Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • LadyMarmalade

leeloo...funkar ju bara ifall köparen faktiskt betalar frakt efter vikt...

vet inte hur många gånger de sa att jag skulle underfrankera...pinigt värre när man känner alla på posten...

och om de envist vill väga så då är det bara att vackert betala den dyrare frakten...

varenda gång är man rädd för att paketet ska försvinna efter vägen...för då får man som säljare skulden

fniss...vad ynklig jag e som gnäller...har sålt massor på tradera och typ 5 ggr har det blivit problem...från köparen alltså...

2-3 ggr har jag haft problem med att få varor som jag själv köpt....

hmm...tack korren iaf...ska tänka på det så man lägger priset på en vettig nivå med tanke på emballage å sånt...för jag skickar inte i konsumpåsar...

hmm undrar om det finns något intressant ute nu?

måste ha lite till stor att slita på...

• Tin o Trolls mamma

Jag skulle nog hellre lägga in emballagekostnaden i priset i så fall ja. Det behöver man ju inte ens påpeka då och så tycker alla att man är jättesnäll som inte tar emballagekostnad!

Jag väger sakerna på en våg hemma och kollar i postens tabell. Jag mailar köparen och talar om totalt pris som de betalar till mitt konto. Sen går jag till Svensk Kassaservice i matbutiken och lämnar in paketet. De frankerar det och tar hand om det för vidare befordran. Smidigt!

Ekorren.

• LadyMarmalade

mm...

borde kanske hiva ut lite tidigare nu när det snart är jul eller?

har en massa som är helt nytt...bra julklappar kanske?

• Tin o Trolls mamma

LadyM: Det är väl en bra idé. Vem kan motstå att shoppa billiga julklappar? Själv är jag helt såld på Boobtröjor! Har redan köpt hur många som helst. Jag borde ju vänta tills jag är närmare bf, för det lär dyka upp fler, men jag kan inte motstå dem!!

• LadyMarmalade
    vet inte ens vad det är?
  • Tin o Trolls mamma

Boobtröjor? Amningströjor av märket Boob. Underlättar amning genom en "lucka" på framsidan så att man slipper dra upp/ner/av hela tröjan för att amma.

Ekorren.

• Ewis

Sälj parfym på Tradera!!
    Tack den som tipsade om det här, mins tyvärr inte vem men ett stort Tack!!!

Jag håller med Tin och Troll om betalning av emballage och porto.
    Jag väger hemma kollar portotabellen och köper frimärken som jag har hemma sätter på och postar.
    Jag tar inte betalt för emballage, köpte inslagnings papper på Claes Olsson för 10 kr rullen och det har räckt lääänge samt en påsen typ från Ica innan pappret.

Man kan ju sätte ett pris på varan som täcker kostnaden men jag skulle inte påpeka det i auktionen.

Lady Marmalade: Vad har dui som du tänker sälja, Nyfiken

• LadyMarmalade

grymt med barnkläder från stl 70 till small....

mesta helt nytt men även en del som blitt över....lär mig aldrig...handlar i förebyggande syfte och när sen ungarna ska ha det är det för smått

har ju pojk-flicka-pojk-flicka

och det är 6 år mellan grabbarna och 6 år mellan tjejerna så att ärva går bort...har ingen plats

• Ewis

Har en grabb i stl. 134 och en tös i stl. 74/80
    Som du ser har jag oxå en hel del mellan barnen så här ärvs inget heller, sedan är det tråkigt med pojkkläderna på en flicka tycker jag

• LadyMarmalade

mm håller fullständigt med...inte en chans flickorna ärver eftetr pojkarna...

jösses kollade tradera nu...är ju så många auktioner att man knappt har en chans att synas jue kanske helt bortkastade pengar...

kanske ska lägga mina på alltiinget istället?

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...