• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Ewis

Isabel; Tack snälla snälla DU!!!!

Nu har jag lagt ut en hel del på Tradera
    Hoppas nu bara på bud

• Diamond

åhh... e det någon som vet hur man gör sina bilder mindre???? skriv gärna svar i min gb...

• Änglatuss

idag kom ett jättefint bäddsett med posten *nöjd*

• Diwa

*nervöst*

Idag gick mina första auktioner på ett år som säljare ut...pirrigt...

har hamnat i en oturscirkel nu

först blocket...fick dock klänningen efter mail där jag talade om att jag lämnar polisanmälan på måndag (asg vet inte ens om polisen tar ärenden under 200?)
    men den är trasig lite här och där och hälften av paljetterna är borta...ska fota och lägga i galleriet senare...för jag bestämde mig för att fixa den så jag har köpt paljetter och sånt till den idag..

sen tradera:
    en av säljarna vägrade svara på mail och hon samlar på röda meddelanden just nu,
    en av de jag vann fick jag brev från posten idag att jag får inte ut grejerna förrän jag kompletterat uppgifterna och om jag kompletterar uppgifterna är det jag som åker på ev tull och sånt???
    och en har jag köpt av förut men denna gång har örhängena gått sönder i transporten

• MayaS

Diwa:

Va hemskt!!!

Ska du åka på tull o sånt när du köpt grejer från tradera... tycker det låter konstigt...

Örhängena ska du givetvis reklamera... e juh inte ditt fel att de gått sönder...

• Diwa

nope...men trist att jag alltid ska hitta de som krånglar...så nu håller jag tummarna för att mina köpare inte ska vara knöliga

vet inte ens vad jag ska göra med grejset som fastnade i tullen heller

brevet lyder så här:
    Fick brev från Arlandas postterminal:
    Saknade uppgifter
    för att kunna behandla er försändelse behövs ytterligare uppgifter enligt specifikation nedan. Var vänlig att komplettera och posta det till oss tillsammans med detta meddelande.
    inlämningsnummer:xxxxxxx
    Försändelseslag: Rekommenderade brev
    Avsändare: xxxxxx xxxxx
    Land: Thailand
    Vikt: 1,00
    Innehåll:
    Saknade uppgifter: Faktura eller kvitto
    Övrigt: OBS! Värdet måste framgå

• versan

Nä det måste ju vara säljaren som packat dåligt ju! :-O

• MayaS

Diwa:

Men va fan!! ops ursäkta språket... Varför säljer man grejer på tradera som blir skickade från Thailand?? Framgick det inte i auktionen?? Jag hade mailat säljaren omedelbart med ett riktigt hatmail... så får det väl ändå inte gå till... alla avgifter o dyl ska juh framgå i auktionsbeskrivningen!

Usch sånt gillar jag inte.... det är juh falsk marknadsföring.

Hoppas att det löser sig för dig och att dina köpare "uppför" sig..*S*

• Kajsan

Diwa

Men den auktionen som jag vann lär det inte bli några problem med ju
    Jag betalar in till dig i morgon!

• versan

Diwa!
    GÖR SÅ HÄR:
    Skriv att det du köpt är secondhand och vad det kostade.
    Eller att det är en present
    För på secondhand och presenter så behöver man ej betala tullavgifter.
    hoppas det går bra

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...