...är det orimligt?

en sista fråga...när i månaden ska man lägga ut auktionerna för att få det mesta sålt?

• Tin o Trolls mamma

Man ska lägga auktionerna i slutet av månaden när de flesta har fått in barnbidrag o lön. Det är då jag shoppar, när alla räkningar är betalda.. Hmm, då kanske det blir väldigt tidigt i månaden istället. Säg månadsskiftet då!

Jag tycker att det är snålt att ta ut kostnad för emballage. Om säljaren skriver det i sin pres. eller i auktionen brukar jag inte bjuda!

Jag slår in paketen, först i plastkassar o sen i papperskassar (det är lite hårdare o hållbarare). Det tar jag inget extra för och sen väger jag det och frankerar enligt Postens rek.

Ekorren.

• LadyMarmalade

hmm..

men lägger ni på kostnad för emballage på utgångspriset då?

hur gör ni med portot...packar ni och väger redan innan det är sålt?

• Leeloo

Kan man inte lägga in priset för emballage i auktionspriset och skriva det?
    Jag har aldrig sålt nåt, men köpt lite. Går man till posten med sitt lilla paket och ber att få väga, sätter på porto och sen tar dom hand om paketet eller? Om man säljer alltså?

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...