• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Tin o Trolls mamma

Men, det är väl inte säkert att man märker att kläderna krympt, om alla gjort det. Hon kanske inte hade andra att jämföra med. Bebisar växer ju så fort, så hon kan ha trott att bebisen vuxit, inte att kläderna krympt. Bara en tanke..

• Diwa

precis...ibland är det bättre att fria än fälla

och ofta tycker jag att det är så små pengar att det är enklare att hiva ut det själv än att tjafsa med säljaren...

btw hon på blocket betalar tbx pengarna

• Ewis

Sååååååå Nu har jag åter fått bli med på Tradera
    Jisses villken cirkus grrrr
    Dax att lägga upp alla auktioner IGEN men denna gången blir det bara 4-5 dagars auktioner, brukar ha det men tog långauktion på dom flesta sist för tanken var att vi skulle resa bort några dagar och det är inte kul att vara borta när auktionerna går ut tänkte jag.

Tänker även skriva i mitt personliga meddelande till dom som hade budat på minna auktioner (när jag blev spärrad pga av miss med fakturabetalning ) och be om ursäkt för det som hänt och hoppas att dom läser det och budar igen

• MayaS

Hej igen!

har inte förmått min att kontakta säljaren än.. har om jag ska vara ärlig inte haft tid...
    Tänkte inte gnälla som så.. ej heller ge negativt... tänker inte ens skicka tillbaka kläderna, min dotter kan som sagt få dem till sina dockor så det kommer juh nått gott utav det iaf.

Men funderar ändå om man kanse skulle nämna det för säljaren iaf.... blir juh ändå lite besviken eftersom de är väldigt små.... ärmarna är exempelvis inte mindre än 4 cm kortare på varje sida och över 5 cm kortare i grenen... som sagt jag har kollat med en likadan body i samma märke, i samma storlek som även den har varit tvättad...

• Diwa

maya: det låter jättekonstigt...

är det inte felmärkt då?
    så den är storleken mindre?

maila du säljaren...jag vill alltid veta både bra och dåliga saker...
    man kan ju säga det snällt=)

och säljaren vill säkert ha sitt positiva...

• versan

Jag hade motsatta problem köpte en ny klänning från USA som påstods skulle vara till en 6månaders baby.
    Fick plagget idag och fick mig ett stort skratt.
    Det var minst storlek 6 ÅR "ej månader"
    Annars har dom ruskigt stora babysar i USA
    hehe men tur är att hon har ju nåt att växa i istället.

• Diwa

Versan
    jupp stl från usa skiljer sig mkt från här...

men inte så mkt???

har massor av amerikanska kläder och stl som står i brukar stämma..fast de är rymligare(som om amerikanska bebisar skulle vara rundare )

• Ewis

Ja men vem är hon är det allas våran Giz här på FL eller hur kommer jag i kontakt med henne????

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...