• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • MayaS

Versan:

Det stämmer inte... var kontakt med tullen om just det och de säger att det är värdet på varan som bestämmer Hur mycket det ska tullas och inte varans skick eller ett visst värde. Enligt den jag var i kontakt med så finns det inte något minimum värde som man kan handla för utan att det riskera att tullas om varan kommer utefrån EU.

• Felicia6

MayaS, varför blir man arg för att det skickas nån annanstans är Sverige?
    Vi har köpt massor av Naruto-saker, och dom skickas från thailand. Inte alls dyrare i frakt än vad det är att skicka i sverige..
    Okej, man kan bli grinig för att det blir så med tullen, men varför bara för det är från ett annat land?

• versan

Diwa har du frågat ang gåva present för den infon jag fick var att man behöver ej tulla för sånt.

• MayaS

Felicia6:

Ta det lungt!!

Jag blir inte arg för att det blir skickat från ett annat land!! jag blir arg för att det evt inte framkommit i auktionen... var tydligen inte tydlig nog.

Och när jag säger Hatmail så menar jag helt enkelt att gnälla.. varken mer eller mindre vilket ni givetvis inte kan veta...

• MayaS

Versan:

Ang gåva så har du rätt det behöver man inte tulla för men då måste det stå på paketet.. gör det inte det så kräver de tull...

• Diwa

fick telefon

har beställt plånböcker...

kan jag verkligen skriva second hand då?
    tänk om de öppnar och kollar...?
    Gåva kan jag nog inte heller våga skriva för om jag har rätt ligger en faktura i paketet så öppnar det faller det med

• Diwa

Måste dessutom rekommendera blocket jättevarmt...

Skulle man råka ut för en säljare som krånglar så är de supersnabba att hjälpa till, trevliga och gör allt de kan för att få till ett bra avslut...

min säljare är nu spärrad från blocket och alla hennes annonser raderades samt att om hon inte fixar till affären så hjälper de mig att komma till en uppgörelse...

kläningen såldes som nyskick och den är jättetrasig

så nu får vi se hur händig jag är med nål och tråd...

• versan

Jag har handlat grejer utomlands och har inga problem än (peppar peppar)
    Varje gång så har jag bet säljaren kryssa i att det är en gåva.
    Vad är det som säger att det inte skulle vara en gåva fast fakturan skulle vara med i paketet?
    Du kan ju få den av din mamma, pappa, syrra,brorsa, kompis, m,m...
    Men dom har beställt den i ditt namn så den kommer hem till dig direkt.
    Och att du vet vad den kostar har ju tullen inget med att göra.
    jag har fått presenter av min familj och nog får jag veta ibland vad det har kostat + att man får kvittot ifall man vill byta eller har garanti på den.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...