• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Thaleia

Jag förstår inte heller varför det är sån hysteri på pop-kläder på tradera! Jag menar ibland betalar de nästa som om det vore en ny tröja och ibland blir det ju nästan lika dyrt som i affären.

• Tilda05

Ja det är lite hysteriskt bland pop auktionerna ibland. Men är det två som gärna vill ha så blir det ju så.

Många gånger gör säljaren sig en slant, dvs går med vinst! Då de köper pop kläderna på outlet i Barkaby bara för att sedan sälja på tradera.

De kläder som det finns mkt av på tradera och har lapparna kvar är ofta såna kläder!

Men själv gjorde jag ett fynd i helgen köpte en super fin pop overall till Tilda!!!!
    Känner mig så nöjd. : )

• vermilion

Det har hänt att jag gett mer för en poptröja än vad säljaren har betalat för den, de förstår jag med. Men jag kan inte ta mig till pop så lätt. Så då passar det mig att handla på tradera även om det kan bli syrare.. Men å andra sidan kan jag lätt sälja dom kläderna igen sen... så att sååå mycket förlorar man inte på det...

• LadyMarmalade

nu e jag sur...min auktion gick ut den 14:e
    hade budat på flera saker från denna köpare och vunnit och detta var den sista som gick ut...hade mail kontakt innan där hon lovade att samskicka allt bara den sista gick ut...

den 15:e fick jag så mail...ska kolla porto återkommer?

har inte hört ett ljud...har mailat flera gånger men inget svar...

ser att andra som köpt av henne(auktioner avslutade bla 16:e) har fått sina varor...varför inte jag?

borde ligga i hennes intresse eftersom det är flera auktioner och ganska mkt pengar...och hon visste att jag vill ha byxorna till jul

Vad gör jag nu då???

• Kajsan

Mohahahahahah!

Jag har ett par stövlar ute nu, och en tjej mailade mig och frågade vad portot skulle bli.
    Hon blev mycket upprörd när det inte blev 5.50 som alla andra brev!

MOHAHAHAHAHA

• Ewis

Hm jag sålde eller gubben sålde en stor och tung bok på Tradera för etttag ssedan och den köparen blev oxå sur för att det blev väldigt dyrt att skicka boken och ville avbryta köpet grrrrr
    Han sa även att han var en vav säljare och visste ungefär vad det kostade att skicka .....
    Ja inte lurar jag till mig några futtiga kronor på att ta överpris på portot direkt

Boken skickades till slut och alla blev nöjda hoppas jag

• Tiril

pröva budera.se
    en liknande site som tradera, nystartad men där blir man inte ruinerad om man lägger upp många auktioner.
    kolla!

• MayaS

helluu...

nu är det jag som behöver lite råd...

Jag ahr budat på en grej... och i auktionsbeskrivningen står det inget om vare sig portokostnad eller emballagekostnad... att jag ska betala porto ser jag som självklart men emballage??

Det som däremot står i auktionsbeskrivningen är att man ska kolla in säljarens personliga information vilket jag faktiskt aldrig gör iom att jag har förstått att enligt traderas regler så det som står där inte gäller??

Det är inte många kronor det rör sig om... men jag reagerar lite principiellt... vad tycker ni?? vad hade ni gjort?? hade ni betalat emballagekostnaden utan att protesterat?

• annamaria2

MayaS: emballagekostnaden ska stå angiven i auktionsbeskrivningen. Punkt slut! Det står klart och tydligt på tradera.

Jag bjuder aldrig på auktioner där emballagekostnader tillkommer för jag tycker det är så girigt att ta betalt för en plastpåse och några tejpbitar

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...