• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • cia70

står det inget om att man ska betala emballage så ska man väl inte behöva göra det...tycker jag i alla fall...

• LadyMarmalade

suck...har fortfarande inte fått svar

eller jo...ett kort mail före jul där hon hävdade porto 120 kronor

Jag bad henne då skicka som skrymmande brev som alla andra i påsar...

och svaret jag fick var ett mkt surt att hon kunde underfrankera om jag var snål

nu är det tyst...trots massor med mail

• MayaS

Ok så ni hade protesterat fast att det stod i auktionen att man ska kolla in säljarens information?? för det gjorde inte jag....... vill bara dubbelkolla med er....

Jag personligen tar aldrig ut embellagekostnad och när jag gör det så är jag oerhört noggrann med att skriva både det OCH portokostnaden i auktionsbeskrivning... och när jag tar ut den "avgiften" så är det juh för att jag köpt speciall- kuvert eller likanande för speciellt den saken som jag säljer... annars tror jag på återvinning

• LadyMarmalade

så här står det på traderas infosidor:
    Frakt och andra avgifter
    Det framgår av auktionsbeskrivningen om det är köparen eller säljaren som står för frakten. Vi rekommenderar alltid att man som säljare debiterar porto enligt gällande portotabell. Ibland behöver säljaren lägga till andra avgifter, tex för emballage. Vi uppmanar dock säljarna att informera om dylika avgifter redan i auktionsbeskrivningen.

Porto och eventuella omkostnader
    Ibland uppstår frågor kring porto och avgifter som läggs på köparens slutbud. Kom ihåg att det som säljaren uppgett i auktionen är det som köparen accepterar med sitt bud. Övrigt kan bli föremål för diskussion er emellan.

Om det i auktionen står "köparen betalar frakten" har köparen accepterat att betala för att få varan levererad. Detta innebär vanligtvis en portokostnad. Om kostnader utöver porto debiteras är det önskvärt att detta varit tydligt specificerat redan i auktionen.

OBS! Många köpare likställer "frakt" med "porto". Frakt kan dock, utöver själva portokostnaden, inkludera tex kostnad för emballage eller andra omkostnader. För att inte detta ska bli en tråkig överraskning är det bra om kostnader utöver porto anges redan i auktionen.

Tänk på att innehållet i ditt "personliga meddelande" aldrig utgör en del av auktionsvillkoren.

• LadyMarmalade

nääää kollade min säljares omdömen och nu har hon fått ytterligare ett negativt

sammanlagt fyra sedan den 29 ...

de har inte fått sina varor trots att de betalat

hur ska nu jag våga betala ens om hon packar billigare???

• MayaS

Tack så mycket LM

e det ok om jag kopierar detta i mitt svarmail till säljaren??...

Som sagt det rör sig inte om många kronor men jag tycker det är fel rent principiellt...

• MayaS

Usch vilken hemsk situation du hamnat i LM!!

Ja jag vet faktiskt inte vad jag hade gjort... du tror inte att hon går med på att häva köpet?? eller att du kan betala via Payson med payson garanti om det rör sig om mycket pengar??

• MayaS

Detta är vad som står i auktionsbeskrivningen:

"Är den inte underbar! Perfekt julklapp eller en prydnad i det egna hemmet! Lätt att sy! Tydligt svartvitt mönster!

Läs mitt personliga meddelande för mer info."

varken mer eller mindre.... som sagt jag hade givetvis räknat med att betala porto men nu vill hon ha emballagekostnad oxå...

känner mig lite kluven faktiskt...

LM:

Jag tycker att du ska försöka häva köpet.. men det är jag de... är väl itne värt att riskera pengar när hon tydligen inte sänder de varor hon ska...

• LadyMarmalade
    trist...hade hittat ett par snygga byxor till mig jue...nya dessutom

och ja du får "sno" det jag skrev för det är ju ur traderas regler för hur man som köpare ska agera och deras fraktpolicy

hur häver man ett köp???

vill ju varna för säljaren
Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...