• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Ewis

Skit oxå vad jag är arg på Tradera, jag har blivit spärrad/avstäng pga av utebliven betalning på faktura som jag Trodde att jag betalat via internet förra veckan...

Jag bara väntade på att den skulle bli registrerad som betald efter 5 dagar och om den inte blev det till idag skulle jag ringa MEn så när jag kom hem så var minna auktioner stängda (ganska många kan jag säga och dom var uppe i ca 400 kr tillsammans i går kväll)

Blev avstängd innan jag fick mail om det , dåligt!
    Jag trodde att jag betalat fakturan hela tiden tills idag då jag kollade och såg att den låg som väntar .
    Andra gången för mig att betala en faktura genom internet så jag är inte så haj på det.

Jag är så himla arg för nu framstås jag som en oseriös säljare eftersom minna auktioner är spärrade och jag förlorat pengarna av dom som budat och dom lär ju inte villja buda på minna grejjer igen...!?

Har mailat Tradera 5 gånger redar men inte fått svar så klart grrrr , teletiden slutade kl 13 skit oxå.

• Jefa

Ewis
    Hoppas det löser sig! De borde ju mailat dig innan de stängde av dig!

Hur gör man med de kronorna som Tradera ska ha av vinsten man gjorde på det man sålde?

• Diwa

Ewis:

jupp tradera har gått utför faktiskt...för ett år sen så var det bättre service och bättre koll

men så fort din betalning gått iväg kan du skicka kopia av betalning så öppnar de för dig igen...

det gäller att hålla koll på sina fakturor där inne för det går undan och är svårt att hålla koll när man inte får en räkning utan själv måste hålla koll på vad man ska betala och när...

smart kan vara att maila dem som budat på dina auktioner och förklara anledningen till att auktionen stängdes så du ger dem chansen att vara med i leken igen

Det där händer alla nån gång(tror jag råkat ut för det tre gånger )
    En gång kraschade datorn, en gång dog telefonen(och då dör internet) och en gång "glömde" jag det

fast jag hade iofs inga öppna auktioner då

• Diwa

jefa: du får räkna med ett par tre dar innan du får svar från dina köpare förutsatt att du lämnat uppgifter på hur de betalar till dig...oftast svarar de inte förrän de betalt...

den femtonde varje månad bryts det på tradera....så nån gång runt den 15:e februari kan du kolla under dina avgifter och fakturor: obetalda fakturor så ser du vad du ska betala

"Faktura skapas den 15:e i varje månad, under förutsättning att dina pågående avgifter uppgår till 50 kr,
    eller är äldre än tre månader och uppgår till minst 15 kr. Om den 15:e infinner sig på en helgdag eller lördag,
    skapas fakturan vardagen före. När fakturan skapas skickas även ett e-mail till dig med all information
    ang fakturan. OBS! Om du av någon anledning inte fått e-mailet innan den 20:e den aktuella månaden,
    ska du logga in på Tradera och se om de finns någon faktura som är obetald. Din faktura hittar du då
    under knappen ?Obetalda fakturor? nedan."
    www.tradera.com/regpayment/avgifter.aspx

• Änglatuss

ååh vart helt till mig av de som kom på lådan idag! *bild i galleriet*

• Ewis

Diwa;
    Jag ser inte ens minna auktioner så jag kan inte maila budarna, tyvärr grrrr

• Michanna

Ewis...

Gå in på din sida på tradera.. Uppe bland profil,omdömen,mm så ligger "dina avslutade auktioner...
    Klicka där...
    Då får du upp en lista på vilka som är avslutade. Dom med röd markering innebär att dom inte är sålda.. ( man kan köra en repris på dom också¨... )
    Grön menas att dom är sålda. och på en sådan kan du klicka på köparens alias för att få alla uppgifter om köparen...

Anna...

• Felicia6

Då man har köpt något på tradera och fått hem det..
    Ska man maila försäljaren och säga att saken har kommit då lr ska man bara höra av sig om det var något fel?

• cia70

Jag tycker att det är kul när köparen hör av sig och säger vad de tycker. Men det är sällan de gör det, jag gör det ibland.

• Diwa

felle: jag uppskattar ett mail..om än kort om att grejen kommit fram och ifall köparen är nöjd missnöjd

så man vet till nästa gång...

och så uppskattar jag om de lägger omdömen...många som struntar i det tyvärr

*suck* vilken tid det tar att lägga upp auktioner då?

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...