• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Diwa

hrm...

först får du upp ett fält där du skriver rubrik
    sen text
    sen kategorier(man kan välja två olika)

sen kommer bilderna..och där var man tvungen att först installera en activeX kontroll?(det har du gjort antar jag)
    sen finns 3 fält för bilder...
    klicka på bläddra vid första...
    leta upp den bild du vill ha
    sen hoppar du ner fyller i tid , pris, betalningsmetod och var du finns
    sen klickar du på överför???

prova en gång till

• Diwa

=) japps
    kollade men hittade inte din annons

får leta om en stund

• Jefa

Detta verkar ju betydligt bättre än Tradera! Om man ser till hur det är att lägga upp annonser och så. men betalar man INGET till dem vid vinst på försäljning??

• Diwa

som jag fattar det är det helt gratis så länge som man annonserar enbart på svenska ebay...
    förmodligen ett knep för att få igång den svenska sajten

jaja återstår att se om det går att få nåt sålt å...

provision eller inte...betalar hellre lite grann och säljer än att ha det ute om och om igen utan att det blir sålt

• Felicia6

Sen är det ju oxå så att man kanske hellre lägger ut en auktion och betalar lite provision på ett ställe man vet är en stor sajt.. Och därför höjjer chansen att sälja objektet, än att ha det på en liten sida där det inte är så mkt folk som köper

jag har Qxl oxå, men lägger aldrig ut något där, för tradera har tusen gånger mer köpare i omlopp

• Diwa

mmm...men felle..

för ett par år sen(2003) var tradera en pyttesajt..
    och alla hängde på andra sajter=)

då var det tack vare såna som mig som envisafes med att lägga ut ändå som byggde sajten till vad den är idag...

samma med fl

• Felicia6

Diwa, jo, det har du ju en poäng i ;) Men jag gillar ändå tradera bättre än tex qxl

• Jefa

Detta är ju otroligt. Jag kan inte hitta mina säljobjekt under de rubriker jag lagt dem.
    Går jag till min sida hittar jag dem, men inte annars

• Diwa

vilka rubriker så kan jag kolla?
    först fanns inte mina med heller...sen hittade jag dem

• Bebistokig

Jag har fått uppleva traderas tekniska buggar. Bud som plötsligt försvinner och bud under utropspris osv...
    Det är inte helt felfritt, men jag tycker ändå att det är helt toppen med tradera. Tänk, vad skulle jag gjort med alla barnkläder - skänkt till myrorna? Nu får man ju i alla flal en liten slant för dem. Särskilt om det är något vettigt märke.
    Men visst sitter folk och söker på pop, fix, bondelid osv. För lägger man ut ett objekt på 10 dagar med pop så har man direkt ett bud. Andra märken genererar inte mycket stålar.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...