• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Diwa

apropå frakten..skrymmande kostar 11 för A post 10 för B post

• Ewis

Jefa;
    Gå in på posten och kolla pristabellen för porton.
    Hur mycket väger skorna???

100g = 11kr
    250g = 22kr
    500g = 33kr
    1000g = 44kr
    1:a klassbrev
    Försändelser med större tjocklek/diameter än 30mm eller större kortsida än 250mm = 11 kr extra

• Jefa

Ewis
    Då kanske det kan stämma iaf då..Ska skicka skorna i en skokartong

• Ewis

Håller på att fylla i fraktsedeln för bussgods men vet inte vad jag ska skriva i rutan "Kolislag"
    Någon som är vaken och vet ????

• Änglatuss

ewis

då vi har skickat saker med bussgods har vi bara skrivit mottagerns adress och sen har dom skött resten på bussgods, man får säga ifall "kunden" betalt hela beloppen eller om de ska bli så att han eller hon får betala när h*n hämtar ut de..

kolislag har vi aldrig skrivit på

• Ewis

Änglatuss:
    Finns en order att fylla i på nätet, deras hemsida och där måste man fylla i killoslag innan man kan gå vidare grrrr

• Änglatuss

jaha,
    ja vi har alltid fyllt idom där på plats, vi får åka ändå till gävle för att skicka iväg saker med bussgods, aldrig fyllt i på nätet!!

• Miim

Jag blir bara så himmla förbannad på paragrafryttare på svenskkassa service!!!!
    Här väger man o mäter alla paket man ska skicka för att få fram rätt porto, vilket man meddelar köparen. När de sedan betalat för sin vinst och sagda paket ska skickas är paketen helt plötsligt skrymmande!! Paketen är typ 2 mm för stora på bredden och vips är man skyldig 11 kronor till! Det känns jättepinsamt att behöva be kunden om dessa extra pengar, men samtidigt vill jag ju inte gå back på affären...

Hur skulle ni göra i detta fall? Kräva kunden eller bita i det sura äpplet?
    På något sätt känns det ju som det är mitt fel att jag packat för stort...
    Har ni varit med om att frakten misstämt och säljaren kommit i efterhand o velat ha kompensation och hur har ni då reagerat??

• vermilion

Miim

Om jag har sagt ett porto åt köparen och sen det blir mer, då står jag för det..
    fast det har inte hänt att nån har kommit och krävt mig på pengar i efterhand.. men jag hade nog betalat det då.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...