• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Miim

Det blir nog så att jag står för den extra fraktkostnaden - känns ju som mitt ansvar (om man bortser från sura "postentanter") att frakten blir rätt...

• Diwa

Miim: ett tips kan vara att undvika att lämna det över kassa...går det ner i deras gula lådor är det inte skrymmande

• Mimer

Miim : det där har också hänt mig ett par gånger när jag sålt porslin, då måste man ju packa stort och hålbart. Till slut skrev jag till köparen att jag bad om att få återkomma i efterhand med portokostnaden eftersom jag inte vet det exakta kostnaden förrän den dagen man ska postat det. Jag orkade inte heller släpa på alla kartonger fram o tillbaka hem då.
    Det har funkat bra, ingen har klagat, även om det inte känns helt ok faktiskt!

Ibland har jag bergsäkert trott att det ska gå som brev och sen blev det inte så, och en annan gång gick det plötsligt som brev fast jag tagit betalt för paket! Suck, ja visst är det knepigt!
    Verkar bero på vilken person som står i kassan ibland tyckte jag!

• Miim

Skönt att man inte är ensam om paket trubbel, det är precis som mimer säger; allt beror på vem som står i kassan..
    Men jag har en fundering; om man skulle frankera själv o lägga på gula lådan, går det att köpa frimärken för tex 33 kr?? Finns det valörer mindre än 5 kr i frimärken??
    Har ingen koll som ni märker....

• MayaS

Jupp finns både 50-öres frimärken och 1 kr frimärken...

• cia70

33 kronor är 6 frimärken. ett frimärke kostar 5.50...
    5.50 x 6 = 33
    En liten mattelektion!!!!

• Miim

Då ska jag investera i frimärken i stället!
    Blir extra smidigt när man inte längre behöver stressa ut under lunchen för att hinna med kassaservices öppet tider, speciellt nu när man pga gigantmagen är lika snabb som en snigel

• Miim

*rodnar på hela kroppen*
    Cia70; lova att inte tala om för någon att jag som ekonom inte tänkte på det...
    Skyller på trasig graviditetshjärna i stället för att erkänna att jag inte ens visste att frimärkena numer kostar 5.50..

• Jefa

Sålde ett par skor igår morse. Börjar bli lite orolig då köparen inte hört av sig än, fast jag skickat mail.

JA, det är första gången jag säljer

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...